28 Temmuz 2009 Salı

İÇLİ KÖFTE



Uzun bir aradan sonra herkese tekrar selam..nihayet eve döndüm..uzun ve dolu dolu geçen bir tatilden sonra Antalya'nın sıcağıyla çarpılmışa döndüm:))sizinle paylaşacağım o kadar çok yeni lezzet var ki..başalangıcı tabiki yemeklerin şahı diyebileceğimiz içli köfteyle yapmam gerekiyor...kayınvalidemin pratik zekasıyla zor olmaktan çıkan içli köftemizin tadı ise süper..başta alışkın olmadığımdan dolayı uzak durduğum içli köfteleri şimdi çerez gibi yiyorum..malum içli köftenin yöreden yöreye değişen binbir tarifi mevcut..tercih meselesi yani..bizimkisi suda haşlananlardan; ki ben yağda kızartılanlara uzağım..ağır geliyor bana..size vereceğim püf noktalarından sonra eminim siz de denemekten korkmayacaksınız bu muhteşem lezzeti..(dikkat etmeniz gereken püf nokta: iç harcının buzlukta donmuş olması gerekiyor)
-10 kişi için-
iç harcı:
  • 500gr.kıyma
  • 5 tane iri soğan
  • 250gr margarin
  • 2 y.k tereyağ
  • 1 y.k karışık salça
  • pulbiber,reyhan(fesleğen),maydanoz
  • 1 ç.b çekilmiş ceviz
dış harcı:
  • 750gr köftelik ince bulgur
  • 1,5 s.b un
  • 2 yumurta
  • 1 t.k pulbiber
hazırlanışı:
  1. iç harcı hazırlamaya kıymayı 1ç.b sıcak suyla pişirerek başlıyoruz.
  2. kıymanın suyu çekilince 5 baş yemeklik doğaradığımız soğanı 250gr margarin ve 2 y.k tereyağı ile iyice kavuruyoruz.
  3. soğanların suyu iyice çekildiğinde kavrulmuş demektir.
  4. 1.y.k salçayı,pulbiberi,reyhanı ve maydonuzu da ilave etikten sonra ocaktan alıyoruz.
  5. 1 ç.b çekilmiş cevizi de ilave ettikten sonra harcı soğumaya bırakıyoruz.
  6. harç soğuduktan sonra elimizle ceviz büyüklüğünde toplar yapıp bunları buzluğa atıyoruz.
  7. dış harcı hazırlamak için 750gr bulguru tuzlu sıcak suyla kabartıyoruz.
  8. kabaran bulgura 2 yumurta.1,5 s.b un,1t.k pulbiber,1y.k tuz ilave edip iyice yoğuruyoruz.
  9. bu aşamadan sonra asıl kolaylık eğer elinizde mevcutsa mutfak robutuyla bu karışımı 3 dk kadar yoğurmanız.robatla yoğrulan hamur hem zamandan tasarruf hem de şekil vermek için harika bir hamur oluşmasını sağlıyor.
  10. hamur oluştuktan sonra yuvarladığınız hamur parçalarını başparmak ve işaret parmağıyla inceltiyorsunuz.
  11. önceden dondurduğunuz iç harcı da koyduktan sonra elinizle yuvarlayarak kapatıyosunuz..
  12. muhteşem köfteler tuzlu suda 10 dk.haşladıktan sonra servise hazır..herkese afiyet olsun...



7 değerli yorum:

Pembe Tatlar on 29 Temmuz 2009 15:38 dedi ki...

Canım hoş geldin...
Çok severim bende dün yaptım :))
Ellerinize sağlık...

Müge Hüner on 29 Temmuz 2009 17:25 dedi ki...

Elifçiğim;
Ziyaretin için çok teşekkürler.
Bende bu sayede seni ve blogunu tanımış oldum.
İçli köfte'nin (eşimden dolayı) kızarmış halini tercih ediyorum ben.
Ama verdiğin püf noktası harika, kızartma içinde yararlanacağım.
Çok sevgiler.

armina on 29 Temmuz 2009 18:53 dedi ki...

İçli köftenin kızartmasınıda haşlanmışınıda çok severim, bizde kızartması yapılır. Ellerine sağlık.

hülya dedi ki...

görüntü konuşuyor desem yalan söylememiş olurum.nasıl canım çektiii.blogunu çok başarılı buldum.eline emeğine sağlık.........

e.esma.a on 3 Ağustos 2009 14:48 dedi ki...

merhaba
ziyaretiniz için teşekkür ederim bloğunuzu tanımama sebep oldunuz kuabiyeler harika gözüküyor ama ben aşağıdaki pratik browniyi mutlaka deniyeceğim
ellerinize sağlık sevgiler...

nurşen on 7 Ağustos 2009 18:03 dedi ki...

Ellerine emeğine sağlık arkadaşım,enfes görünüyor.Uzun zamandır yapmadım valla bende nasılda canım çekti.Ama ben içine yağsız kıymada koyuyorum,elazığlı bir abladan öğrenmiştim.Aklıma getirdin şimdi valla en kısa zamanda yapmam lazım.
Sevgiler

corcorella on 28 Ağustos 2009 17:13 dedi ki...

MERHABALAR....blogunuzu gorunce heycanlandım bende antalyada yasıyorum kemerde:D elınıze saglık herseyler cok lezız gorunuyo...ıclı koftelerde cok guzel bende denemıstım ama husrana ugradım pek basarılı olmadılar:D

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template