7 Kasım 2012 Çarşamba

FIRINDA TAVUK

DSCN2906 (2)

Heyyy..ben hala yaşıyorum..ölmedim yani:)ama bakıyorum da çalışan çoğu blogcunun  hali benimle aynı:)bir tarifin üstünden aylar geçiyor yenisi gelene kadar..bayramlar seyranlar yaşanıyor..mevsimler değişiyor:)olsun yine de  blog camiasından kopmak yok :)eminim bu durum takipçiler tarafından kabul edildi zaten..aksi garip olacak..

Gelelim fırında tavuk tarifime..özellikle minik kardeşim Salihime gelsin bu tarif..kendisi öğrencilik zamanını yaşıyor malum..yani en güzel günlerini haberi yok: :)yemeğe davet ettiğimde yapmıştım kendilerine .."abla bloguna koy bunu "dedi..şaşırdım..blogumdan haberi varmış da...bak sen..insan bir yorum yapar ablasını takdir eder dedim..yani dediğine diyeceğine pişman ettim :)yerinde  olmayı çok isterdim salihim..üniversite yıllarıma geri dönmeyi..ben de diyen çok eminim duydum sesinizi :)çok geç arkadaşlar..bakmayın arkanıza ..biz artık evli,çoluklu çocuklu mutlu bayanlar-baylarız:)di mi:)...şükürler olsun halimize..

Kalemim düştü yine..tarif dışında her şeyi yazdım :)son zamanlarda misafir mönülerimin vazgeçilmezi..fırında tavuk..tavuk tavukluğunu unutuyor..başka boyuta geçiyor adeta..en güzeli son derece pratik..şip şak yani..

Emin olun beğeneceksiniz..haa söylemeden geçmeyeyim tarif eşimin önerisidir..ben buldum diyor başka bir şey de demiyor:

Malzemeler:

  1. tavuk but/kalça/bütün(zevkinize kalmış yani)
  2. 1 adet domates
  3. 3 adet sivri biber
  4. 5 adet sarımsak 
  5. 2 y.k tereyağ
  6. tuz,karabiber,kırmızıbiber,kekik


Hazırlanışı:

  • fırında kullanabileceğiniz derin tencerenize yıkadığınız tavuğu yerleştirin.
  • üzerine küp küp kestiğiniz domates,biberi ekleyin.su eklemeyin.
  • tereyağ ve baharatları ilave edip alimünyum folyo ile tencerenin ağzını iyice kapatın.
  • 250dr fırında 1 saat 10 dk pişirin.
  • süre dolduktan sonra folyoyu çıkarıp servise kadar fırında bekletin.


*çelik tencerenin saplarını çıkardıktan sonra fırında rahatlıkla kullanabiliyorsunuz.

*tepside yapıldığında aynı lezzeti vermiyor..bilginize..

8 değerli yorum:

nilay on 7 Kasım 2012 17:55 dedi ki...

Süper pratik tarif
Ellerine sağlık
Sevgiler

mutfaktaki rüya - Arzu- on 7 Kasım 2012 18:37 dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

feray on 7 Kasım 2012 18:58 dedi ki...

Muhteşem görünüyor gerçektende çok pratik. Ellerine sağlık canım..

sarımutfak-hande on 8 Kasım 2012 11:57 dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

Aicha Dalgic on 13 Kasım 2012 19:41 dedi ki...

gerçekten çok lezzetli gorunuyor, bana guzel mi guzel fikirler vermis oldunuz
ve bunun için size çok tessekur ederim elleriniz dert gormesin
tekrar yeni post yapmanizi beklicem : )
hayirli geceler
ps: bende size seve svee bloguma beklerim

bisous bisous
www.fraise-framboise.blogspot.com

Aicha Dalgic on 13 Kasım 2012 20:02 dedi ki...

Ne kadar guzel gorunuyor, fotograflarinlitesinden mi baslasam, yemegin lezetli gorulmesindenmi blogun ferahligi aydinligi mi ? =) çok begendim efendim elleriniz dert gormesin
Ellerinize saglik ve afiyet bal seker olsun
Bende seve sese size blogumda gormek isterim hayirli aksamlar
Bisous bisou
www.fraise-framboise.blogspot.com

mehtap on 17 Kasım 2012 17:25 dedi ki...

görüntüsü kadar tadıda güzeldir eminim,eline sağlık...

KENDİMCE SEYLER on 9 Nisan 2013 14:56 dedi ki...

sizi izlemeye aldım bende sizi bekliyorum
www.kendimceseyler.blogspot.com

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template