14 Mart 2010 Pazar

TAVUK TAS KEBAP

tavuk

GEÇEN HAFTA PAZAR....:)
Güzel bir pazar tatilinden sonra tarifimi de ekleyerek keyfime keyif katacağım..havanın güzel olmasını fırsat bilerek kendimizi attık ormana:)Şevvale pikniğe gideceğiz dediğimde ilk tepkisi yaşasınn ormana mı gidiyoruz ben ormanları çok severim anne oldu:)oldukça kalabalıktık ve çok güzel geçti..dinlendiğimi hissettim kursu da astım tabi dolayısıyla..temiz hava almak gibisi var mı..bir de yanında hamak keyfi..Şevvalin kuzenleriyle zaman geçirmekten yaşadığı mutluluğu da görünce günü gerçekten yüzümde içten bir gülümsemeyle bitirdim..bir de beni bekleyen ütülerim olmasaydı tam süper olacaktı:)neysem gelelim işin tarif kısmına..bu günlerde yemekten sorumlu bakanımız malum sevgili kayınvalidem..yarın için ne yapayım yemeğe diye sorunca ben bilmem şöyle değişik birşeyler olsunda blogumda yayınlayım diyecek kadar şımardım:)ama bu rahatlığın sonu pek iyi olmayacak..yemek yapmayı unutucam nerdeysem..şimdilik organik beslenelim sonrası Allah kerim..
 Diye yazmıştım taa geçen hafta ama yayınlamamda bir aksilik olduğu için taslak olarak bırakmıştım:(sileyim dedim ama bir sürü şey yazmışım kalsın diye düşündüm.oldukça yorucu geçen bir haftanın ardından dinlenmek istiyorum gerçekten..Cahideciğimin dediği gibi uzun zamandır asılı kalan tarifim nihayet yayında:)
Tavuk tas kebap yapımı pratik sunumu şık bir yemek..biz çok beğendik ailecek tavsiye ederim..
malzemeler:

• 2 adet tavuk göğsü
• 3 adet orta boy domates
• 1 adet soğan
• karabiber,tuz
• 1 y.k biber-domates karışık salça
• 4 y.k sıvıyağ
hazırlanışı:
1. tavuk göğsünü kuşbaşı doğrayın
2. domatesi,biberi,soğanı irice sotelik doğrayın.
3. baharatlarını,salçasını,yağınıda ilave ettikten sonra iyice karıştıktan sonra karışımı alacak bir tasa koyun.
4. karışımı çukur tasa iyice bastırdıktan sonra tencereye kapatıp üzerine bir ağırlık koyun.(pişerken tas kalkmasın diye)
5. üzerine 1,5 s.b su ekleyip kısık ateşte 45dk kadar pişirin.
6. piştikten sonra fazla gelen suyu süzdürüp pilav yapabilirsiniz.
7. pişen yemeği ,tası servis yapacağınız tabağa ters çevirerek servis edin.
***tas kebabı malum kuş başı etle ünlüdür.ama tavuk etiylede çok lezzetli oldu.

5 değerli yorum:

elif on 21 Mart 2010 14:18 dedi ki...

elifcim nefis gorunuyor tavuk tas kebap.islerinde kolay gelsin canim.mutlu bir hafta gecirmen dileklerimle..

rumma on 22 Mart 2010 22:36 dedi ki...

Canım harika görünüyor, eminim lezzetide bir o kadar güzeldir..

Bende karabiber serperek yerim pilavı..:)

ellerine sağlık sevgiler

denizzeynep on 24 Mart 2010 14:11 dedi ki...

"Leziz Tarifler Listesi"nde 22-28 Mart tarihlerinde duvarımızda tarif-blog-site ya da grubunu paylaşır mısınız ::)
hem de en beğenilen ilk 3 arasına girebilirsiniz belki...
http://www.facebook.com/group.php?gid=104455972921470&ref=ts

haydi siz tariflerinizi yazın biz oylarımızı verelim :))

emelce yemek on 28 Mart 2010 23:44 dedi ki...

degisik bir tarif deneyecegim en kisa zamanda elinize saglik

nanekokusu on 1 Nisan 2010 22:33 dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor sağlıklarla selamlarımı yolluyorum.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template