14 Kasım 2009 Cumartesi

ENERJİ MUFFİNLERİ

kek
herkese güzel bir hafta sonundan merhaba..bu tarifi yayınlamayı çok istedim çünkü gayet besleyici mufinler bunlar..ama görüntüleri itibariyle tereddüt ettim:)hikayesini anlatayım..malum minik bir bızdığım var evde..şevvalim..afetim..bu aralar ne yaparsam şevvalle ortaklaşa yapıyoruz..aklınıza her ne gelirse..evde minik sandalyesiyle geziyor zaten..tezgahta ne yapıyorsam yanıbaşımda bitiyor..bende anne bendeee...bu yaşlar çok önemli malum..çocuğu teşvik etmek,cesaretlendirmek gerekiyor.sen yapamazsın lafını kullanmamaya çalışıyorum ..yapamayacağı şeyleri de(tehlikeli olan şeyler)nedeniyle anlatıyorum anlayacağı dilde..anlamaz zannetmeyin..zehir gibiler maşallah..uzun lafın kısası sevgili pelincenin blogunda benzerine rastladığım bu keki yapmak için mutfağa girdiğimde yanımda yine şevval ve sandalyesi bitiverdi:)ben kırıcam yumurtayı,ben karıştırıcam ben dökücem..bende herşeyi yapmasına izin verdim.ama nerden bilirdim fırının ayar düğmesini kilitlemeyi unutunca şevvalin fırın ayarınıda ayarlayacağını:(hem de 250 dr ye!Allahtan sonuna doğru çevirmiş..üzerlerini yanıverdi azcık:(ama lezzetinden ödün vermedi..kızımın elinden zehir olsa yerim ben..
bu kadar uzun bir anlatımdan sonra bu enerji kekinin tarifini ver artık diyosunuz dimi..napalım azcık gevezeyim..hele de söz konusu miniğim olunca:)yeni aldığım silikon muffin kalıpları denemek için yaptım aslında:)çok kullanışlıymış bu silikon kaplar..geç kalmışım..sonuçta gayet sağlıklı,çocuklarınıza yedirebileceğiniz kekler çıktı ortaya..malzemeleri görünce ne dediğimi anlayacaksınız..tamam sustum:/ geçtim tarife...
malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 s.b üzüm pekmezi
  • 4 adet incir(suda 5 dk bekletilmiş)
  • 1/'s.b irice çekilmiş ceviz
  • 1/2ç.b dan 2 parmak eksik yağ
  • 2y.k kako
  • 1pk kabartma tozu
  • 1 pk vanilya
  • aldığı kadar un
hazırlanışı:
  1. yumurtayı ve pekmezi karıştırın.
  2. küçük küçük doğranmış incir,ceviz,yağı ve kakaoyu ilave edin.
  3. unla karıştırdığınız kabartma tozu ve vanilyayıda ekleyin.
  4. en son akışkan bir kıvamda olacak şekilde ununu ilave edin.
  5. istediğiniz kek kalıbına karışımı dökün.
  6. 180 dr  kürdan temiz çıkana kadar pişirin.
**16 tane muffin çıktı bu ölçülerde.

13 değerli yorum:

Butikpartim on 14 Kasım 2009 20:03 dedi ki...

Besleyici bir muffinmiş.Lezzeti süperdir eminim.Ellerinize sağlık..

KandilSimidi on 14 Kasım 2009 22:07 dedi ki...

dediğiniz gibi onların elinden zehir olsa yenir:) ellerinize sağlık bu mevsimde hele ki grip kapıdayken pekmezi kullanmanız çok güzel olmuş:) sevgilerimle...

rumma on 14 Kasım 2009 22:24 dedi ki...

Canım herşeyiyle nefis görünüyor..

Kızına kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum canım benim dediğin gibi onun elinden ne olsa yenir..:)

sevgiler..

elif on 14 Kasım 2009 23:11 dedi ki...

elifcim yeni arka planın cok güzel.ben alışamadım henüz her seferinde başkası sanıorm seni canım ya ama alıscam:)ellerine sağlık bu arada pekmezli,incirli tam bana göreymiş bu muffinler:)sevgiler canım..

FİLİZ'CE on 15 Kasım 2009 00:45 dedi ki...

Şevvalciğin ellerine sağlık çok çok nefis muffinler olmuş..pofuduk poğaçanada bayıldım..miss gibi kokusu buralara kadar geldi..mutlu pazarlar cnm..

Adsız dedi ki...

Selamün aleyküm Elif,
Keke pekmez koyma işini yıllardır yaparım.Özellikle kakaolu keklerde mutlaka koyarım.Tadı ve rengi bu şekilde hiç belli olmaz.Ellerin dert görmesin canım. Rabbime emanet ol...

mutfaktakizaman on 15 Kasım 2009 14:31 dedi ki...

canim ya benim oglusta aynen senin pitircik gibi ben nezaman bisey yapacak olsam elinde taburesi hemen yanimda bitiyor;))

bende genelde hep izin veririm beraberce yapariz... onlarin elinde ne olsa yenir aynen dedigin gibi zehir olsa vizz!

ellerinize saglik;)))goruntusu gayet nefis...

tub@ on 15 Kasım 2009 15:12 dedi ki...

Elif'cim ellerine sağlık,çok güzel görünüyor minik keklerin
sevgilerimle

Stil Direktoru on 15 Kasım 2009 15:22 dedi ki...

Karamelli muzlu muffin tarifin varsa yazarmısın canım iyi pazarlar!

Bir Dut Masalı - nUnU on 15 Kasım 2009 16:03 dedi ki...

severim ben o cimcime elleri :)

Zehra Gürgen on 15 Kasım 2009 21:07 dedi ki...

Minikler dokununca bence tadı harika oluyor :)
elinize sağlık ikinizinde sevgiler..

Selma - DUSBAHCESI on 16 Kasım 2009 14:54 dedi ki...

Pasta Susleme Teknikleri Etkinligi icin bir davet bu! Gosterin dunya aleme pasta nasil suslenirmis :)

Beni yalniz birakmayacaginizdan eminim...

Hollandadan sevgiler!
www.dusbahcesi.blogspot.com

Unknown on 17 Kasım 2009 14:38 dedi ki...

Benm oğlumda meraklıydı ama şimdi ilgisini hamur yoğurmak çekiyor.
Muffinler pek bi leziz olmuşlar. Ellerinize sağlık.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template