19 Mayıs 2010 Çarşamba

İNCİRLİ PASTA

incirli talı
Bu kadar  ara verdikten sonra söze nerden başlasam diye düşündüm uzun uzun itiraf ediyorum..lafın başı geldi mi devamı kolay gelir nihayetinde...aslında hayatın her noktasında böyle sanırım..başlamak bitirmenin yarısıdır lafı boş olmasa gerek:)
sizden uzak kaldığım o kocaman zaman diliminde bir çok şeyde değişti hayatımda...bu kadar ara vermemin en baştaki nedeni iş yerindeki günden güne artan sorumluluğumun verdiği yoğunluk..gün boyu bilgisayarla haşır neşir olunca akşam elini bile sürmek istemiyor insan tuşlara..bir de internetimizin bağlantısı sınırsız tarifeye geçti diye sevinirken bilgisayardan kaynaklanan sorunla internetin yarım saatte kesilmesi yani sınırlı kullanıma geçmemizde birşeyler yazma isteğimi kırmadı değil:(malum bir tarif yayınlamak 1 saati buluyor bende..ben ne zaman otursam bilgisayar başına şevvalin istekleri sıralanıyor hiç bitmiyecekmişcesine..su..süt..pilav...çiş...boya yapalı mı nedersin?..bu fikir hoşuna gitti mi...vs..s...Allahım sizin bızdıkları bilmem ama bendeki bızdıkın çenesi ve eli uyku saatleri dışında hiç durmuyor..nerden buluyo o kadar lafı o enerjiyi bilmiyorum ama onu takip ederken kendimi bitap hale düşmüş buluyorum..sanırım bal ve pekmez takviyesini azaltmalıyım..ya da kendime takviye yapmalayım:)zamane çocukları pek fena..itiraf ediyorum ileride Allah ömür verirse işim çok zor bu bilmişle:)
kayınvalidemin gitmesiyle evin yükü üstüme kaldı yine ama uzun süre onun deepfrize attığı stoklarla geçindik:)ve şunu keşfettim çalışnca kesinlikle daha pratik oluyor insan..dar zamana çok şey sığdırıyorsun..ve düzenli olduğun için daha huzurlu hissediyorsun..evde olduğum zamanlarda aradaki farkı daha net anlıyorum ve çalıştığım için mutlu oluyorum..veeee en güzeli eşin senden herzaman mükemmel olmanı beklemiyor..ev hanımı olmanın en zor yanı herşeyi en güzel şekilde yapmanızı beklemeleri..sanki evdeysen herşeye zamanın varmışki gibi davranılıyor ama hiç de öyle olmuyor..yani çalışmanın en büyük artılarından biri emeğinin adı olması..yorulma hakkının olduğunun farkına varılması ve ona göre sizden beklentilerinin daha az olması:)
bir güzel gelişmede artık trafiğe çıkacak kadar şöför olmam:)
araba sürme işi tamamdır şükürler olsun..darısı tüm isteyenlere..
artık tarifime geçeyim yoksa bitmiyecek yazacaklarım..
tarifimi yüzünü bire bir görmek nasip olamayan, bir arkadaşım vesilesiyle tanıdğım çok uzaklarda yaşan Nadireceğime ithaf ediyorum:)o biliyo niye olduğunu..
Nadireciğim öneririm..şu günlerde sana lazım malum tatlılar:)
incirli tatlım tamamen uydurmasyon:)bir anada aklıma gelen ve beğendiğimiz pratik bir lezzet...deneyim bakalım beğenecek misiniz:)
malzemeler:
  • 7 adet taze incir
  • 1 paket petibör bisküvi
  • ceviz
kreması için:
  • 1 bardak süt
  • 1 paket kremşanti
hazırlanışı:
  1. incirleri bir tencerede incirlerin üstüne gelecek kadar su doldurup suyunu çekene kadar pişirin.
  2. pişen incirleri rondodan geçirip ezin.
  3. ezdiğiniz incirlerle bir pakete yakın bisküviyi karıştırın.en son iri çekilmiş cevizi de ekleyip sudan geçirdiğiniz borcam kaba dökün.
  4. kaşıkla bastırarak düzleştirin.dolaba soğumaya kaldırın.
  5. kremşantisini de hazırlayıp dolaba soğumaya kaldırın.
  6. yaklaşık 2 saat sonra kremşantisinide üstüne yayarak üzerini süsleyin.
Afiyet olsun....

20 değerli yorum:

Unknown on 19 Mayıs 2010 23:36 dedi ki...

Canım incire bayılırım çok pratik ve
leziz olmuş ellerine sağlık öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Geri hosgeldin adasim:))
Fazla özlettin kendini ve tariflerini:)))

Ellerine saglik cok nefis olmus...

Hoscakal

Unknown on 19 Mayıs 2010 23:48 dedi ki...

Canim aksam aksam süper bir görüntü nefis harika bir sunum emeklerine saglik Hayirli aksamlar öptüm canim.

rumma on 20 Mayıs 2010 00:39 dedi ki...

