28 Mart 2010 Pazar

PORTAKAL TATLISI

tatLII
Güzel geçen bir pazar gününden sonra  merhaba:)bu ifade çok tanıdık geldi ama nerden bilmem:))yeni bir haftaya hasta başlıyorum..ama buna da şükür diyorum tabiki..ah bu havalar insanı hasta eder cinsten bu günlerde..cumartesi günü öyle sıcaktıki yazın ortasında hissettim kendimi..akşama çıkan esintiyle terimiz kurudu bir güzel..dünün sıcaklığına güvenip yine bir piknik organizasyonu yapıldı tabi..yağmurlu gözüken havaya inat gerçekleştirildi de..denize nazır dağların başı dumanlı başladığımız piknik zaman zaman yağan yağmurla sekteye uğrasa da güzel geçti..ama sonrası nasıl olur bilemem çünkü yağmurun ıslattığı giysim öylece kurudu üzerimde:(kısacası hastalığın gelişimini kötüye götürecek dikkatsizlikler yaptım itiraf ediyorum..ama kayınvaldemin hazırladığı özel karışımlarla bir nebze iyi oldum gibi..(bir tanesi de şimdi hazırlanıyor tarifini verebilirim inşallah sonra)
Bir sürü tarif birikti elimde ama malumunuz zaman fakiriyim bu günlerde..portakal tatlısı gerçekten çok güzel oluyor.portakalın hamur işine kattığı o enfes tat ve yayılan koku iştah kabartıyor ..kalbura bastıya da benziyor lezzeti..kısacası denerseniz üzülmezsiniz bence:)bu arada verdiğim ölçüyü yarıya indirebilirsiniz kalabalık bir misafire yapmıyorsanız.sağolsun eli boldur da kayınvalideciğimin hiç bir zaman bir şeyi az yaptığına şahit olmadım:)eli bereketli maşallah..uçak biletleri de alındı zaten moralim bozuk..ben memnundum hayatımdan çok ama..napalım başa gelen çekilir dimi..az tembelmiyim ne:))
malzemeler:
  • 4 bardak s.b un
  • 1 adet yumurta
  • 1 s.b sıvıyağ(ben fındık yağı kullnadım)
  • 1 s.b portakal suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 pk vanalin
şerbeti için:
  • 4,5 s.b şeker
  • 4,5 s.b su
  • yarım limon suyu
  • 2 portakal kabuğu rendesİ
hazırlanışı:
  1. ilk önce şerbeti hazırlayarak başlayın.şerbet kaynamaya başladıktan sonra 10 dk daha kaynatıp limonunu sıkıp ılınmaya bırakın.
  2. hamur için tüm malzemleri iyice karıştırp ele yapışmayacak kıvama getirin.
  3. hamuru elinizde açtıktan sonra isterseniz kevgire bastırarak isterseniz elinizle şekil vererek içine ceviz koyun.tepsiye dizin.
  4. 175 dr de iyice kızarana kadar pişirin.
  5. fırından çıkardıktan sonra soğumuş şerbetini dökün.

24 değerli yorum:

PAPATYA PRENSES on 28 Mart 2010 23:07 dedi ki...

tam hastalık havası bu ay. dikkat etmek lazım. geçmiş olsun canım.

tatlı çok enfes görünüyor,ellerine sağlık:)

Unknown on 28 Mart 2010 23:40 dedi ki...

Canim ellerine saglik .
Yani sende tembelsen diyecek söz yok yine nefis bir tarif ilk kezde görüyorum degisiklikler her zaman daha güzel oluyor tarifi not aldim .
Sana hayirli aksamlar öptüm .

Özlem23 on 29 Mart 2010 01:31 dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK,KOLAY BİR TATLI DENEYECEĞİM İNŞAALLAH.AFİYET OLSUN,SELAM VE DUA İLE...

rumma on 29 Mart 2010 09:16 dedi ki...

canım sende portakal tatlısı bende portakallı irmik..:) portakal sezonu kapanmadan tüketelim bol bol..:))

harika görünüyor tatlın ,sevgiler

kalpkurabiye on 29 Mart 2010 09:31 dedi ki...

canım geçmiş olsun.. dikkat et kendine emi.. tatlında ye beni diyor.. off yazda geliyor nasıl yiyelim:))

zühra on 29 Mart 2010 11:55 dedi ki...

Kopyaladım valla tarifi. Öğle üzeri canım çekti. Elinize sağlık. Size de geçmiş olsun...

ahsen58 on 29 Mart 2010 12:44 dedi ki...

ellerine sağlık canım tatlı süper görünüyor

Pembe Tatlar on 29 Mart 2010 13:10 dedi ki...

