24 Kasım 2009 Salı

ZENCEFİLLİ KEK

zencefilli kek

Bayrama az kaldı malum..bloglar da tatlı tarifleri var genelde bu günlerde..bende yayınlamayı bekleyen bu  tarifimi paylaşıp inşallah bayram da  hazırlayacağım lezzetlere sırayı vermek istedim..bu sene Antalyada da geçirecez bayramı ilk defa..Elazığ'da geçiririz normalde Kurban Bayramını..yaprak sarması ve muhteşem elde açma kıymalı börek karşılar bizi orada..sonrası zaten et üzerine kurulu menüler..bu sene bu sofraların benzerlerini kurmak bana düşecek sanırım..umarım güzel bir bayram geçiririz hepimiz..
sevgili rımmadan aldım kekimin tarifini..hem besleyici hem de çok hafif bir lezzet..bizden tam not aldı yani..rummacım beni birbirinden güzel lezzetlerle tanıştırdığın için kocaman teşekkürler sana..
ZENCEFİLLİ KEK
Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 3 kahve fincanı şeker(ben 1,5k.f pekmez,1k.f şeker kullandım)
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı portakal yada limon kabuğu rendesi
  • 1 silme çay kaşığı zencefil
  • 1 silme çay kaşığı tarçın
*Kekimizi ıslatmak için: 1 su bardağı soğuk süt veya portakal suyu
Hazırlanışı:
1.Oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı ve şekerimizi çırpıyoruz. (5 dk)
2.Kakao , un,su ve kabartma tozumuzu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.

3.zencefil, tarçın ve limon kabuğu rendemizi ekleyip karıştırıyoruz

4.Yağlanmış kalıbımıza hamurumuzu döküyoruz

5.180 c fırında pişiriyoruz.
6.fırından çıkınca soğuk süt ya da meyve suyunu kekin üzerine döküyoruz.
Üzeri için:
1/2ç.b bal
1ç.k silme zencefil


Bu arada başta eşim olmak üzere tüm öğretmenlerin "Öğretmenler Günü"nü kutluyorum..işiniz gerçekten çok zor..Allah yardımcınız olsun..

31 değerli yorum:

Unknown on 24 Kasım 2009 14:21 dedi ki...

Canım harika bir kek ellerine sağlık dilim çok cezbedici.Afiyet
ler olsun öpüyorum...

orece on 24 Kasım 2009 14:28 dedi ki...

ellerine sağlık canım valla zencefilli hiçbir şey yapmadım artık deneme zamanı geldi galiba. çünkü çok iştah açıcı duruyor. ye beni diyor:)))

Unknown on 24 Kasım 2009 16:49 dedi ki...

Değişik bir kek olmuş. Görüntüsü insanı cezbediyor. Ellerine sağlık. Eşinin öğretmenler günü kutlu olsun.

CAHİDE on 24 Kasım 2009 17:38 dedi ki...

Ohh miss gibi kokusunu duyar gibi oldum zencefilin.Ellerin dert görmesin canım...

elif on 24 Kasım 2009 18:31 dedi ki...

ne hoş bir kek olmuş elifcim.zencefili hamur işlerinde kullanmayı ben de seviyorum.ellerine sağlık canım..

Bir Dut Masalı - nUnU on 24 Kasım 2009 18:52 dedi ki...

mmhhhh.. benimm kekim !!
afiyetler olsun elifciğim.

FİLİZ'CE on 24 Kasım 2009 19:05 dedi ki...

değişik bir tat olsa gerek..ellerine sağlık..hayırlı bayramlar..

aleyna on 24 Kasım 2009 19:17 dedi ki...

ARKADAŞIM ELİNE SAĞLIK.YA ZENCEFİLLİ KEKEİ DENEMEYE CESARET EDEMİYORUM ÇÜNKÜ.ÇAYINI İÇİYORUM ANCAK BALLA TATLANIYOR.SENCE NASIL OLUR

élif(keyf-i mutfak) on 24 Kasım 2009 19:42 dedi ki...

aleynacım emin olabilirsin zencefilin tadı hiç gelmiyor..tarçını daha baskın hissediyorsun..çok hoş bir lezzet bu..tereddüt etme yani canım..

rumma on 24 Kasım 2009 20:22 dedi ki...

Elifcim senin kekin daha bir puf puf olmuş sanki burdan bakınca harika görünüyor..

