13 Nisan 2012 Cuma

PAÇANGA BÖREĞİ

paçanga
İşte bir zamanların ünlü yemek yarışmasının  fawori böreği karşınızda:)o kadar çok yapılmış ve itici yorumlar yapılmıştı ki denemek aklımdan bile geçmemişti...!hakikaten bi ara ne furyaydı bu yarışma..dost topalantılarında birbirimizi puanlamaya başlamıştık ikram sonrası:)itiraf ediyorum mutfakta yemeği yetiştirmeye çalıştığım zamanlar"yemekteyiz yarışmasında olsam kesin rezil olurdum ben"diye hayıflanıyorum:))

Gelgelelim Elif'in paçangasına..oktay ustanın tarifi doğrultusunda yapılan böreklerim eşimin dost toplantısında en yıldızlısından aferin aldı:)beni gururlandırdı..lezzetli,yağda kızartılmasına rağmen hafif ve doyurucu...en güzeli kolay:)şiddetle tavsiye ediyorum..başkada bişey demiyorum....

Malzemeler:
  • 3 adet yufka/500gr
  • 200gr kaşar peyniri
  • sucuk(pastırma da tercih edilebilir.)
  • 2 adet domates
  • 3 adet taze yeşil biber
  • maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • tuz,kararbiber
  • kızartmak için yağ

Hazırlanışı:
  1. kaşarı rendeliyoruz.sucukları kesebileceğimiz en küçük küp parçaları şeklinde dilimliyoruz.
  2. domates ,biber maydanozu da küçük küçük kesiyoruz.
  3. tüm malzemleri tuz ve karabiber ekleyerek karıştırıyoruz.
  4. yufkaları sigara böreği sardığımız şekilde kesiyoruz.(yufkayı 8 eşit parçaya bölüyoruz)
  5. kestiğimiz yufka yapraklarını çift  olacak şekilde içine harçtan koyarak sarıyoruz.
  6. sardığımız yufkanın ucunun içini yumurtaya bulayıp ucun yapışmasını sağlıyoruz.
  7. iyice kızdırdığımız yağda rengi sararıncaya kadar kızartıyoruz.
  8. havlu kağıt peçete koyduğunuz servis tabağına kızarrtığımız börekleri alıyoruz.

13 değerli yorum:

Unknown on 13 Nisan 2012 14:49 dedi ki...

Canım ellerine sağlık sevmeyen yok
tur sanırım hayırlı cumalar sevgi
ler.

PAPATYA PRENSES on 15 Nisan 2012 15:57 dedi ki...

google da bile yemekteyiz paçanga diye aratıyorlardı:)

ellerine sağlık canım.

Zehra Gürgen on 23 Nisan 2012 12:43 dedi ki...

Elif ben de denemedi itiraf ediyorum o yarışma yüzünden :))
ellerine sağlık , ben de kısa zamanda bir bakayım bu böreğe :)

made in funda on 23 Nisan 2012 20:40 dedi ki...

ÇOOOK SEVERİM ÇOK.ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

CAFE MERCİMEK on 28 Nisan 2012 01:32 dedi ki...

ellerine sağlık harika bir lezzet,takibimdesin banada beklerim :))

anne eli gibi on 30 Nisan 2012 16:00 dedi ki...

çok severim paçanga böreğini nefis görünüyor elinize sağlık...

made in funda on 6 Mayıs 2012 18:59 dedi ki...

ellerine sağlık.çok severim bu paçanga böreğini ben de...

Unknown on 10 Mayıs 2012 16:44 dedi ki...

Çok güzel çok leziz bir börek bence..İçindeki pastırma lezzetini kat kat arttırıyor...Ben yakın bir zamanda yapıp bloğuma aktarmıştım.fatoşun mutfak günlüğü

ÖZLEMCE on 29 Mayıs 2012 00:13 dedi ki...

slm...seni izlemeye ve bloguma davet etmeye geldim..
sevgiler..

Mutfak Havlusu on 21 Temmuz 2012 12:18 dedi ki...

İşte bunu canım istedi mis gibi oh:-)
ellerinize sağlık

Unknown on 12 Ağustos 2012 13:55 dedi ki...

Şu paçanga denilen şeye bayılıyorum....

Unknown on 7 Kasım 2012 18:37 dedi ki...

hmm ellerinize sağlık :)

*mehtap on 17 Kasım 2012 17:26 dedi ki...

bi tane alasım geldi...

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template