3 Şubat 2010 Çarşamba

FASULYELİ DÖĞME YEMEĞİ

yemek
Blogumu uykudan uyandırmanın zamanı geldi..o uykudayken ben oldukça yoğundum.. öyle gelişi güzel yazmak pek benim tarzım değil..bu yüzden de geniş bir zamanı kolladım tarif eklemek için..çok uzun bir süredir yaşamadığım yanlızlıktayım evimde bu akşam..eşim arkadaşlarıyla çiğ köfte partisi yaparken güzel sohbetler eşliğinde miniğim Şevvalim benden oldukça uzaklarda Ankarada:(
Annanesi ve dedesiyle gezmelere gitti annesinden uzak daha bu yaşında..olayı trajediye dökmiyeceğim çünkü oralarda adımın esamesi okunmuyormuş:)öyle keyifli yani..teyzesinin kızıyla oyun diyarına dalmış durumda..o bakımdan içim rahat şükür..ama çok özledim bızdığı..evin neşesi onlar..ev onsuz öyle sessiz ki..sahipsiz adeta..Allah kimseyi yavrusundan ayırmasın..
İş hayatından daha fazla bahsetmeyeceğim sizi sıkmamak adına..şunu bilin ki gayet mutlu ve mesutum şimdilik:)mutfağımızda ise orjinal tarifler denenmiyor bu aralar..pasta börek ise  hiç yapılmıyor nerdeyse..tatlı krizlerine çare çikolatalar oluyor..en pratiğinden ne varsa yapılıyor yemekler..bu tarifim de oldukça pratik ve besleyici..kışın şu soğuk günlerinde ilaç niyetine yani..Antalyada böyle soğuk varsa Allah doğudakilere yardım etsin..ısınamadım bir türlü yahu...
geçtim tarife...hepinizi kocaman öpüyorum..fırsatım oldukça takibinizdeyim..sevgiler..
malzemeler:
2çorba kasesi  aşurelik buğday(döğme)
2çorba kasesi fasulye
1,5 y.k biber salçası
1 adet soğan
maydanoz
reyhan,tuz
hazırlanışı:
döğmeleri ve fasulyeleri bir gece öncesinden suda bekletin
ertesi gün yumuşayana kadar pişirin
soğanları yemeklik doğrayıp kavurun.
salçasınıda kavurduktan sonra suyunu ilave edip döğme ve fasulyeleri koyun.
 yemeğin kıvamı çok sulu olmayacak bir kıvamda olmalı.kıyılmış maydanoz,reyhan ve tuzunu da ilave ettikten sonra bir taşım daha kaynatıp söndürün.afiyet olsun..
***cevaplanmayı bekleyen mim sorularım için arkadaşlarımdan özür diliyorum..inşallah ilk fırsatta..

21 değerli yorum:

rumma on 3 Şubat 2010 22:21 dedi ki...

Canım ilginç bir tarif , geçenlerde buğday ıslatıp epey buğdaylı tariflere bakınmıştım..:)

Aslında önce tarif bakınıp ıslatılır buğday..ama ben ne yapiim diye dönüp dolandığım için..

ellerine sağlık canım , bir an önce kızına kavuşursun inş..:)

sevgiler

CAHİDE on 3 Şubat 2010 22:31 dedi ki...

Oyyy canım benim!Hoşgeldin sefalar getirdin.Mutlu olmana çok sevindim Allah daim etsin canımsın.Bu yemeği annemde yapardı.Ne güzel oldu hatırlatman yarın ki menüm hazır inşaallah çünkü bu aralar yemek sıkıntısı çekiyorum neyapsam diye:)Ellerin dert görmesin Elifcim...

Unknown on 3 Şubat 2010 22:55 dedi ki...

bence çok besleyici tam bir kış yemeği olmuş ..
çok severim ellerinize sağlık ..

Pembe Tatlar on 3 Şubat 2010 23:50 dedi ki...

Hımm duman ı üzerinde ellerine ssağlık elifciğim...

elif on 3 Şubat 2010 23:58 dedi ki...

mmm nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.işlerinin yolunda olmasına sevindim canım adaşım:)sevgiler..

MUTFAKISTAN on 4 Şubat 2010 06:59 dedi ki...

NE GUZEL OLMUS ELINE SAGLIK
COCUKLAR GIDINCE INSAN HUZUNLENIYOR AMA ANNEANNEDE COK MUTLUDUR NE GUZEL VAKIT GECIRIRLER SIMDI.SEVGILER

Birsel ve İrem on 4 Şubat 2010 08:50 dedi ki...

