12 Ocak 2010 Salı

FIRINDA BEŞEMAL SOSLU MAKARNA

fırında makarna
Ah şu bürokrasi işleri de olmasa hayat ne güzel olurdu..zaman kaybından başka birşey değil bence..hele de bu teknolojide..işe giriş işlemleri için gereken evraklar için ,sabah evden çıkıp akşam eve girdik 2 gündür,,şükür ki bitti..ama ben de bittim:)bu arada başka güzel bir haber aldım ama hevesim kursağımda kaldı:(keynevini yarışmasını duyurmuştum size..hangelle katılmıştım malum..dün bu işlemlerle uğraşırken aradılar ve yarışmanın finaline katılmaya hak kazandığımı söylediler..ilk 10 un içine girmişim ve yemeğim çok beğenilmiş.çok sevindim tabi ki..ama yarışmanın İstanbul'da olacağını söylenince kalakaldım.bu konuda ayrıntılı bir bilgi yoktu çünkü.ünlü gurmelerin önünde hazırlayacaktık yemeğimizi(Ali Sirmen,Sahrap Soysal vs..)yarışmaya gelip gelemeyeceğimi sordular tabi.maalesef eşimin engelini geçemedim..onca ısrara bana mısın demedi yahu:(oysa ne hayallerim vardı ve derece alacağımı hissediyordum en başından(öyle her şeyi hissedenlerden olmadığım için farklıydı benim için bu duygu) ..ama yolu gözümüz kesmedi.bir de işe başlamadan önceki son haftam olunca nasibim değilmiş deyip katılamayacağımı bildirdim..içim de uhte kalmadı değil..eşim "sen evimizin keyvenisisin" diyip geziyor:)Şevval de "annem yemek yarışması yapacaktı neden izin vermedin" diyip babasını kovalıyor:)))anne seni götürmiyecekti ki kızım dediğinde durum benim aleyhime dönüyor tabi..komedi halleri yani.yarışmayı çok isterdim...napalım kısmet değilmiş:((
  Tarif verecektim ben dimi güya..fırında nakarnayı çok severiz..börek niyetine yeriz..uzun zaman olmuştu yapmayalı..makarnayı özel kılan tariflerden bence..
malzemeler:
  • yarım paket kalın kesme makarna(fırında makarna)
  • maydanozlu peynir karışımı
  • 2 y.k  sıvı yağ
  • 1 s.b kaşar peyniri rendesi
beşamel sos için:
  • 2 y.k tereyağ
  • 3 y.k un
  • 2 s.b süt
  • 1 adet yumurta
  • tuz,karabiber
hazırlanışı:
  1. makarnanız haşlanırken(10dk)beşemal sosunuzu hazırlayın.
  2. erittiğiniz 2y.k yağda unu kokusu çıkana kadar kavurun.
  3. sütü yavaş yavaş ilave edin.bu sırada hızlı hızlı karıştırın.
  4. muhallebi kıvamına gelince tuzunu ve karabiberini ilave edin.
  5. soğuyunca bir yumurta kırıp yumurtayı karışıma yedirin.
  6. pişiriceğiniz fırın kabının zeminine beşemal sostan bir miktar dökün.üzerine haşladığınız makarnanın yarısını döküp elinizle bastırın.
  7. hazırladığınız peynirli harcı makarnanın üzerine serpiştirin.
  8. kalan makarnayı da koyup yine bastırın.
  9. üzerine 2 y.k sıvı yağ gezdirin.kalan beşamel sosu da döküp hafifçe karıştırarak makarnaya yedirin.
  10. kaşar rendesini her tarafına serpiştirdikten sonra üzerine alüminyum folya geçirin.(içi pişerken kaşarın hemen kızarmaması için)
  11. 25 dk sonra aliminyum folyoyu çıkarın.kaşarlar eriyinceye kadar pişirin.(biraz soğuyunca kıvamı tam oturacaktır)
**kullandığınız peynir yağlı olursa tadı çok  daha lezzetli olacaktır.
**ben fırında biraz fazla tutuğum için kaşarlar kızardı.servis tercihinize göre fırında kalma süresini ayarlayın..
**pişerken sulanıyor.telaşa kapılmayın.normal yani.sonra kıvamını buluyor.

31 değerli yorum:

Adsız dedi ki...

Hımm nefis görünüyor,canım ben İstanbulda oturuyorum.

