28 Mart 2010 Pazar

PORTAKAL TATLISI

tatLII
Güzel geçen bir pazar gününden sonra  merhaba:)bu ifade çok tanıdık geldi ama nerden bilmem:))yeni bir haftaya hasta başlıyorum..ama buna da şükür diyorum tabiki..ah bu havalar insanı hasta eder cinsten bu günlerde..cumartesi günü öyle sıcaktıki yazın ortasında hissettim kendimi..akşama çıkan esintiyle terimiz kurudu bir güzel..dünün sıcaklığına güvenip yine bir piknik organizasyonu yapıldı tabi..yağmurlu gözüken havaya inat gerçekleştirildi de..denize nazır dağların başı dumanlı başladığımız piknik zaman zaman yağan yağmurla sekteye uğrasa da güzel geçti..ama sonrası nasıl olur bilemem çünkü yağmurun ıslattığı giysim öylece kurudu üzerimde:(kısacası hastalığın gelişimini kötüye götürecek dikkatsizlikler yaptım itiraf ediyorum..ama kayınvaldemin hazırladığı özel karışımlarla bir nebze iyi oldum gibi..(bir tanesi de şimdi hazırlanıyor tarifini verebilirim inşallah sonra)
Bir sürü tarif birikti elimde ama malumunuz zaman fakiriyim bu günlerde..portakal tatlısı gerçekten çok güzel oluyor.portakalın hamur işine kattığı o enfes tat ve yayılan koku iştah kabartıyor ..kalbura bastıya da benziyor lezzeti..kısacası denerseniz üzülmezsiniz bence:)bu arada verdiğim ölçüyü yarıya indirebilirsiniz kalabalık bir misafire yapmıyorsanız.sağolsun eli boldur da kayınvalideciğimin hiç bir zaman bir şeyi az yaptığına şahit olmadım:)eli bereketli maşallah..uçak biletleri de alındı zaten moralim bozuk..ben memnundum hayatımdan çok ama..napalım başa gelen çekilir dimi..az tembelmiyim ne:))
malzemeler:
  • 4 bardak s.b un
  • 1 adet yumurta
  • 1 s.b sıvıyağ(ben fındık yağı kullnadım)
  • 1 s.b portakal suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 pk vanalin
şerbeti için:
  • 4,5 s.b şeker
  • 4,5 s.b su
  • yarım limon suyu
  • 2 portakal kabuğu rendesİ
hazırlanışı:
  1. ilk önce şerbeti hazırlayarak başlayın.şerbet kaynamaya başladıktan sonra 10 dk daha kaynatıp limonunu sıkıp ılınmaya bırakın.
  2. hamur için tüm malzemleri iyice karıştırp ele yapışmayacak kıvama getirin.
  3. hamuru elinizde açtıktan sonra isterseniz kevgire bastırarak isterseniz elinizle şekil vererek içine ceviz koyun.tepsiye dizin.
  4. 175 dr de iyice kızarana kadar pişirin.
  5. fırından çıkardıktan sonra soğumuş şerbetini dökün.

14 Mart 2010 Pazar

TAVUK TAS KEBAP

tavuk

GEÇEN HAFTA PAZAR....:)
Güzel bir pazar tatilinden sonra tarifimi de ekleyerek keyfime keyif katacağım..havanın güzel olmasını fırsat bilerek kendimizi attık ormana:)Şevvale pikniğe gideceğiz dediğimde ilk tepkisi yaşasınn ormana mı gidiyoruz ben ormanları çok severim anne oldu:)oldukça kalabalıktık ve çok güzel geçti..dinlendiğimi hissettim kursu da astım tabi dolayısıyla..temiz hava almak gibisi var mı..bir de yanında hamak keyfi..Şevvalin kuzenleriyle zaman geçirmekten yaşadığı mutluluğu da görünce günü gerçekten yüzümde içten bir gülümsemeyle bitirdim..bir de beni bekleyen ütülerim olmasaydı tam süper olacaktı:)neysem gelelim işin tarif kısmına..bu günlerde yemekten sorumlu bakanımız malum sevgili kayınvalidem..yarın için ne yapayım yemeğe diye sorunca ben bilmem şöyle değişik birşeyler olsunda blogumda yayınlayım diyecek kadar şımardım:)ama bu rahatlığın sonu pek iyi olmayacak..yemek yapmayı unutucam nerdeysem..şimdilik organik beslenelim sonrası Allah kerim..
 Diye yazmıştım taa geçen hafta ama yayınlamamda bir aksilik olduğu için taslak olarak bırakmıştım:(sileyim dedim ama bir sürü şey yazmışım kalsın diye düşündüm.oldukça yorucu geçen bir haftanın ardından dinlenmek istiyorum gerçekten..Cahideciğimin dediği gibi uzun zamandır asılı kalan tarifim nihayet yayında:)
Tavuk tas kebap yapımı pratik sunumu şık bir yemek..biz çok beğendik ailecek tavsiye ederim..
malzemeler:

• 2 adet tavuk göğsü
• 3 adet orta boy domates
• 1 adet soğan
• karabiber,tuz
• 1 y.k biber-domates karışık salça
• 4 y.k sıvıyağ
hazırlanışı:
1. tavuk göğsünü kuşbaşı doğrayın
2. domatesi,biberi,soğanı irice sotelik doğrayın.
3. baharatlarını,salçasını,yağınıda ilave ettikten sonra iyice karıştıktan sonra karışımı alacak bir tasa koyun.
4. karışımı çukur tasa iyice bastırdıktan sonra tencereye kapatıp üzerine bir ağırlık koyun.(pişerken tas kalkmasın diye)
5. üzerine 1,5 s.b su ekleyip kısık ateşte 45dk kadar pişirin.
6. piştikten sonra fazla gelen suyu süzdürüp pilav yapabilirsiniz.
7. pişen yemeği ,tası servis yapacağınız tabağa ters çevirerek servis edin.
***tas kebabı malum kuş başı etle ünlüdür.ama tavuk etiylede çok lezzetli oldu.

