3 Ocak 2013 Perşembe

MAYALI ÇARŞAF BÖREĞİ

ıbö
Her yeni yıl bir umuttur yürekte belli bir yaşa kadar..sonrasında geçen her yıl hüzün getirir..ömürden bir yıl daha gitmiştir nihayetinde  :( 2012 'yi uğurladık ve  2013 tarihlerde yerini aldı çoktan.bakalım bu sene neler getirecek bize.Hayırlısı..
Gördüğünüz böreği yapalı 2 sene oldu sanırım.ne zamandır yayınlamak istemem rağmen bir türlü sıra gelmemişti.fotoğraf makinemin gece çekimleri beni hüsrana uğrattığı için yaptıklarımı çekemez oldum.arşivden eklemek en iyisi dedim. profesyonel olmayan ama iyi bir çekim elde edebileceğim bir fotoğraf makinesi arıyorum.bu yönde önerileriniz olursa çok sevinirim.
annemin yaptığı ve yapılışında katkım olduğu için çok sevdiğim kol böreğini mayalı denedim ve çok sevdim.dilerseniz maya yerine kabartma tozu da ekleyebilirsiniz.daha çıtır çıtır olur.
Malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık süt
  • yarım su bardağı ılık su
  • 1-2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 10 gr yaşmaya (1/4 paket)m
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı şeker
  • Aldığı kadar un (4 bardak kadar)
  • Yağlamak için;
  • 50 gr eritilmiş tereyağ +1 çay bardağı sıvı yağ
  • üzerine; kalan yağ ve 1 yumurta sarısı


içi; peynir yada istenilen başka bir iç malzemesi kullanılabilir.

Yapılışı:

  1. Mayayı, şeker ve yarım bardak ılık su ile eritin. 
  2. Süt, sıvıyağ ve tuzu ilave edip, azar azar un ekleyerek yoğurun. 
  3. Hamur toparlanınca unlanmış masaya alıp 5-10 dakika iyice yoğurun. bekletmeden 8 bezeye ayırın.
  4. Her bezeyi pasta tabağı büyüklüğünde açıp kenara alın ve üzerini tereyağ+sıvıyağ karışımıyla bolca yağlayıp, üstüste koyun. 
  5. 8 yufkalık grubu bütünüyle tutup ters çevirin. Böylece en üste gelen ilk koyduğumuz yufkayı alıp, sofra bezi yada çarşafın üzerine alın.
  6. yufkayı uçlarından tutarak açın.(kolayca açılacaktır zaten.)
  7. İncecik açılan yufkanın uç kısmından biraz içe katlayıp peynir ya da istenilen başka bir iç malzeme koyup, rulo şeklinde sarıp, ortadan başlayarak tepsiye yerleştirin. 
  8. 30 dakika kadar mayalanması için bekletin.
  9. Artan yağ karışımına 1 yumurta sarısı ilave edip, fırça ile böreğin üzerine sürün.
  10.  180-200 derece fırında kızarana kadar pişirin.

10 değerli yorum:

Rümeysanın Elleri on 4 Ocak 2013 18:22 dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK KARDEŞİM GEÇTE OLSA YAYINLAMIŞSINIZ AMA BÜYÜK MARİFET İSTER AÇABİLMEK:) BEN HAP KISKANMIŞIMDIR YUFKA AÇANI.

Unknown on 7 Ocak 2013 18:39 dedi ki...

mmm olsa da yesek diyorum :)

yapanların ellerine sağlık yiyenlere afiyet olsun, anneler yaparda güzel olmaz mı eliff:))

NEŞELİ MUTFAK on 16 Şubat 2013 15:08 dedi ki...

Ellerine sağlık ben yukfa açmayı pek beceremem ama annemin canı sağolsun :)
Foto makinesi bir blogcunun eli ayağı ..benimde güzel bir foto makinesine ihtiyacım var netten araştırıyorum bakalım.Canon da kampanya vardı vatan bilgisayarda bakmak istersen:)

sevgiler

Unknown on 6 Mart 2013 14:28 dedi ki...

bak döndüm dolaştım yine geldim :)

sayın blog sahibesiii huhuuuuuu ordamısınızzzz :)

MAZES on 8 Nisan 2013 11:34 dedi ki...

bu börek harika,ellerinize sağılık.

MAZES on 8 Nisan 2013 11:34 dedi ki...

bu börek harika,ellerinize sağılık.

Ahmet Suat Yayla on 26 Ocak 2015 16:03 dedi ki...

bu kadar değerli bir site Aslı Hünel Mutfak Keyfi Son Bölüm yorumu yakışır ....

İstanbul Boyacı on 25 Eylül 2015 13:21 dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.

Oktay Usta on 30 Mart 2016 21:49 dedi ki...

Merhabalar, sitenizin görsel içerikleri ve açıklayıcı anlatımı ile bir bütünlük sağlamış sizler de kendi tarifleriniz ile tarif yarışmamıza katılmaz mısınız?
Tariflerinizi-- http://www.oktayusta-yemektarifleri.com/p/tarif-gonder.html --bizlere göndererek bizleri ziyaret edebilirsiniz.

tat yemek on 17 Ağustos 2016 16:55 dedi ki...

ellerine sağlık çok harika bir site iyi çalışmalar

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template