Portakal kabuğu da nefis bir koku verir , ellerin dert görmesin ..

sevgiler..

KandilSimidi on 24 Kasım 2009 21:04 dedi ki...

hakkaten enfes görünüor:) bu dilime kim karşı koyabilir???:)

pelince on 24 Kasım 2009 21:16 dedi ki...

Kış için harika bir kek,hemde şifalı.. ellerine sağlık...

şimdiden iyi bayramlar diliyorum...sağlıkla huzurla inşallah..

Sevgiler..

élif(keyf-i mutfak) on 24 Kasım 2009 23:36 dedi ki...

rummacım inan senin kekin görüntüsü çok daha hoş her haliyle:)ama tadı gerçekten çok güzeldi..eşimle olan diyalogumuzdan bahsetmiştim sana:)sık yapılacaklara ekledim yani..

susamcorekotuFeriha on 24 Kasım 2009 23:40 dedi ki...

ellerin dert görmesin şifalar olsun

gümüşlerin hobi dünyası on 25 Kasım 2009 00:10 dedi ki...

zencefile bende bayılırım ve bol bol zencefilli kurabiye yaparım.eminim zencefilli kekde çok güzeldir.eline sağlık

Aybike Ceylan on 25 Kasım 2009 01:56 dedi ki...

Ellerine saglik Elif'cigim,
HArika bir kek olmus...

Sevgilerimi gonderiyorum ve guzel bir hafta diliyorum...

Pembe Tatlar on 25 Kasım 2009 02:18 dedi ki...

Canım ellerine sağlık çayımın yanına alsam bu saate:))
Hayırlı geceler:)

Zehra Gürgen on 25 Kasım 2009 11:59 dedi ki...

Elifcim ellerine sağlık.Zencefilli keki bende çok severim.

sevgiler..

nohut oda on 25 Kasım 2009 12:36 dedi ki...

bu kek çok iyi oldu bu aralar bol miktarda zencefil tüketiyorduk zaten
elinize sağlık...

tub@ on 25 Kasım 2009 12:36 dedi ki...

Canım ellerine sağlık, bende denemiştim bu keki ve hayran sayısı oldukca fazladır:)

öptüm

tub@ on 25 Kasım 2009 16:15 dedi ki...

Canım seni mimledim,sayfama gelip alabilirsin
öptm

http://www.lezzetibol.com on 25 Kasım 2009 19:55 dedi ki...

Çok değişik bir kek olmuş canım.
Ellerine sağlık
sevgiler

PAPATYA PRENSES on 25 Kasım 2009 23:46 dedi ki...

Aslında bu baharatlı kek olmuş:) zencefil, kakao, tarcın. oh bütün mis kokular bir arada:)

ellerine sağlık canım.

Rabbim huzurlu, bereketli sofralar hazırlamak nasiy etsin hepimize..

Adsız dedi ki...

www.yenitadlar.blogcu.com

En delice esen seher yeli, en güneşli günler, en parlak gecedir bayramlar. Kurban Bayramınız kutlu, her şey gönlünüzce olsun.

mutfaktakizaman on 26 Kasım 2009 23:15 dedi ki...

canim ellerine saglik zencefil iyi fikir...

hayirli bayramlar canim...

fatma on 27 Kasım 2009 00:46 dedi ki...

ben zencefili hiç sevmem ama ellerine saglık kek çok güzel görünüyor mutlu bir bayram geçirirsin inşallah hayırlı bayramlar

elif on 27 Kasım 2009 12:20 dedi ki...

elifcim bayramın mübarek olsun canım.huzurlu ve mutlu bayramlar..

CAHİDE on 27 Kasım 2009 12:20 dedi ki...

Hayırlı huzurlu bayramlar dilerim canım.Rabbim daha nice bayramlara hayırla,sağlıkla çıkarsın inşaallah....

Betül MUTFAKTA on 27 Kasım 2009 12:20 dedi ki...

Harika olmus harika.. aldim bir parça :)
Sevdiklerinle beraber güzel bir bayram geçirmen dilegiyle :))

rumma on 27 Kasım 2009 17:33 dedi ki...

Canım iyi bayramlar sevgiler..

Baharcicegi on 29 Kasım 2009 23:46 dedi ki...

kek piserken misler gibi kokmustur bütün mutfak
seker tadinda keyifli huzurlu bayramlar dilerim
sevgiler

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template