9 Mart 2010 Salı

HEDİYELERİM GELDİ:)

HEDİYE 3
Ne güzel bir duyguymuş hiç tanımadığın belkide hayatta hiç bir araya gelemeyeceğin birinden hediye almak..telefonda sanki önceden tanışıyormuş gibi samimi bir şekilde konuşmak..hediyeleşmek sünnettendir ya bu etkinliğe katılmak benim için çok cazip gelmişti.tanımadığım birine hediye seçmek ve aynı şekilde hediye almak heycanlandırmıştı beni..ve bugün sevgili Bengüden biribirinden değerli hediyelerim geldi..sıcağı sıcağına paylaşmak istedim bende:)ben şahit olamadım ama Şevvalim kendisine gelen o şirin patikleri görünce havalara uçmuş..Bengüye de anlattım bütün kış patik beğendiremedim bu cadıya..ben bunu beğenmedim,yok küçük yok büyük kandıramadım bir türlü..ama bunlara bayılmış uyumlu olsun diye babannesinin ördüğü fıstık yeşili elbisesini giyicem diye tutturmuş(Bir ara resmini çekip yayınlayacağım öyle yakışıyor ki)..çorap uyumsuz kabul ama mecalim yoktu uygun çorabı giydirmeye:)ne zamandır istediğim mutfak tartıma çok ama çok sevindim:)rengide benim mutfağımda hakim kullandığım renk olunca pek bir hoşuma gitti..katlanıp yer kaplamadan saklanabilen süzgecimde çok kullanışlı gerçekten..son olarakta cam saklama kabı çok işime yarayacak..ama benim ömrüm boyunca saklayacağım notunun yeri bambaşka..benim için bu notların çok özel bir yeri vardır..ve sevdiklerime hediye yollarken mutlaka bir not iliştiririm..

HEDİYE 2
Canım burdan sana tekrar teşekkür ediyorum..yüreğine sağlık..artık İstanbulda da bir arkadaşım var..senin de Antalya da:)
hediye
Benim hediyelerimde yarın adresine ulaşmak üzere gönderilecek inşallah..zamanım o kadar kısıtlıki istediğim araştırmayı yapamadım ama işine yarabilecek şeyler almaya özen gösterdim..inşallah arkadaşım beğenir..
Bu güzel etkinliğin sahibi Pembe Düş Bahçesine çok teşekkür ediyorum..hediye vermek için ya da birbirinizi sevdiğinizi söylemek için özel bir anı beklemeyin..en güzel zaman beklenmeyen anlara denk gelen süprizlerdir..

3 Mart 2010 Çarşamba

HARPUT KÖFTE

etli köfte
Başımda deli bir ağrı,gözümde uyku direniyorum hala yazmaya..inadım inat yazıcam tarifimi..dertleşeceğim dostlarımla...şükür bir derdim yok hatta keyfim yerinde bu günlerde..kayınvalidemin geldiğinden bahsetmiştim..Allah razı olsun ondan elim kolum oldu..düşününki işten dönüşte ev pırıl pırıl,çocuğunuz keyifli(hem de fazlasıyla)yemeğiniz de hazır nazır:)daha ne ister bu kul Allahtan..gerçekten kendime geldim sayesinde..Allah herkese benim kayınvalidem gibi birini nasip etsin..amma da övdün demeyin..içimden gelmese başıma silah dayasalar yazmam bunları..ya da bu gün yazdığımı yarın yalanlamam..iyiyi söylerim ama kötü de susarım sabırlıca..nerden ne konulara girdim ya..malum eşim Elazığlı..mutfak kültürleri oldukça zengin maşallah..harput köftede bu güzel lezzetlerden biri..malzemede güzel olunca yemeğin güzel olması kaçınılmaz oluyor tabiki.lütfen özellikle et ürünlerini güvendiğiniz kasaplarda alın.bizimde her yönüyle güvendiğimiz kasabımızdan aldığımız kıymayla yapılan yemeğin tadı gerçekten çok farklı oluyor.sözün özü bu yemeği deneyin derim.bu arada hediyeleşme faslı başladı.alıcağım hediye için çok heycanlıyım:)inşallah güzel bir hediye seçerim blog arkadaşıma:)

malzemeler:

500gr köftelik az yağlı kıyma

2s.b ince köftelik bulgur

1 adet soğan

1 demet maydonoz

reyhan,pulbiber

1 t.k biber salçası

1 adet yumurta

tuz

hazırlanışı:

soğanı ve maydanozu küçük küçük doğarayıp bulgur hariç tüm malzemeyi iyice karıştırı en son olarak bulguru ekleyin.

karışıma suyu azar azar ekleyerek macun kıvamında bir karışım hazırlayın.10-15dk yoğrup iyice kıvam bulduktan sonra fındık büyüklüğünde parçalar koparın.

elinizi ıslatarak avuç içinde yuvarlatıp ortasını hafif çukurlaştırarar şekil verin.

hepsine şekil verdikten sonra 1 y.k tereyağla 1 küçük baş soğanı kavurun.1 t.k domates salçası,1 t.k biber salçası koyup kavurduktan sonra 4 s.b sıcak su koyup su kaynadıktan sonra köfteleri ilave edip tuzunu döktükten sonra 10dk kadar pişirin...
TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template