19 Kasım 2010 Cuma

ETLİ LAHANA SARMASI

sarma
Selamün Aleyküm herkese..bir bayram telaşını da atlattık şükürler olsun...bayramdan iki gün önce maaile  yatak döşek hasta olunca bayramınızı kutlamaya gelemedim afola:(Rabbim cümlemize sevdiklerimizle nice bayramlar görmek nasip etsin inşallah..

Daha çok ev dışı mekanlarda bayramlaştık dostlarla..onun dışında havanın yaz sıcağında olmasını fırsat bilerek vurduk kendimizi doğaya..tatil planlarımda hastalık nedeniyle suya düştü..su nerde inek içti..inek nerde:))Allah yolunda kurban gitti....bunalım durumlarım geçti şükür..duydum ki genel olarak ahalide bu karamsarlık mevcutmuş..normal olduğuma şükrettim içim rahatladı depresyona girmemişim diye:)bu tatil de iyi geldi bir nevi..geçti gitti anlayacağınız..şükredecek o kadar çok şeyim varken bunalıma girmek gibi bir şımarıklığım olamaz nitekim!sağlıklı bir evlat,hamdolsun iyi bir eş ve kimseye muhtaç olmayacak şekilde yaşayabilmek şu yalan dünyada..ben şükretmeyim de kim şükretsin...güzel maileriniz için de ayrıca teşekkürler dostlar..iyi ki varsınız:)

Etli Lahana Sarması arşivimde bekeleyenlerden..fotoğraf makinem mefta oldu maalesef..işyerinden hediye gelecek yenisi kim bilir ne zaman:(gerçi bahene benimki..sanki güzel birşeyler yaptımda çekmesi kusur kaldı..zor bela midye tatlımı yaptım onun dışında yeni birşeyler yapamadım:)tembelliken değil çook hastaydım..geçtim tarifime...Selam ve dua ile..

Malzemeler:
  • 1 s.b pirinç
  • 1 adet domates
  • 2 y.k karışık salça
  • 1 adet soğan
  • 3 y.k tereyağ
  • 200gr orta yağlı kıyma
  • sarmalık orta boy lahana
  • sumak
  • baharatlar,tuz
Hazırlanışı:
  1. lahanalarımızı tepesini keserek yaprak yaprak ayıralım.
  2. tuzlu suda bir kaynar gelecek şekilde kaynatalım.
  3. pirinci yıkayıp soğanı küçük küçük doğrayalım.
  4. salçayı teryağında kavurup karışıma ilave edelim.
  5. domatesi küçük küçük doğrayalım.
  6. kıymasını ve baharatlarını da ilave edip güzelce karıştıralım.
  7. lahana yapraklarını ince olacak şekilde ayarlayıp iç harçtan koyup saralım.
  8. tencerimizin dibine sarılmayacak olan lahana parçalarından serip sardığımız sarmaları yerleştirelim.
  9. üzürine geçmeyecek şekilde 1 tatlı kaşığı tuz  ve sumak ilave ettiğimiz sıcak suyu dökelim.
  10. yaklaşık 30-40dk kısık ateşte pişirelim.

16 değerli yorum:

Hayatcemresi on 20 Kasım 2010 11:53 dedi ki...

Elif hanım,sarmalarınız nefis görünüyor,elinize sağlık,sevgiler...

Swotpisces on 20 Kasım 2010 14:57 dedi ki...

Ne kadar hoş görünüyorlar, normalde lahanayı çok sevmem o bunlar tam gel de beni ye diyorlar, elinize sağlık. :)

Zehra Gürgen on 21 Kasım 2010 19:17 dedi ki...

Çok geçmiş osun, geçmiş bayramında kutlu olsun..bayram bayram tadında geçince güzel. Ailenle, eşinle dostunla bayramlaşarak olmalı..
lahana sarmasına gelince bayılırımmm..ahh anacığım yapınca ikikere bayılırım..
ellerine sağlık

rumma on 22 Kasım 2010 00:04 dedi ki...

Canım benimde oldukça yoğun geçti bayramım uğrayamadım..Yurt dışından kardeşim geldi sürpriz yaptı ,tam bayram oldu...:)

sevgiler

Unknown on 22 Kasım 2010 08:32 dedi ki...

Ellerine saglık.ve geçmiş bayramın kutlu olsun.Sevgiler.

çeşnici Handan on 23 Kasım 2010 00:09 dedi ki...

Sarmalar çok güzel olmuş ellerine sağlık. Bloguma ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler.

rumeysa dedi ki...

hımmmmmm...enfes enfes:))blog süper.daha sık tarif yayınlasan ya:))
sevgler ben rumeysa(blogsuz bir gönül dostu de sen bana:)))

tuğba dedi ki...

Hımmm enfes derdim yiyebilsem evet güzel gözüküyor herşey göründüğü gübü güzel olsa değil mi.... Yap mağrifetli bi şekilde sat cakanı bakalım KUŞUM... Bu arada sende bunalım takıldın ya bi sürede olsa artık iç huzuru ile nevrotik gezebilirim kuş bile yapıyor diye tatlı bi kız iyi bir eş güzel bir iş bir de tatlı arkadaşların var tabii Helal olsun sana senin gibi çenesiz biri işte tamam kısa ve öz ellerine sağlık ısır bıcırığın yumuk kollarını...öperim seni...

sarımutfak-hande on 25 Kasım 2010 10:39 dedi ki...

sarmalar harika olmuş uzanıp alasım geldi doğrusu:)))
ellerine sağlık

Unknown on 30 Kasım 2010 23:21 dedi ki...

Merhaba :)
Tanıştığıma çook memnun oldum,hoşgeldiniz safalar getirdiniz..
Rabbimiz,sağlık ve afiyet içerisinde nice nice mayramlara ulaştırsın inşallah bizleri..
Sen sağ ol da,makine alınır gider.:)
Hediye edilir veya :)
Sarmayı çok severim ama,sarması zor geldiğinden anneciğimde yerim her zaman :)
Çok nefis gözüküyor,ellerine sağlık..
Sevgiler..

made in funda on 1 Aralık 2010 19:40 dedi ki...

bayılırım bayılırım..ellerine sağlık.muhteşem görünüyor...

Deli Anne on 2 Aralık 2010 00:17 dedi ki...

Bayılırım etli lahana dolmasına.. elinize sağlık

İsmail on 2 Aralık 2010 21:16 dedi ki...

merhaba dökme demir tencere ve tavaları dökme demir tava linkinden satın alabilirsiniz.

Hayattan Azıcık on 3 Ocak 2011 20:59 dedi ki...

2 Ocak - 2 Subat tarihleri arasinda yapacagim ``Ben Buldum`` etkinligime davetlisiniz..

Hepimiz mutfağımız da bir sürü tarif uretiyoruz. Bir etkinlik yapma fikri benim sürekli bir şeyler üretme isteğim ile başladı. Sizlerden de kendi tariflerinizi gondermenizi bekliyorum. Bol katilimli olur umuyorum.

Sevgiyle Kalin...

CAHİDE on 14 Ocak 2011 07:31 dedi ki...

Canım benim,uzun zamndır yoksun nerelerdesin?
Bıraktın mı yoksa buraları?
Allah yüzünü soldurmasın.Yuvanızı muhabbetiyle çerçevelesin.Hayır kapıların hep açık olsun.
Hayırlı cumalar gülüm...

Cafe Pepela on 16 Ocak 2011 18:42 dedi ki...

Es-Selamu Aleyküm.
Dayanamadığım bi'şi bu ya Hu :)
Nefis görünüyor.Ellerinize sağlık Elif Hanım.
Muhabbetle

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template