30 Kasım 2009 Pazartesi

MİDYE TATLISI

tatlı1
Bir mübarek Kurban Bayramını daha geçirdik şükür..hakkıyla eda etmişsinizdir inşallah bu güzel günleri..Kurban Bayramının faziletini anlamak çok ayrı..bunu hayvan katliamı gibi görmek yerine(usulüne uygun kesmeyenleri kınayanlar hariç) küçük bir araştırmayla nice hikmetler sağladığını görebiliriz gönül gözüyle..
Malum bu sene evimizde geçirdik bayramı..öyle olunca evin annesi olarak mutfağa adadım kendimi..elimden geldiğimce yaptım birşeyler..zeytinyağlı sarma,mayalı çarşaf böreği ve uzun bir karar verme sürecinden sonra midye tatlısı süsledi menümüzü..et ile olan kısım ise klasik olarak kavurma ve mangaldan oluştu..mümkünse bir müddet et ile muhatap olmayım..zaten çok aram yok..bir yıl yemesem aramam yani..ama eşim tam tersi olunca alışkanlıklar ters düz oldu..tatlımı paylaşmak istedim ilk önce tatlı yiyelim tatlı konuşalım diye..sevgili Aslı da gördüğüm bu tatlının görüntüsüne vurulmuştum..Aslı'nın ve yapanların övgüsüne bakarak sarı burma yapma hayaliyle başladığım serüvene midye tatlısında karar kılarak son verdim..iyki de öyle yapmışım..tam 10 puan veriyorum yıldızlısından..hafif ve çok lezzetli bir tatlı oldu..yanlız ben başka bir tarifi uyguladım(hangi blogdu unuttum o yüzden link veremiyorum)şiddetle tavsiye ediyorum..pişman olmazsınız..
malzemler:
  • 2 adet yumurta
  • 1/2s.b ılık süt
  • 1/s.b sıvıyağ
  • 1 tatlı k.kuru maya
  • 1tatlı k.şeker
  • 1çimdik tuz
  • aldığı kadar un(yaklaşık 4s.b un kullandım)
  • çekilmiş ceviz(3t.k şeker ilave ettim)
  • üzerine sürmek için 50gr tereyağ ya da sıvı yağ
  • hamurları açmak için nişasta
şerbeti için:
  • 3,5 s.b su
  • 3,5 s.b şeker
  • 3t.k limon

 
 tatlı2
hazırlanışı:
  1. ılık süte maya ve toz şekeri ilave edip 1-2 dk bekleyin.
  2. karıştırma kabınıza yumurtaları,mayalı sütü,yağı koyup karıştırın.
  3. unu ve tuzu karıştırıp karışıma yavaş yavaş ilave edin.
  4. ele yapışmayacak yumuşak kıvamlı bir hamur elde edince hamuru 6 adet eşit bezeye ayırın.
  5. bezeleri merdaneyle nişasta serperek tabak büyüklüğünde açın.
  6. açtığınız hamurları aralarına bol nişasta serperek üst üste koyun,
  7. tek bir yufka olacak şekilde inceltebileceğiniz kadar incelttiğiniz bir hamur açın.
  8. açtığınız hamuru sıkı bir şekilde rulo yapıp 2 parçaya kesip yarım saat buzdolabında bekletin.
  9. bu sırada şerbetini pişirin.
  10. beklettiğiniz ruloları 1cm genişliğinde kesip yassılaştırın.
  11. yassılaştırdığınız parçaların içine ceviz koyup kapatın.
  12. üzerlerine yağ sürüp 180dr üzerleri kızarana kadar pişirin.
  13. fırından çıkınca soğumuş serbeti üzerine dökün.
**ayrıntılı anlatım için Aslı'nın tarifine bakabilirsiniz.bayram telaşından yapılış aşamalarını çekemedim.
**sarmanın ve böreğin tarifleri daha sonra paylaşacağım inşallah..
**sevgili "nurşen" ve "tubanın tarifleri "beni mim'ledi ..cevaplamakta geciktiğim için çok özür dilerim kendilerinden..en kısa zamanda cevaplayacağım inşallah..
**Aslıcım bu harika tatlıyı öğrenmeme vesile olduğun için kocaman sevgilerimi yolluyorum sana..

23 değerli yorum:

Pembe Tatlar on 30 Kasım 2009 20:19 dedi ki...

Canım tekrar gemiş bayramını kutluyorum...