Merhaba. İlk defa duyduğum bir yemek ama nefis görünüyor, ellerinize sağlık.Sizin de dediğiniz gibi "Allah kimseyi evladından ayırmasın" Kızınızın iyi vakit geçirmesi sevindirici. Allah kavuştursun. Sevgiler.

SeViL ( sevdalitatlar ) on 4 Şubat 2010 09:21 dedi ki...

Denemeye değer bir tarıf..
Ellerınıze sağlık.
Sevgilerle...

http://www.lezzetibol.com on 4 Şubat 2010 09:25 dedi ki...

Çocuklar eğer çok eğleniyorsa inan anneyi- babayı unutuyorlar. Sende burda ah beni çok özlemiştir emini tarzında gerçk olmayan sözlerle yaşıyorusun.
Bazen çocuklara da anneden babadan uzak kalmak iyi geliyor
İlişki tazeleniyor:))))
Allah sağlık versin canım.
Yemek süper.
Şu saatte suyuna ekmek banmak istedim
sevgilerimle

kalpkurabiye on 4 Şubat 2010 10:14 dedi ki...

oyy tatlımm özletiyorsun kendini... ellerine sağlıkk değişik bir lezet bu..canımsınn.. o güzel yorumun içinde ayrıca teşekkürler..

Unknown on 4 Şubat 2010 11:07 dedi ki...

çocuklarımıza duyulan özlem bambaşka.ben bazen işi abartıp efe uyurken özlüyorum o derece de yani.

Urfa Tutkunu on 4 Şubat 2010 12:17 dedi ki...

İşyerinde her şeyin yolunda gittiğine sevindim. Şevval'e de en yakın zamanda kavuşursun İnş :)
Fasulyeyi yarmayla hiç duymamıştım daha önce. Çok besleyici olacağı kesin. Ellerine sağlık Sevgili Elif.

FİLİZ'CE on 4 Şubat 2010 19:36 dedi ki...

Cnm yemek miss gibi olmuş,ellerine sağlık olsun..buralarda çok soğuk karadeniz yani sadece doğu değil,benimde annem ler ankaradalar oğlanı alalım diyorlar,kayınvalidem hastanede uzun zamandır,iyice ağırlaştı bırakıp gidemiyorum ankaraya.ama benim ki gitmiyor keşke dursa..işe başlamışsın sanırım,hayırlı olsun diyorum sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim adasim,her zaman ki gibi nefis görünüyor...

Bloguma ugrayamiyorum artik migdem cok kötü bulaniyor, halsizim:((
Bebis simdiden cok yordu beni:)))

Tekrar cok tesekkür ederim hal hatrimi sordugun icin gercekten cok sevindim canimcim...

Öptüm kocaman seni...
Sevgiler...

Zehra Gürgen on 4 Şubat 2010 22:47 dedi ki...

Ahh eminim çok özelimşsindir kızını..Allah kavuştursun canım :)

yemek çok güzel ellerine sağlık

made in funda on 4 Şubat 2010 23:58 dedi ki...

ilk fırsatta deneyeceğim.ellerine sağlık..amin diyorum dileğin için de..

Behiye Sönmez on 6 Şubat 2010 17:46 dedi ki...

yemeğin çok güzel olmuş çok besleyici tam kış yemeği ellerine sağlık:)
Tatlı kızın içinse;özlemini anlabiliyorum.. şevval Ananesi dedesiyle nasıl mutludur şimdi..İşallah bir an önce kavuşursunuz
sevgiler

sarmaşık on 7 Şubat 2010 16:40 dedi ki...

Elif hanım işler yoğun gidiyor galiba :) Allah kolaylıklar versin..

Bizde de yöresel olarak buna benzer "arpa çorbası" isminde bir çorba yapılır, yemeye doyamayız oradan biliyorum bu çorbanın nasıl güzel olduğunu :) ellerine sağlık...

Aysultan... on 7 Şubat 2010 18:16 dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor:))

Unknown on 9 Şubat 2010 00:52 dedi ki...

Amiiiin Allah kimseyi evladından ayırmasın.
hiç yemediğim bir yemek ama yersem beğeneceğime eminim.
ellerine sağlık
sevgiler.

rumma on 19 Şubat 2010 01:00 dedi ki...

Canım hayırlı cumalar,sevgiler

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template