30 Ocak 2012 Pazartesi

ELMALI KEK

kek


Kaç kere  bitti.. bu son dedim acaba..1276 kere olmuştur tahminimce:)olmuyor ama..geleneksel içeceğimiz çayı tek başına içmek,hayatı anlamsız kılıyor..napalım...son dönemlerde sloganım haline gelen cümleyi söyleceğim yine"yapcak bir şey yok":))tatlısız hayat boş..boşverin hanımlar..yiyebiliyorken yiyelim...sağlığımız yerindeyken yediğmiz lokmanın keyfini sürelim..

Hem benim kekim oldukça masum..oldukça mütevazi...kendi psikolojimi rahatlatmak adına kurduğum cümlerden sonra kalori deposu bir kek tarifi gelmeli ama yooo..hiç alakası yok..inanın bana:)

Benden son haberleri vermeden olmaz..kayınvalidem geldi çok şükür..tahmin edersinizki bende mutfaktan uzaklaştım,işi ehline bıraktım:)sanırım bu durumdan herkes mutlu:)akşam işten gelince dinlenebildiğim bir zaman diliminin olması harikaymış gerçekten..

Elma ve tarçın karışımını sevenlerdenseniz bu kek sizlik..canım dostum betülümün annesi yapmıştı  sene 1996'da..bayılmıştım..geçenlerde aklıma geldi..kattım karıştırdım...başta Şevval olmak üzere herkes sevdi..afiyetle yendi.

Elmalı Kek
Malzemeler:
  • 3 adet yumurta
  • 1 s.b şeker
  • 1/2 s.b süt
  • 1/2 s.b yağ
  • 1/2 s.b su
  • 1 y.k yoğurt
  • 1 adet orta boy elma
  • 2 p.k kabartma tozu
  • 1 t.k tarçın
  • 1 avuç iri çekilmiş ceviz
  • un
Hazırlanışı:
  1. yumurta ve şekeri kar haline gelinceye kadar çırpın.
  2. elma,ceviz,un hariç malzemeleri karıştırın.
  3. küçük küpler halinde kesilmiş elma ve cevizleri ekleyip akışkanlığı koyu olacak şekilde un ekleyin.
  4. önceden ısınmış 170dr fırında pişirin.

16 değerli yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik adasim :))

Tarcin ile elmanin kokusu,hmmmm sarmistir her tarafi :)

Sevgiler

Unknown on 30 Ocak 2012 23:36 dedi ki...

ellerine saglik canim cok hos olmus...sevgiler

Mutfak Havlusu on 31 Ocak 2012 00:16 dedi ki...

klasiktir herkes muhakka der elmalıları severim diye ve kimisi inanmaz belki buna ama ben buna inanırım:-)
Çünkü kendimden biliyorum elmalı herşeyi seviyorum en olursa olsun,kurabiye kek muhallebide vs vs bu sebeple bu kek güzel ama elması benim için ayrı güzelleştirmiş oluyor.ellerinize sağlık

mutfaktaki acemi on 31 Ocak 2012 00:17 dedi ki...

yumuşacık ve nefis görünüyor. ellerinize sağlık. çok severim elmalı-tarçınlı keki.

Unknown on 31 Ocak 2012 00:30 dedi ki...

Canim ellerine emeklerine saglik hayirli aksamlar .

Unknown on 31 Ocak 2012 08:32 dedi ki...

Canım elmalı lezzetlere asla hayır
diyemem sevgiler.

kalpkurabiye on 31 Ocak 2012 08:39 dedi ki...

Elifciğim ellerine sağlık:)
seni buralarda görmek çok güzel:))
mutlu günler:)

Ferkay on 31 Ocak 2012 14:28 dedi ki...

Elmalılara bayılıyorum, ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

made in funda on 31 Ocak 2012 23:13 dedi ki...

tam benlik bir kek olmuş doğrusu.ilk fırsatta denemek isterim.ellerine sağlık elif...

pelince on 3 Şubat 2012 21:21 dedi ki...

Anneciğinde gelmiş,keyfini sür boşver :) kek nefis olmuştur eminim..
ellerine sağlık..

hayırlı kandiller diliyorum...

sevgiler..

CANBOGAZDAN on 5 Şubat 2012 09:05 dedi ki...

ben de eşime sadece çay ikram ettigimde ayıp ediyormusum gibi geliyor, yanina bir kek pasta olmali gibi hissediyorum :)

tub@ on 5 Şubat 2012 18:02 dedi ki...

elma canavarı seni ;) ellerine sağlık:)

beyzoş'um da pek sever teyzesi elmalı keki :)

bi gün yaparsın da yeriz inş :)

şaka bi yana en kısa zamanda yapayım inşallah bende kızlara bi elmalı kek arkdaşım

öpüyorum

rumma on 6 Şubat 2012 23:28 dedi ki...

Ellerine sağlık canım , elmalı tariflere bayılırım, cevizde varmış oh mis..

sevgiler

sarımutfak-hande on 12 Mart 2012 16:29 dedi ki...

bayılırım ,ellerine sağlık

Unknown on 3 Nisan 2012 11:06 dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş
sevgiler.

Unknown on 10 Mayıs 2012 16:48 dedi ki...

Elmalı keklere bayılırım..Özellikle kramelize olmuş ince elma dilimlerini kekin üzerine koyup pişiriyorum..Enfesssss.....fatoşun mutfak günlüğü

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template