22 Kasım 2009 Pazar

ZEYTİNYAĞLI PIRASA

zeytinyağlı pırasa
Yoğun geçen bir haftasonunu geride bırakmanın rahatlığıyla tarifimi ekleyebilirim artık:)ortalık hastalıktan kırılırda o hastalık bizim eve uğramadan olur mu?olmaz tabiki!miniğim hasta oldu:(şükür ki burun akıntısı ve öksürük dışında önemli bir sorunumuz yok şimdilik!yani domuz gribine yenilmedik,yenilmeyeceğiz Allahın izniyle:)mutfağımda vitaminli neler pişirebilirim derdindeyim bu aralar.sağlıklı beslenmek çok daha önemli mikropların kol gezdiği bu günlerde..et ağırlıklı menülerimize mutlaka bir zeytinyağlı yemek sıkıştırmaya çalışıyorum cebren ve hileyle:)yok yok zorlamaya gerek kalmıyor,eşim de itirazsız yiyor bu lezzetleri.bunlardan biri de zeytinyağlı pırasa..ilk nasıl pişirdiysem öyle yapıyorum 4 yıldır..çok sevilerek yeniliyor bu haliyle bizim evde..biz pek sulu sevmiyoruz..tercih meselesi..herkesin güzel ve sağlıklı bir hafta geçirmesi dileğiyle geçiyorum tarifime..
Malzemeler:
  • 500gr pırasa
  • 2-3 adet havuç
  • 1 adet soğan
  • 1 adet patates
  • 1/s.b zeytinyağı
  • 1/2s.b pirinç
  • 2s.b kaynamış su
  • 1ç.k şeker
  • 1t.k tuz
  • yarım adet limonun suyu
Hazırlanışı:
  1. soğanı yemeklik doğrayın.havuçları da verep şeklinde kesin.
  2. zeyinyağında havuç ve soğanı 2-3 dk kavurun.
  3. yine verev şeklinde kestiğiniz pırasayı,küp şeklinde kestiğiniz patatesi de ilave edip kısık ateşte 5 dk daha kavurun.
  4. 2s.b kaynamış suyu ilave edip 5 dk sonra pirinci,limon suyunu,şekerini ve tuzunu ilave edin.
  5. kısık ateşte suyunu çekip yağına çekinceye kadar pişirin.
**pirinci lapaşmasını önlemek için 5 dk sonra ilave ediyorum.

15 değerli yorum:

susamcorekotuFeriha on 22 Kasım 2009 22:10 dedi ki...

miniğine şifalar dilerim

elif on 22 Kasım 2009 22:31 dedi ki...

geçmiş olsun elifcim.pırasayı bende cok seviyorum.annem de senin gibi yapıyor pirinçli.ellerine sağlık canım..

rumma on 22 Kasım 2009 22:48 dedi ki...

Canım geçmiş olsun Allah şifalar versin inş..

Pırasayı bende böyle severim annemde senin gibi pişirir ama ben pazardan yapanisini alıp yumurtalı pişiriyorum çok lezzetli oluyor..:)

Ellerine sağlık sevgiler sanada iyi haftalar

tatlilar gülcandan on 22 Kasım 2009 23:22 dedi ki...

canim ellerine saglik nefis bir yemek ellerine saglik canim iyi aksamlar öptüm.

arzu on 22 Kasım 2009 23:39 dedi ki...

s.a. ellerine sağlık :) bende bugün pırasa yaptım kızımda bende çok severiz :)

selam ve dua ile

CAHİDE on 22 Kasım 2009 23:55 dedi ki...

Hayırlı geceler Elifcim,yemek çok güzel ellerine sağlık,
sayfamı değiştirdim.adresi değiştirirsen sevinirim...
http://cahideninelleri.blogspot.com/

kalpkurabiye on 23 Kasım 2009 09:41 dedi ki...

çok çok geçmiş olsunn.. pırasa ise tam damaklara layıkk

mutfaktakizaman on 23 Kasım 2009 11:32 dedi ki...

hmm cok severiz bol eksili ellerine saglik canim...

minige cok cok gecmis olsun...

nil dedi ki...

ne güzel gözüküyor öyle gel beni ye diyor:Dpatates eklemek güzel bir fikir.patatesli kek de enfes duruyor gerçekten elifcim.senin damak zevkine güveniyorum ve bu keki haftasonuna deniyorum:)))))

Pembe Tatlar on 23 Kasım 2009 20:44 dedi ki...

Canım geçmiş olsun miniğine...

Ellerine sağlık pek severim pırasayı:))

GELİNCİK MUTFAK on 23 Kasım 2009 23:39 dedi ki...

seni ekledim canım...hemde takipteyim...
pırasayı çoooook severim...ellerine sağlık...kolay gelsin...
beni izlemeye devam et anacım....byyyyy...

élif(keyf-i mutfak) on 24 Kasım 2009 13:44 dedi ki...

Geçmiş olsu dileğinde bulunan herkese çok teşekkür ederim..atlattık galiba:)

Hülya on 26 Kasım 2009 16:06 dedi ki...

Kucuge sifalar gecmisler olsun!
Kekinizi muhakkak deneyecegim!

rumma on 11 Aralık 2009 09:51 dedi ki...

Canım sanada hayırlı cumalar dualarında unutulmamak dileğiyle sevgiler...

Duchess of Tea on 19 Aralık 2009 12:05 dedi ki...

My darling I wish you and yours all the joy, love, hope, blessings, peace, laughter, miracles, good health and boundless wealth during this holiday season and always.

Love & Hugs
Duchess

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template