17 Kasım 2009 Salı

PATATESLİ KEK

patetesli kek1
Tüm samimiyetimle söylüyorum tarifi yayınlamaya hazırlanırken içim gitti resmen:)çok acıkmış olmamın payıda yok değil bu durum içinde olmam da!sevgili pembe tatlar Aslı'nın blogunda gördüğüm tarifi dün yaptım şiddetle tavsiye edilir cümlesine güvenerek..iyki de öyle yapmışım:)harika bir lezzetin daha mutfağımda yerini almasına vesile oldu..alışverişe gitmeden önce hazırladığım keki gören eşim "bu ne diye ?sorduğunda"patetesli kek"dedim.."patatesli kek mi olurmuş "dedi!"oluyormuş bak burda deyip alışverişe çıktım ve döndüğümde kek yarılanmıştı..gecesinde ise bitmiş..ve son cümle"son zamanlarda yediğim en güzel lezzet"oldu..demek ki ön yargı hayatın her noktasında çok yanlış !sevgili Aslı tarifini kısa cümlelerle anlatmıştı ama bu benim için biraz zor:)seviyorum anlatmayı napayım:)


patatesli kek 2
malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 4 adet orta boy patates
  • 1adet orta boy soğan
  • 1s.b yoğurt
  • 1s.b sıvıyağ
  • 1pk karbonat
  • 3t.kpul biber
  • 1t.k karabiber
  • 1,5tuz
  • maydanoz
  • 2s.b un



patatesli kek 3
hazırlanışı:
  1. patetesleri küçük  küçük küp şeklinde kesin
  2. soğanları ince olacak şekilde doğrayın.
  3. hazırlayacağınız kaba patatesleri,yumurtayı,yağı ,yoğurdu koyup iyice karıştırın.
  4. kestiğiniz soğanları da ilave edin.
  5. kırmızı biber,karabiber,maydanoz ve unla karıştırdığınız kabartma tozunuda ekleyin.
  6. en son ununuda ilave ederek pişirmek istediğiniz kalıpta 180dr üzeri iyice kızarana kadar pişirin.
**baharatlar konusu tamamen arzunuza kalmış..ama bu ölçüler çok yakıştı bence.herkese afiyet olsun..

24 değerli yorum:

Unknown on 17 Kasım 2009 20:58 dedi ki...

Elifcim ellerine sağlık şeklide süper
afiyet olsun size öptüm...

PAPATYA PRENSES on 17 Kasım 2009 21:20 dedi ki...

mımmm gerçekten enfes görünüyor canım.
çok severim ben patatesli keki. lise yıllarında çok sık yapardım. haftasonu tekrar yapim bari:)

ellerine sağlık..

Zehra Gürgen on 17 Kasım 2009 21:49 dedi ki...

Görüntü gerçekten harika !!
Benim evde ne varsa muffinlerim gibi olmuş ama ben patatesi akıl edememiştim.Kesinlikle deneyeceğim bu keki, heleki senden ok almış.

ellerine sağlık canım

Pembe Tatlar on 17 Kasım 2009 23:38 dedi ki...

Canım benim beğenmene çok sevindim ellerine sağlık seninkide ayrı bir güzel gözüküyor...

Mutlu kal bitanem...

elif on 18 Kasım 2009 00:38 dedi ki...

canım adaşım ellerine sağlık gece gece baktım canım çekti simdi:)sevgiler canım..

Unknown on 18 Kasım 2009 10:03 dedi ki...

Görüntü şahane gerçekten. Bende kararsızım bu keki yapma konusunda.

tub@ on 18 Kasım 2009 11:01 dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım

mutfaktakizaman on 18 Kasım 2009 16:46 dedi ki...

hmmm harika gorunuyorr ellerine saglik canim
bende bir hafta sonuna attim ya hangisine denk gelicek bakalim;))

rumma on 18 Kasım 2009 21:39 dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım genelde tepside yapılır nedense, ama kalıpta çok şık durmuş..

