27 Haziran 2009 Cumartesi

EL AÇMASI MUHTEŞEM KIYMALI BÖREK


Antalya'dan çok uzakta Elazığ'dan herkese tekrar selam..kayınvalidemin birbirinden güzel yemekleri arasında kaybolup gittim desem yeridir..açılışı tabiki kıymalı börekle yapmam haktır..inanın övgülerim abartma değil..herşeyiyle çok lezzetli bu börek eşimin deyimiyle böreklerin padişahı..senelerin tecrübesi ve pratikliğiyle kayınvalidem bu böreği 1 saati bile bulmayan bir zaman zarfı içinde hazırladı..verilen emeğe gerçekten değer..
(büyük fırın tepsisi için-dilerseniz malzemeleri yarı ölçü de kullanabilirsiniz)
malzemeler:
içharcı
  • 500gr kıyma
  • 5 irice soğan
  • 1 demet maydonoz
  • 1,5 s.b mısırözü yağ
  • 1 t.k ev salçası(biber ve domates karışık)
  • pulbiber(acısını damak tadınıza göre ayarlayın)
hamuru:
  • 1kilo un
  • 2 yumurta
  • 1ç.byoğurt
  • 1t.k karbonat
  • 1 t.k tuz
  • aldığı kadar su
  • 1 ç.b sıvı yağ
  • Hazırlanışı:
  1. böreği yapmaya iç harcını hazırlayarak başlıyorsunuz.
  2. kıymayı 1 ç.b su ile pişirdikten sonra yağını koyup yemeklik doğradığınız soğanlarla kavurun.
  3. salçayı ilave ettikten sonra pul biberini ve 1t.k tuzu koyun.iyice kavurduktan sonra bir demet temizlenmiş maydanozu da ilave edip ocaktan alın.
  4. böreğin hamuru için tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra suyu hamur kulak memesi kıvamında olacak şekilde ayarlayın.
  5. hazırladığınız hamuru 15 dk. kadar dinlendirmeyi ihmal etmeyin.
  6. yumurta büyüklüğünde aldığınız bezeleri nişastayla fotoğrafdaki gibi ince bir şekilde açın.(fırın tepsinizin büyüklüğünü göz önünde bulundurun)
  7. yağlanmış tepsiye 1 kat yufka 1 kat harç koyun.
  8. yani her kata harç konuyor.hamur bitene kadar bu şekilde devam edin.
  9. harç biterse üzerine boş yufka koyabilirsiniz.yufkalar bittikten sonra kare şeklinde kesin ve 180 dr.fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin
  10. (fotoğraflar anlatıma yardımcı olacaktır)sonra da gelsin övgüler..herkese afiyet olsun... 

8 değerli yorum:

Pembe Tatlar on 1 Temmuz 2009 00:28 dedi ki...

Canım sen beklersinde ben gelmemmi:))
Güzel yorumun için iadeyi ziyarete geldim bundan sonrada hep geleceğim seni izlemeye aldım sevgilerimle canım bu arada börek nefis gözüküyor...

http://www.lezzetibol.com on 1 Temmuz 2009 08:57 dedi ki...

kayınvalidenizin ellerine sağlık. Sizlere de afiyet bal şekerolsun.
El açması böreklerin yeri gerçekten atrı. Yufka hiçbir zaman bu böreklerin yerini alamz. Bende daha ziyade el açması ile yaparım.
Çok güzel olmuş.

Sevgilerimle
http://www.lezzetibol.com

tubanıntarifleri on 3 Temmuz 2009 15:08 dedi ki...

o usta eller börek yaparda güzel olmazmııııı??? kokusu burnuma geldi sanki elif ya :(( çok öpüyorum sizi aeo

Kul on 30 Ağustos 2009 10:56 dedi ki...

"Ne de olsa "Bizim oralardan".." dedim, kayınvalidenizin marifetlerini okuyunca. Eskilerin "elinin suyu içilir" denir ya..Aynen öyle..Ellerine sağlık kayınvalidenizin, -eminim nurludur da-, ellerinden öperim..

Ballı Cimcime on 4 Aralık 2009 11:11 dedi ki...

Canım afiyet olsun, kayınvalideninde ellerine sağlık, nefis gözüküyor. Ben yeni gördüğüm için bu tarifi merak ettim Elazığın neresindensiniz. benim annanemler, teyzemler de orada o bakımdan soruyorum. Sevgiler..

élif(keyf-i mutfak) on 4 Aralık 2009 12:12 dedi ki...

canım elazığ merkezdeler..üniversitenin orda ve batı sitesinde evleri var..şu anda batı sitesinin ordalar..bir gün belki tanışmak nasip olur ne dersin:)

meryem dedi ki...

börek çok güzel görünüyor kayınvaldenizin eline sağlık sizde çok güzel anlatmışsınız bu böreği yapmak istiyorum acaba bütün işlemler bittikten sonra en üste yağ sürüptemi fırına vericez cevabınızı bekliyorum teşekkürler

élif(keyf-i mutfak) on 21 Kasım 2012 23:08 dedi ki...

canım evet serilen son yufkanın üzerine yağ serpiliyor. gerçekten çok lezzetli bir börek.peynirlisi de çok güzel oluyor..

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template