GÜLSÜM on 12 Ocak 2010 23:46 dedi ki...

teşekkürler canım yaptım şablonu.... ayrıca adına çok sevinmiştim ama gidemediğin için üzüldüm:((

elif on 13 Ocak 2010 01:34 dedi ki...

canım adaşım fırında makarnaya bizde bayılırız.ellerine sağlık canım.yemek yarışmasında ilk 10 a girmen harıka,istanbula gidemesen de sen gönlümüzün 1.sisin:)sevgiler canım..

Pembe Tatlar on 13 Ocak 2010 01:41 dedi ki...

oo elifciğim süper bir manzara elerine sağlık canım

CAHİDE on 13 Ocak 2010 07:16 dedi ki...

Ah canııım,şiir gibi yazmışsın.Şevval'e güldüm en çok:)
her şeyde bir hayır vardır.Çok güzel açtığım yufkayı kaynanamın önünde açamamıştım.Amanıın"oynamayan gelin,yerim dar"demiş sözüylede yerin dibine girmiştim:)
Zorlanırım ben öyle başkasının önünde bir şey yapmaya,elim ayağıma dolaşır.İyi ki katımamışım dedim yazını okuyunca."Kızıltepe'den İstanbul'a yarışmaya gidiyorum" he he...

Doğru söylemiş eşin,sen bizimde keyvenimizsin,sen bizim için birincisin canım.Ödülün mü?
Seni Allah için çoook seviyorum.benden bu kadar:)
Makarnan çok leziz bakıyor ellerine sağlık canımsın....

kalpkurabiye on 13 Ocak 2010 09:09 dedi ki...

tatlım ellerine sağlık nefisss

SeViL ( sevdalitatlar ) on 13 Ocak 2010 10:08 dedi ki...

Ohh Ohhh ellerinize sağlık görüntü çok hoş..
Sevgilerle...

Unknown on 13 Ocak 2010 10:13 dedi ki...

Yarışmada dereceye girmen çok güzel. Katılamamana üzüldüm ama her işte bir hayır vardır.
Makarna nefis görünüyor, benimde en sevdiğim fırın makarna. Ellerine sağlık

rumma on 13 Ocak 2010 10:25 dedi ki...

Canım üzülme sen bizimde keyvenimizsin..

Ama gerçekten insanın içine oturur bu tür bir olay...:(

Tarifin çok doyurucu gerçekten ellerine sağlık

sevgiler canım, şevvali öpüyorum çoook..:)

nohut oda on 13 Ocak 2010 11:12 dedi ki...

inanmıyorum nasıl böyle bir şeyi kaçırırsın tüm engelleri aşmalıydın çöok hoş bir deneyim olurdu belki kazanırdın...
ben olsam sinir olurdum herhalde helede eş engeli ile:)

SeViL ( sevdalitatlar ) on 13 Ocak 2010 11:19 dedi ki...

Blogumda MİM in var :))

Urfa Tutkunu on 13 Ocak 2010 12:00 dedi ki...

Makarnayı çok severim. Ve fotoğraf süper görünüyor :) Elinize sağlık. Yarışma için üzüldüm. Çünkü o yemek bana da çok farklı gelmişti. Ama her şeyde bir hayır vardır, üzmeyin kendinizi. (urfatutkunu.blogcu.com)

sarmaşık on 13 Ocak 2010 13:15 dedi ki...

fırın makarna bizim evde de çok sevilir, ben kaşarın yarısını beşamel sosun içine karıştırıp içine katıyorum yerken içindeki kaşar uzuyor çok güzel oluyor:) ellerinize sağlık..

siz bu kadar katılımcı arasından ilk 10'a gimeyi başardıysanız zaten bir keyvenisiniz demektir, yarışmaya gidemediğiniz için hiç üzülmeyin bence, hem şevvalcikten de ayrılmamış oldunuz, herşeyde bir hayır vardır değil mi :)

sevgilerle, hoşçakalın...

Unknown on 13 Ocak 2010 15:32 dedi ki...

Elifcim canım ellerine sağlık makar
nan harika kocaman öptüm...

Bengü-www.pemberehber.com on 13 Ocak 2010 16:17 dedi ki...

Merhaba sevgili Elif bloğuna kuzenimin bloğu (Rüya gibi) sayesinde ulaştım. Çok güzel ve lezzetli bir blog (: Seni yeni hazırladığım blogtepsisi bloğuna da ekliyeceğim izninle. Sağlıkla kal.

