21 Mayıs 2009 Perşembe

KREPLİ TAVUK


bu sene bahar havası beni fena çarptı..elim kolum zor kalkıyor bu aralar..bıraksalar tüm gün uyuyacağım..neyseki toparlanmaya başladım..krepli tavuk tarifini  arkadaşım tubadan aldım..o da sultan arkadaşımızdan almış..sultan nerden almış?o meçhul:)tavukla arası gayet iyi olan ben(üniversite dönemine kadar ağzıma koymazdım)çok beğendim bu tarifi..krepi de çok severim..ee daha ne olsun..denemeye değer..
tavuk sote için:
  • 2 parça göğüs eti
  • 1 baş soğan
  • baharatlar(tercihe göre)
  • 1 kaşık salça

krep(8 adet)
  • 2 yumurta
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 2 bardak süt
  • kıvamını alıncaya kadar un
  • üzeri için kaşar rendesi

ilk önce kreplerimiz hazırladım.8 tane krep çıktı bu tariften.daha sonra tavuğumu suyu çektikten sonra soğanla soteledim.1 kaşık salça koduktan sonra baharatlarını ilave ettim.yumuşayıncaya kadar pişirdim.hazırladığım tavuk soteyi krepin içine koyup dürüm yaptım.yaptığım dürümüde 3 e böldüm.üzerinede kaşar rendesini koyarak 180 derece fırında kaşarlar eriyene kadar bekledim.ben ilk yapışımın tecrübesizliğiyle kaşarı çok sevmeme rağmen az koymuşum..elinizi bol tutun derim yani.. herkese afiyet olsun..

3 değerli yorum:

ayşe dedi ki...

görüntü çok hoş gözüküyor.acaba sotesine biber eklesem nasıl olur?denedikten sonra yorumumu yazarım inşallah

élif(keyf-i mutfak) on 27 Mayıs 2009 13:20 dedi ki...

ayşe hanım sotesi tamamen sizin arzunuza kalmış..biber koyup koymamakta tereddüt etmiştim bende..eminim öyle de güzel olur.

tubanıntarifleri on 2 Haziran 2009 15:58 dedi ki...

ellerine sağlık elif'cim süper görünüyor

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template