Canım geçmiş olsun...
Havalara güven olmuyor dün sıcaktan kavrulurken yağmulu bir güne uyandım ve şmdi kar yağıyor:)))

Ellerine sağlık portakal arpmasına bayılırım canım..

elif on 29 Mart 2010 18:21 dedi ki...

canım adasım gecmıs olsun.tatlı nefıs gorunuyor.ben de portakalın hamur ıslerıne verdıgı tada bayılıyorum.ellerinize sağlık canım.sevgiler ve mutlu haftalar:)

Cahide on 30 Mart 2010 06:54 dedi ki...

Allah herkese böyle kayınvalie versin.Eee nede olsa Elazığlı farkı olacak tabi:)
Canımsın,bloglar arası taşınmalardan sonra nihayet yerleştik:)
Daha yeni ziyaretlere çıkabildim.
Bugün ortağımın cilt bakımıyla ilgili yeni yazısı olacak.Soruların olursa sorabilirsin.kendisi estetisyendir.
Allah'a emanet ol güzel yüreklim...

Zehra Gürgen on 30 Mart 2010 10:43 dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım.Portakallı olması aten yeter, meyveli herşeyi çok beğenirim.

ellerine sağlık canım

Unknown on 30 Mart 2010 11:01 dedi ki...

Geçmiş olsun canım.
Portakal tatlısı deyince muhallebi gibi bir tatlı bekliyordum. Kayınvalidenin ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Ah adasim kendine iyi bak, cok gecmis olmus canim...

Tatli cok güzel görünüyor, fakat ben dahaca tatli yapmaya cesaret edemiyorum, bilmem neden;)
Gerci bu ince felan acilmasina gerek yok:))

Sevgiler canim

Unknown on 31 Mart 2010 21:21 dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

kalpkurabiye on 1 Nisan 2010 11:18 dedi ki...

Kalpkurabiye Olarak YE# 54 ŞIMARTAN MEYVELİ TATLAR ETKİNLİĞİ ' ne ev sahibeliğini yapıyorum ve
1-30 NİSAN 2010 Tarihleri arasında katılımlarınızı heyecanla bekliyorumm..


Kıpır kıpır, sımsıcak, aşk dolu, mis kokulu bu güzell bahar günlerinde tümm can dostlarımı etkinliğimi şenlendirmek üzere davet ediyorum..


Blogu olan arkadaşlar, blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini,
Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını, fotosunu ve yaşadığınız şehiri dnz.gns.37@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz..

ab-ı hayat on 1 Nisan 2010 21:29 dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor tatlı...

rumma on 2 Nisan 2010 09:41 dedi ki...

Canım hayırlı cumalar, sevgiler

pelince on 3 Nisan 2010 00:38 dedi ki...

Bende de bir hastalıktır gidiyor,halen boğazım şiş... sana da geçmiş olsun...
tatlı nefis,ellerine sağlık... anneciğine de iyi yolculuklar diliyorum..

sevgiler..

Pembe Dusbahcesi on 4 Nisan 2010 01:44 dedi ki...

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN....
Pembedüşbahçesinin etkinlikleri devam ediyor...
Bu defaki etkinliğimizin adını siz koyacaksınız:)
Size üç malzeme veriyoruz Muz, Kahve ve Çikolata bu üç malzemeyi kullanarak kek,pasta vs. aklınıza ne geliyorsa paıyorsunuz ve pembedusbahcesi@gmail.com adresine gönderiyorsunuz...

Detaylı bilgi için blogumuzu ziyaret ediniz...

SON KATILIM 30 NİSAN...

SEVGİLER:)

Adsız dedi ki...

Sevgili Elif kardeşim,
güzel dualarına amin diyorum ve çok teşekkür ediyorum.Sayfan ve tariflerin çok güzel,portakal tatlısı da buram buram portakal kokuyordur,ellerine sağlık,şifa olsun inşaallah,sevgilerimle...

made in funda on 5 Nisan 2010 20:57 dedi ki...

tek kelime ile süper olmuş elifçiğim.ellerine sağlık..sevgiler...

sarımutfak-hande on 8 Nisan 2010 11:42 dedi ki...

ilk kez duydum bu tarifi ellerine sağlık canım değişik ve güzel olmuş
sevgiler

sarımutfak-hande on 8 Nisan 2010 11:42 dedi ki...

ilk kez duydum bu tarifi ellerine sağlık canım değişik ve güzel olmuş
sevgiler

nanekokusu on 15 Mayıs 2010 17:30 dedi ki...

çok severim portakalı tüm tatlıları ellerine sağlık iiy hafta sonları...

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template