12 Eylül 2011 Pazartesi

KÖZ SALATASI

biber
Ramazandı bayramdı derken ömrü tüketmeye devam..defalarca niyetlenmeme rağmen tarif yazmak nasip olmadı uzunca bir ara verdim yine..klasikleşti zaten bu durum:)nasıl geçicek bu sıcakta derken ramzanın ne zaman bittiğini anlayamadım bile..ardından güzel dostlarla geçen bir bayram tatili...ve yine iş başı..pazartesi sendromunun gerçek olduğunu çalışınca anladım..hele de tatil sonrası sendromu daha da betermiş..ama geçti...iyiyim yani..başlamaya yüz tutmuş grip halimi saymazsam:)

İftar davetlerimi önceki senelere göre azalttım çalışmam nedeniyle..hazırladığım sofraları çekemedim her zamanki gibi..ama mercimek çorbam ve tam esmer bulgurla hazırladığım domatesli bulgur pilavım en çok övgüyü alanlardan oldu..çorbamın tarifini paylaşacağım bir ara..lezzet ayrıntılarda gizli:)

Yeşil ve kırmızı biber közlemesi benim en çok sevdiğim lezzetlerden biri..hem sağlıklı ve leziz..daha ne olsun ki:)eşimin bir dost sohbetinde tattığı bu şeklini öve öve bitirememsi üzerine tarifin sahini aradım nedir sırrı diye..o söyledi ben yaptım..ve gerçekten sonuçtan memnun kaldım:)zaten beğenmezsem iftardan sonra ayrıca  ararım diye uyardım arkadaşı:)geçtim tarife...bir dahaki tarifte görüşmek üzere:)
Malzemeler:
  1. 500gr közlemelik yeşil biber
  2. 500gr közlemelik kırmızı biber
  3. 5 adet patlıcan
  4. 1 y.k tereyağ
  5. Yarım çay bardağı rendelenmiş kaşar
  6. tuz
  7. 2-3 damla limon suyu
Hazırlanışı:
  • yıkanan biberleri ve aliminyum folyoya sardığını patlıcanları *fırın tepsisine yerleştirip 250 dr fırında pişirin.
  • pişen malzemeleri genişçe bir kaba alıp tuzunu,limon suyunu koyup harmanlayın.
  • geniş bir fırın kabına malzemeyi yayıp 1 y.k tereyağı üzerine gezdirin.
  • rendelenmiş kaşarları da serpiştirip kaşarlar eriyinceye kadar fırınlayın.
*Patlıcanları aliminyum folyaya sardığınız zaman temizlemesi hem temiz hem pratik oluyor.

5 değerli yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU on 12 Eylül 2011 08:36 dedi ki...

sakın kimse bitirmesin,
hatta ben alıp gitsem de, kimseler görmese :=)

birsence on 12 Eylül 2011 10:09 dedi ki...

ellerine sağlık canım...

made in funda on 12 Eylül 2011 11:14 dedi ki...

çok sevdiğim bir lezzet.ellerine sağlık.resim çok güzel çıkmış.sevgiyle....

zeliha dedi ki...

ben de bayılırım bibere.böylesini de denemeli.ellerinize sağlık elif hanım.

LeylaK on 7 Ekim 2011 21:59 dedi ki...

keyfi mutfak ne kadar keyifli bir yer böyle :) tarifler harika. ve bu salata da tabiki....ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler..

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template