Ellerine sağlık tatlın harika gözüküyor
Deneme çok sevindim sunum zaten 10 numara:)))

Ayrıca bayram menünede bayıldım :))

Sevgiyle kal canım...

elif on 1 Aralık 2009 01:18 dedi ki...

çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık.tabağın da çok şık bu arada:)

Stil Direktoru on 1 Aralık 2009 01:48 dedi ki...

Adını da ilk defa duydum ellerine sağlık

nil dedi ki...

elifcim tatlın harika gözüküyor.geçmiş bayramın mübarek olsun buarada.koşturmacadan uğrayamadım.ellerine sağlık tatlım.

CAHİDE on 1 Aralık 2009 10:40 dedi ki...

Mahire bacım benim,çok nefis ve şık görünüyor ellerin dert görmesin canım.Benimde hep aklımda ama o kadar çok tarif var ki sıra gelmiyor Allah'a emanet ol canımsın...

Tania on 1 Aralık 2009 11:32 dedi ki...

They are so pretty! Look very delicious!

kalpkurabiye on 1 Aralık 2009 11:39 dedi ki...

elifciğimm ellerine sağlıkk nefis bir görüntü.. tabağına da bayıldımm:)) çeyizimde var benimde 2 tane almıştımm:)) en sevdiğim renk..

Betül Özbir on 1 Aralık 2009 14:12 dedi ki...

nefis gözüküyor gerçektende ilk kez duyuyorum görüntüsünü benzetmek zor oluyomuki,şuruplu tatlılar da usta değilimdir becerebilirmiyim ki ????

élif(keyf-i mutfak) on 1 Aralık 2009 15:14 dedi ki...

maraklıbeticim eminim sende becerebilirsin..şekil vermek zor değil.rulo yaptığın için kesince yuvarlaklar oluyor.katlayıncada şekil böyle oluyor..denemeni öneririm kesinlikle..eşime baklava yapsam bu kadar hora geçmezdi inan:)sevgiler..

Adsız dedi ki...

gecmis bayraminizi kutlarim...

ellerinize saglik ,canim istedi :))

midye ile yildiz tabagi tam birbirne uymus :))

Zehra Gürgen on 1 Aralık 2009 21:17 dedi ki...

Görüntüsü çok güzel, ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES on 1 Aralık 2009 22:50 dedi ki...

bi ara amma çok yapardım bu tatlıdan. aynı şekilde böreğini de tavsiye ederim, çok güzel oluyor.

ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

Sevgili Elif, bu tatliyi ben den baska herkes denedi ve cook sik görünüyor.

Ellerine saglik, eminim tadi da görüntüsü kadar güzeldir.

Hayirli vakitler...

Canan on 2 Aralık 2009 14:06 dedi ki...

Ellerinize sağlık. Şekil olarak çok güzel görünüyor. Tadı da eminim güzeldir.

Sevgiler
Canan

Unknown on 2 Aralık 2009 15:13 dedi ki...

Mükemmel olmuş. Ellerine sağlık. Geçmş bayramın mübarek olsun.

Aybike Ceylan on 2 Aralık 2009 16:26 dedi ki...

Ellerine saglik Elif'cigim,
Harika bir tatli olmus, goruntu de oyle.

Sevgilerimi gonderiyorum, guzel bir hafta diliyorum.

Tijen on 2 Aralık 2009 17:02 dedi ki...

Görüntüsüne hayranım bu tatlının. Neyse ben salatamı yemeye devam edeyim en iyisi...

Krema Tadında on 2 Aralık 2009 18:28 dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık ,geçmiş bayramını kutlarım , blog teman benimki ile aynı :)

mutfakcini on 2 Aralık 2009 19:57 dedi ki...

Çok denemek istediğim bi tatlı buu,çok hoş görünyüyor.Tadı da ço güzeldir mutlaka.Ellerine sağlık canım.Geçmiş bayramın kutlu olsun :)

Adsız dedi ki...

ellerıne saglık canım , goruntusu gıbı tadıda guzeldır emınım.

http://www.lezzetibol.com on 3 Aralık 2009 12:47 dedi ki...

Canım nefis bir görüntü.Harika olmuş. Bende çok severim bu tatlıyı
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

élif(keyf-i mutfak) on 3 Aralık 2009 13:04 dedi ki...

güzel yorumlarınız için teşekkür ederim..beğenmenize çok sevindim..

Sevgi Küçük on 3 Aralık 2009 21:47 dedi ki...

Ay bu süper bir şey yaaa!İlk kez gördüm ve bende vuruldum. Ellerine sağlık
Sevgiler

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template