Adsız dedi ki...

canim senin adina hem sevindim hemde uzuldum
kismet deyilmis demek ki
saglik olsun

makarna harika otesi gorunuyor
ellerine saglik

selamlar...

www.yenitadlar.blogcu.com

nurşen on 13 Ocak 2010 19:42 dedi ki...

Elifcim selamlar,makarna için çok fazla söylenek söz yok.Eminim çok nefis olmuştur,ellerine sağlık afieyt şeker olsun.
Yarışmayı duymamıştım,ama senin çağrılıpta gidememiş olmana değil,bunun senin içinde bir uhde olarak kalmasına çok üzüldüm.
İkizlerim daha küçüklerdi,resimlerini bir reklam ajansına göndermiştim.Bir süre sonra,ünlü bir çikolata firmasının reklamı için deneme çekimi var diye bizi aradılar.Kurban bayramına bir kaç gün vardı ve çekim istanbuldaydı.Eşime bütün yalvarmalarım boşa çıktı :) İçimde bir uhdedir gidememiş olmak.Sağlık olsun diyelim canımın içi.
Sevgiler

burcunokta on 13 Ocak 2010 21:49 dedi ki...

resim süper görünüyor,eminim makarnanın tadı nefis olmuştur görüntüsünden belli, ellerinize saglık.

Sevgi Küçük on 13 Ocak 2010 21:55 dedi ki...

ellerine sağlık. nasılda güzel kızarmış :)

Urfa Tutkunu on 14 Ocak 2010 10:38 dedi ki...

Bu tarifinizi dün akşam denedim. Müsadeniz olursa ben de sayfama eklemek isterim.(urfatutkunu.blogcu.com)

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık Elifciğim...keşke evimde olsaydım misafirimiz olurdun şevval hanımla beraber..malum ben bir cezveyim köşe bucak gezmeyim bu dönem..inşAllah başka güzel yarışmalarda gelir derece.bizim gönlümüzün birincisisin zaten..selametle kal canım benim yeni işin de hayırlı olur inşAllah..Allah başarılarını daim eylesin..çok öptümm

Urfa Tutkunu on 14 Ocak 2010 21:59 dedi ki...

Tarıfı sayfama ekledım.

gümüşlerin hobi dünyası on 16 Ocak 2010 00:07 dedi ki...

yarışmada dereceye girmen çok güzel.kutlarım canım.
fırında beşamel soslu makarnayı çook severim.en sık yaptığım yemeklerden.ellerine sağlık.hayırlı günler

Adsız dedi ki...

Elif'cigim,ne güzelde duruyor cnm makarna,hem göze hemide mideye hatip ediyor.Ellerine saglik.Yarismaya katilamasan da sen benim birimcinsin cnm:)cok üzerinde durma.

Selamlarimla,Serap.

rumma on 18 Ocak 2010 22:53 dedi ki...

Canım nasıl geçti ilk iş günün merak içerisindeyim..:)

Sen yorgunsundur şimdi..:(

sevgiler canım

CAHİDE on 20 Ocak 2010 17:00 dedi ki...

Elifciğim nerelerdesin canım,ilk iki günün nasıl geçti merak ettim.yerin rahattır, iş arkadaşların iyidir inşaallah.Arada sırada buralarada zaman ayırmaya çalış kendini çok özletme canım.Allaha emanet ol...

rumma on 21 Ocak 2010 19:57 dedi ki...

Canım yarışmada oyumu verdim tarifine..:)

Sevgiler arkadaşım..

made in funda on 21 Ocak 2010 20:04 dedi ki...

keşke gidebilseydin ama ben de olsam gidemezdim.zaten böyle bir durumda çok kişi gidemeyenlerden olurdu.o yüzden sıkma canını.yemeğin nefisti gerçekten..yeni işinde başarılar diliyorum..makarnan da ye beni diyor.ellerine sağlık...

élif(keyf-i mutfak) on 21 Ocak 2010 23:53 dedi ki...

tüm güzel yorumlarınız için çoook teşekkür ediyorum..yarışmaya hiç bir koşulda gidemiyecekmişim zaten:)nasip değilmiş..

élif(keyf-i mutfak) on 21 Ocak 2010 23:54 dedi ki...

rummacım sağol canım benim..unutmuştum yarışmayı..iyki varsın canım..

Selma - DUSBAHCESI on 31 Ocak 2010 16:25 dedi ki...

Makarna nefis gorunuyor ellerine saglik. Hollandadan sevgiler.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template