15 Haziran 2009 Pazartesi

DOĞUM GÜNÜ PASTASI


Tatil nihayet geldi..bu akşam bende ankaraya yolcuyum nasipse .ordan da eşimin memleketi elazığa geçeceğim..inşallah size gezdiğim yerlerdeki lezzetleri de tanıtacağım...geçen hafta eşimin doğum gününe özel yaptığım bu pasta inanın tam 10 puanlık..bu kadar da emin söylüyorum..işin ilginci pastayı yaptığım ilk gün eşim şehir dışına çıkığı için kesemedik..yaptığım günden 2 gün sonra tadına baktık..tabi biz 2,5 kişi:) pasta büyük olunca bitmesi 3 günü buldu ama pastanın tadında hiç bir değişme olmadı..hatta durdukça güzelleşti..dışardan alıp dünya para vermeye hiç gerek yok inanın..deneyin hak vereceksiniz...normalde pandispanyamı kendim yaparım hele de misafir sayım fazla olacaksa..fakat bu sefer kolaya kaçtım hazır pandispanya kullandım..ama kendiniz yapmak istiyorsanız hünerli bayanlar.com da yoğurtlu pandispanyayı şiddetle tavsiye ederim..gelelim tarife..

malzemeler:
1 adet 2 katlı sade hazır pandispanya
2 adet muz
1 bardak süt
2 y.k nescafe
2 y.k şeker
kreması için:
100gr margarin
3,5 s.b süt
3 kave fincanı un
1 bardaktan 2 parmak eksik şeker
1 pk vanalin
çikolata sosu:
2 s.b süt
1 pk çikolata sosu
kremşantisi:
1 badak soğuk süt
1 paket sade kremşanti
pastayı yapmaya ilk önce kremasını yapmakla başladım.100gr.yağı erittikten sonra unu koyup kokusu çıkması için çok az kavurdum.daha sonra sütünü yavaş yavaş ilave ettim.topaklanmaması için sürekli karıştırın.daha sonra şekeri ilave ettim..son olarakda vanalini koydum.kıvamı olunca ateşi söndürdüm.pandispanyanın tabanını 2 y.k nescafe ve 2 y.k şeker ilave ettiğim 1 bardak sütün yarısıyla ıslattım.hazırladığım kremayı 5dk sonra tekrar mikserle çırptım..pasta tabanının üzerini kalın birşekilde kaplayacak şekilde iyice kapladıktan sonra arasına 2 adet muzu hakla şeklinde dilimleyip dizdim.. ikinci katıda kalan sütle ıslatıp kapattım.kalan kermayı da pastanın üzerine sürdüm.hazırladığım çikolata sosunuda kremanın üzerine sürdüm..çikolata sosu donduktan sonra(pastayı bir müddet dolapta beklettim)kremşantisini sürdüm.üzerini süslemesi tercihinize kalmış..inanın anlatması yapmasından zor geldi:))2,5 yaşındaki kızım ve eşim bayılarak yediler..yaptıktan sona abarttmadığımı görecekseniz..şimdiden afiyet olsun..

1 değerli yorum:

tubanıntarifleri on 19 Haziran 2009 12:18 dedi ki...

güle güle arkadaşım hayırlısıyla gelirsin inşallah..buralar sensiz çok durgun ve oldukca sıcak olacak :) aeo

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template