3 Mart 2010 Çarşamba

HARPUT KÖFTE

etli köfte
Başımda deli bir ağrı,gözümde uyku direniyorum hala yazmaya..inadım inat yazacağım tarifimi..dertleşeceğim dostlarımla...şükür bir derdim yok hatta keyfim yerinde bu günlerde..kayınvalidemin geldiğinden bahsetmiştim..Allah razı olsun ondan elim kolum oldu..düşününki işten dönüşte ev pırıl pırıl,çocuğunuz keyifli(hem de fazlasıyla)yemeğiniz de hazır nazır:)daha ne ister bu kul Allahtan..gerçekten kendime geldim sayesinde..Allah herkese benim kayın validem gibi birini nasip etsin..amma da övdün demeyin..içimden gelmese başıma silah dayasalar yazmam bunları..ya da bu gün yazdığımı yarın yalanlamam..iyiyi söylerim ama kötü de susarım sabırlıca..nereden ne konulara girdim ya..malum eşim Elazığlı..mutfak kültürleri oldukça zengin maşallah..harput köftede bu güzel lezzetlerden biri..malzemede güzel olunca yemeğin güzel olması kaçınılmaz oluyor tabiki.lütfen özellikle et ürünlerini güvendiğiniz kasaplarda alın.bizimde her yönüyle güvendiğimiz kasabınızdan aldığımız kıymayla yapılan yemeğin tadı gerçekten çok farklı oluyor.sözün özü bu yemeği deneyin derim.bu arada hediyeleşme faslı başladı.alıcağım hediye için çok heyecanlıyım:)inşallah güzel bir hediye seçerim blog arkadaşıma:)

Malzemeler:


  • 500gr köftelik az yağlı kıyma
  • 2s.b ince köftelik bulgur
  • 2 adet soğan(içine ve suyuna ayrı)
  • 1 demet maydonoz
  • reyhan,pulbiber
  • 1 t.k biber salçası
  • 1 adet yumurta
  • tuz
  • 1 t.kaşığı karbonat

Hazırlanışı:


  1. Soğanı ve maydanozu küçük küçük doğrayıp bulgur hariç tüm malzemeyi iyice karıştırın, en son olarak bulguru ekleyin.
  2. karışıma suyu azar azar ekleyerek macun kıvamında bir karışım hazırlayın.10-15dk yoğurup iyice kıvam bulduktan sonra fındık büyüklüğünde parçalar koparın.(bu aşamada mutfak robotunda da 2 dk çekebilirisiniz kıvamı daha güzel oluyor)
  3. elinizi ıslatarak avuç içinde yuvarlatıp ortasını hafif çukurlaştırarak şekil verin.
  4. hepsine şekil verdikten sonra 1 y.k tereyağla 1 küçük baş soğanı kavurun.1 t.k domates salçası,1 t.k biber salçası koyup kavurduktan sonra 10 su bardağı sıcak su koyup su kaynadıktan sonra köfteleri ilave edip tuzunu döktükten sonra 15 dk kadar pişirin.

15 değerli yorum:

ANNEMİNELİ on 3 Mart 2010 23:06 dedi ki...

Çok hoş görünüyor.Lezzetininde çok güzel olduğuna eminim,ellerinize sağlık.Sevgi ve saygılarrrr....

elif on 3 Mart 2010 23:15 dedi ki...

canim kolay gelsin sana baya yogunsun anlasilan.yemek nefis gorunuyor.gece gece canim cekti:)ellerinize saglik.sevgiler..

Unknown on 3 Mart 2010 23:50 dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis denemeklazim deyisik Sana hayirli aksamlar canim benim

rumma on 4 Mart 2010 01:09 dedi ki...

Canım kayınvalden gelince bloğa bile yansıdı baksana..:)

Ellerinden öpüyorum çok annemin, sende çok yorma kendini vitamin takviyesi yap..:)

sevgiler canım

Adsız dedi ki...

BİR ELAZIĞLI OLARAK ÇOK SEVİNDİM OKUDUKLARIMA-TEYZEMİN ELLERİNE SAĞLIK ELAZIĞ GÜVECİ -SADECE DOMATES BİBER PATLICAN VE ETTEN OLUŞAN-SIRIN-TAŞ EKMEĞİ-İÇLİ KÖFTE TARİFLERİMİZİ DE BEKLERİZ

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) on 4 Mart 2010 08:43 dedi ki...

ellerinize sağlık.sevgiler.

Unknown on 4 Mart 2010 09:58 dedi ki...

kayınvaliden yani annen hakkında ne güzel şeyler yazmışsın.benim kayınvalidem de aynı senin kelimelerindeki gibidir.güzel insanlar iyi ki varlar.

Unknown on 4 Mart 2010 10:18 dedi ki...

Yemek çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.
Ne iyi kayınvaliden varmış gerçekten.

pelince on 4 Mart 2010 10:31 dedi ki...

Kayınvaliden ile anlaşman ne kadar güzel,allah bozmasın :) teyzenin ellerine sağlık... afiyet olsun...

CAHİDE on 4 Mart 2010 12:39 dedi ki...

Elifciğim canım benim elazığ kayınvalideleri pek bir iyi olur.elazığlıyım diye söylemiyorum inan gerçekten gelinlerini pek severler:)
Benim harput köftemde arşivde bekliyor.kayınvalidenin ellerine sağlık canım.Gülen yüzün hiç solmasın...

Unknown on 4 Mart 2010 13:55 dedi ki...

Selamlar, Anadolu yemekleri gerçekten çok güzel, hem besleyici hem doyurucu ve çok çok da lezzetli oluyorlar, kayınvalidenizin ellerine sağlık size de afiyet olsun.

Bengü on 5 Mart 2010 00:28 dedi ki...

Elif'çiğim ellerine sağlık. Annem çok yapardı bu yemeği. O da Elazığlı bir arkadaşından öğrenmiş. Ben çok severim. Sağlıcakla kal.

sarmaşık on 6 Mart 2010 12:49 dedi ki...

Elif çok şanslısın, Allah bozmasın inşallah. Yemeğiniz de gerçekten çok güzelmiş ben hiç duymamıştım ama böyle sulu köfteli yemekler bizde de çok sevilir elinize sağlık, işlerinde kolaylıklar :)

angel on 8 Mart 2010 18:17 dedi ki...

kadınlar günün kutlu olsun cnm..sevgıler

nanekokusu on 8 Mart 2010 23:45 dedi ki...

bizim buralarda bu köfteye iki parmak köfte veya basma köfte derler demek her yörede ismi değişikmiş ellerinize sağlık afiyetle inş. sevgiler selamlar.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template