Canım ara verince birikmiş havadisler ne güzel ,seninle birlikte yaşıyor gibi oldum en ince ayrıntıya kadar..

En güzelide trafiğe çıkabilmen, başarılar kovalasın seni..:))

sevgiler

SeViL ( sevdalitatlar ) on 20 Mayıs 2010 08:19 dedi ki...

değişik bır tarif ...bol lezzetlı oldugu kesın..
ellerıne sağlık..
sevgiler..

kalpkurabiye on 20 Mayıs 2010 09:47 dedi ki...

ev, iş ve çocuk hepsi bir arada zordur canım benim.. allah kolaylık versin.. yardımcın olsun..
sen iyi olda biz seni bekleriz.. öpüyorum koskocaman.. dönüşün muhteşem oldu pasta nefiss:))

Meleğin Mutfağı on 20 Mayıs 2010 10:47 dedi ki...

mmm nefis bir görüntü canım, ellerine sağlık sevgiler.

arzu on 20 Mayıs 2010 12:47 dedi ki...

s.a.
çok değişik bir tarif en kısa zamanda deneyeceğim. ama ben krem şanti pek sevmiyorum tavuk göğsü ile de denesem aynı sonucu alırım herhalde dimi ? :))

selam ve dua ile

Zeynep'le Tarifler on 20 Mayıs 2010 15:49 dedi ki...

ellerine sağlık canımm
nefisss görünüyor
öpücükler

pelince on 20 Mayıs 2010 18:26 dedi ki...

Çocuk ve iş arasında kalmışsın :)) bizde ki çocukların durumuda aynı hiç durmuyorlar..
ehliyet içinde tebrik ederim,ben bu konuda çok korkağım çok.. kimlik niyetine duruyor öylece...
incirli pasta şahane ,ellerine sağlık..

Sevgiler.

CAHİDE on 21 Mayıs 2010 06:52 dedi ki...

Aman aman benim gülüm gelmişte,incirli pastalar yapmış,mahirem benim sen her işin üstesinden gelirsin maşaallah.
Ellerine sağlık canım benim,nefis bir pasta olmuş belliki.
Cuman mübarek olsun,cümle günahların af,duaların kabul olsun inşallah...

Sevgi Küçük on 22 Mayıs 2010 14:53 dedi ki...

ellerine sağlık. çok pratik ve leziz olmuş. üstelik tam mevsimi.
şoförlük olayına ayrıca sevindim. darısı başıma :)
sevgiler

Adsız dedi ki...

incirli pasta yami yami yamiiiiiiiiii nefis gozukuyor tatlim.. yanimda olsada su kurabiye canaveri yese hemen:) cok ama cok tesekkur ederim bana ithaf ettigin icin.. ellerine yuregine saglik:)
Nadire

Zehra Gürgen on 26 Mayıs 2010 20:54 dedi ki...

benimkide aynı !! hiiç susmaz, hiçç durmaz.
uyurkende uyansada koştursa diye gözünün içine bakarım.

incirli pasta çok güzel, eline sağlık canım

sarımutfak-hande on 22 Haziran 2010 13:23 dedi ki...

harika olmuş canım ellerine sağlık
sevgilerimle

rumma on 7 Temmuz 2010 13:31 dedi ki...

Canım nasılsın ,nerelerdesin..

Ben pek fırsat bulup giremiyorum nete, ama hep aklımdasınız.

sevgiler

мЧsτєяЧ on 17 Temmuz 2010 20:00 dedi ki...

İncir sevmem ama pasta harika görünüoooo :D ellerine saqLık

Zehra Gürgen on 21 Ağustos 2010 11:15 dedi ki...

Elifcim hoşgeldin, yazdıklarının hepsini evet evet diyerek okudum.bende işten ayrılınca anladım çalışırken ne kadar mutlu olduğumu. gerçekten davranışlar bile değişiyor. incirli tatlın çok güzel ben uyutmuşum sen bisküviyle pasta tadında yapmışsın.ellerine sağlık canım
şükür kavuştuk artık bol tariflerini yazılarını okuyabileceğim.

sevgiler

sarımutfak-hande on 1 Eylül 2010 16:19 dedi ki...

değişik ve pratikmiiş ellerine sağlık

mintinin dünyası on 16 Aralık 2010 23:49 dedi ki...

selmamlara rakadaşım,
zevkle keyifle kısa biir tur attım b u keyifli mutfakta.ama hemencecik bile mutlu etti beni inan.izlenmeye değer bir mutfak dedim hemen yoruma daldım:))
lahanaya mı çorbaya mı diğerlerine mi şaştım,en bebeğendiğim lezzete koştum.
pastan çok leziz görünüyor ki incirli bi de.
ellerine sağlık sevgili arkadaşım.
minik şevvalin (ismi hariha bu arada)minik heyecanı,tatlı mutluluğu ve tertemiz yüzü içimi ısıttı.bernim miniğim de yaşında.
allahım onları bize bağışlasın.
bak kopamadım buradan.
tamam tura devam.
sana sevgiler..

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template