1 Ocak 2012 Pazar

MANTI ve HOŞGELDİN 2012

DSCN1814
2012...hoşgeldin sefa geldin hepimize..ya da öyle umuyoruz tüm yüreğimizle..hoşçakal 2011...mazi oldun sen de..yaş ilerledikçe doğum günleri,yılbaşıları hüzün uyandırıyor bende..yaşlanıyor muyum ne:) 30 yaş...olgulaşıyorum gitgide..dilerim 2012, 2011'i aratmaz..yüreğimizdeki umut hiç sönmez..çok beğendiğim ve gönülden katıldığım bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim..

 
Yaz tatilimin arşivinden görüntüler..kaç kere niyetlendim eklemeye ..ama zaman yetmiyor şu dönemlerde bana..iş yoğunluğu had safhada..eve dönünce yemek,şevval derken bir bakıyorum gelmiş uyuma vakti..çok özledim blogumu çok..

 
Güzel ve çabuk geçen elazığ tatilimde sevgili eltimin yaptığı mantı 5/5likti gerçekten..hakkını öyle vermiştim ki son kalan 1 tabak mantıyı eşime vermemek için ne oyunlar yaptım ne hınzırlıklar..sonuç mu...?tabiki zafer benimdi:)kayınvalidem oğlunun haline acıdı..zamane gelinleri böyle şekerim dedim tüm cadılığımla:)canım kayınvalidem.. az kaldı gelecek uzatacak o anaç ellerini yuvamıza inşallah..
şş

 
Şevvalin sıra bendeee diyerek hamuru telef etme çabalarına rağmen başardık ..kızım diye demiyorum ama becerikli kara kovan balım:)bunu da becerdi... o küçük parmaklarında uzattığı  mantıyı hepinize sunuyoruz..Afiyetler olsun hepinize..
DSCN1766

 
Malzemeler:
İç Harç:
  • 500gr kıyma
  • 2 adet soğan
  • tuz,karabiber,kırmızı biber
Hamuru:
  • 1kg un
  • su,tuz
Hazırlanışı:
  1. 2 adet soğan robatta çekilir,suyu süzülür.
  2. kıymayay tuz ve karabiber,suyu süzülen soğan eklenerek karıştırılır.
  3. un,su ve tuz ekleyerek ne sert ne yumuşak hamur elde edilir.
  4. hamur 5 dk dinlendirildikten sonra çok ince olmayacak şekilde açılır.
  5. kare şeklinde kesilen hamurların ortasına kıymalı harç koyularak bohça şeklinde kapatılır.(örnek şevvalin mantsı:)
  6. mantılar tuz ve bir kaç damla yağ damlatılan kaynayan suda 10dk pişirilir.
  7. üzerine mis gibi sarımsaklı yoğurt,kırmızı biber yakılmış tereyağ..
Ee  daha ne olsun...:)

6 değerli yorum:

BAL ANNE on 1 Ocak 2012 23:50 dedi ki...

slm......
mantıdan lezzetlisi yokturrrr....
hayırlı sağlıklı mutlu senelerrr

Ferkay on 10 Ocak 2012 00:50 dedi ki...

Mantıya hiç bir zaman hayır diyemem,
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

anne eli gibi on 12 Ocak 2012 23:30 dedi ki...

bayılırım mantıya ellerinize sağlık,sevgiler..

tub@ on 30 Ocak 2012 10:42 dedi ki...

hele ki şevval'in eli değmiş ya o mantıya tabi güzel olacak :)

yapanların ellerine sağlık, yiyenlere de afiyet olsun,

öpüyorum seni de şekerim, Allah'a emanet

fatosun mutfagından... on 31 Ocak 2012 00:40 dedi ki...

ellerine sağlık canım..nefis görünüyor...sevgiler

lavantalimon on 15 Şubat 2012 11:27 dedi ki...

Çay boş içilmez canımm.9 elleriene sağlık hele elmalı lezzetler bu aralar favorim :)

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template