Ben de yeni bir kek kalıbı aldım ama bir türlü tutturamıyorum ayarını üstü yanıyor içi hamur kalıyor..:(

Derdime bir çare...:)

Hatice on 18 Kasım 2009 23:29 dedi ki...

Patatesli kek tariflerine hep rastlıyordum, denemeye cesaret edememiştim, geçen bayram ikramda yediğimizde tereddütlerim kaybolmuştu, hele büyük oğlum çok sevmişti, ben de denemeyi düşünüyordum, ama sıra gelmedi:(

Görüntü nefis olmuş, ben de ilk fırsatta denemek istiyorum, ellerine sağlık...

sevgiler...

élif(keyf-i mutfak) on 19 Kasım 2009 00:18 dedi ki...

Hatitecim gerçekten bende bu kadar beğeneceğimizi beklemiyordum,tereddütte olanlar (mahpericim duy bunu)emin olsunlar çok güzel oluyor:)
rummacım bende tereddüt ettim nasıl olur kalıpta diye aslında..ama yeni aldığım silikon kalıp çok iyi çıktı şükür..hem iyi pişti hem pıt diye çıktı kalıptan..iste sana da alayım bir tane:)hediyeleşmenin sevabına erdirirsin beni hem:)

Cahide on 19 Kasım 2009 11:31 dedi ki...

Elifcim Patatesli kek herzaman yaptığım bir lezzet ama hiç kek kalıbında pişirmedim.Çok fiyakalı duruyor cidden ellerine sağlık...

kalpkurabiye on 19 Kasım 2009 13:40 dedi ki...

elif hanımm ellerinize sğalıkk nefiss bir görüntüüü aslıcımda çok güzel yapmıştıı ayrıca bloğunuza bayıldımm takiptesiniz.. sevgiler..
mutlu kalınn

nurşen on 19 Kasım 2009 14:59 dedi ki...

Elifcim bu nasıl güzel bir görüntü,nasıl da ye beni diyor öyle.Nefis görünüyor canım ellerine sağlık,afiyet şeker olsun size.
Sevgiler

nurşen on 19 Kasım 2009 15:00 dedi ki...

Bu arada sayfamda mimin var canım.
Sevgiler

Damak Tadı on 19 Kasım 2009 15:55 dedi ki...

Çok şık ve nefis görünüyor tatlım..Ellerine sağlık..Patatesli lezzetlere hayranım zaten..))


Sevgilerle..

Unknown on 19 Kasım 2009 19:35 dedi ki...

http://porselendemlik.blogcu.com/

http://gelibolu17.blogspot.com/

http://birdemliksohbet.blogspot.com/

tarafından hazırlanmış olan

48.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

16 KASIM 2009 - 7 ARALIK 2009

TARİHLERİ ARASINDA

http://elzemhobby.blogspot.com/

YANİ BEN EV SAHİBELİĞİ YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

pelince on 19 Kasım 2009 20:36 dedi ki...

Bende uzun zamandır yapmadım,nefis olmuş.. ellerine sağlık..

Sevgiler..

gülay mutfakta on 19 Kasım 2009 23:35 dedi ki...

canım ellerine sağlık.. bu kekten bende yapıyorum çok leziz oluyor.. ayrıca ben tepside pişiriyordum, kek kalıbında çok şık olmuş:)
sevgiler...

Gümüş Tepsi on 19 Kasım 2009 23:43 dedi ki...

aa patatesli kek.hiç duymamıştım.ama çok güzel görünüyor.özellikle son resime insanın baktıkça bakası geliyo.eline sağlık

Unknown on 20 Kasım 2009 09:57 dedi ki...

Hayırlı cumalar sevinç Altuntaş

Cahide on 20 Kasım 2009 11:29 dedi ki...

Hayırlı cumalar Elifciğim,Rabbime emanet ol...

rumma on 21 Kasım 2009 00:17 dedi ki...

Canım iyi haftasonları diliyorum sevgiler..

canikom on 3 Şubat 2011 01:09 dedi ki...

harika olmuş....kalıbınız çok orjinal nereden aldınız acaba .internette görebileceğim bir site var mı

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template