3 Aralık 2009 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI VE MİM'LERİM

sarma

Zeytinyağlı sarma diyince ben de akan sular durur..öyle böyle değil  yani çok severim..hiç abartısız söylüyorum bir tencere sarma yiyebilirim,sonradan rahatsız olamam demiyorum ama yerken yeter artık tıkandım demem,diyemem:)bir sarmayı paylaşamam bir de ekler pastayı:))onun için sık yapmıyorum ki formuma form katmıyayım..yoksa temebellikten değil canım:P bayramda menümde olduğundan basetmiştim..eşimle bayram gezmesinden dönüp o kadar tatlıyı miğdeye indirdikten sonra koca bir tabak sarma yediğimizden bahsetmiş miydim:((itiraf ediyorum ben bir sarma canavarıyım:)))bu kadar sevdikten sonra kötü yapma ihtimalim yok..bir kere iyi pişecek sarmanın yaprağı da içi de..öyle az diri gelsin ağzıma alamıyorum o tadı..hafiften ekşi olacak tabi..kuş üzümü falan hiç tercihim değildir..hatta annem koyardı iç malzemesinin içine ben çaktırmadan ayıklardım..sarmayı tadana kadar anlamazdı:))bu kadar sözün üzerine geçiyorum tarife..ve gecikmiş mim sorularımı da cevaplıyorum nihayet..
malzemeler:
  • yarım kilo salamura asma yaprağı
  • 3 adet irice soğan
  • 1s.b zeytinyağı
  • 2s.b pirinç
  • 1y.k biber salçası
  • yarım adet limonun suyu
  • 1t.k şeker
  • 3t.k tuz
  • 2y.kuru nane
  • 1t.k kırmızı biber
  • 1t.k karabiber
hazırlanışı:
  1. yemeklik doğradığınız soğanları 1/2s.b zeytinyağında pembeleştirin.
  2. 1y.k salçayı kavurup yıkanmış pirincini ilave edin.
  3. baharatlarını,tuzunu,şekerini ilave edip karıştırın.
  4. 1s.b kaynamış su ilave edip orta ateşte suyunu çekene kadar pişirin.(kısa sürede çekiyor suyunu)
  5. limon suyunuda sıkıp soğuması için bir kenera alın.
  6. salamura yaprağı 3 kez bol suda yıkayıp 10dk kadar sıcak suda kaynatın.(yaprağınız çok tazeyse bu işlemi kısa tutun)
  7. soğuyan harçtan tuzunu giderdiğiniz yaprakların ortasına yerleştirip yanlardan kapatıp rulo şeklinde sarın.(ince olmasını istiyorsanız harç malzemesini az koymalısınız.bizim evde çok ince sevilmediği için orta kalınlıkta sardım)
  8. tencerenin dibine yapraklarla kapatın.üzerlerine sardığınız sarmaları sıkı olacak şekilde dizin.
  9. sarmaların üzerine 1/s.b zeytinyağı döküp sarmalar hizasında sıcak su ilave edin.
  10. sarmaların üzerine ağırlık yapacak bir tabak ya da benzeri bir şey kapatın ki sarmalar pişerken patlamasın.
  11. kısık ateşte pişirin.benim sarmalarım 40dk  da pişti.arada pişip pişmediğini kontrol edin.
**Ekşiliği çok olsun istiyorsanız pişirme suyuna biraz daha limon suyu sıkabilirsiniz. ya da mevsimiyse tencereye erik koyabilirsiniz.
**Tuz oranını tahmini verdim.sarma tuzu emiyor resmen.mutlaka kontrol ederek ayarlayın.
   Gelemim MİM sorularıma..ilk önce sevgili "nurşen-mutfaktaki nefis kokular-ın mim soruları..kendisi bile unuttu eminim ama ben unutmadım..
- BLOĞUNA NEDEN BU İSMİ VERDİN ?
keyfine düşkün bir insan olduğumdan olsa gerek:)tam hatırlamıyorum inanın.o zaman en çok hoşuma giden ad bu olmuştu herhalde..
- BLOĞU YAZARKEN ATTIĞIN STAR TİRİBİ ?
star tribi mi dediniz!?.tarif yazarken halimi görseniz acaba yine böyle bir soru sorar mıydınız:)hem starlar bizden öğrensin trip atmayı..arkadaşlarla aramızda şakalaşırken "herhalde.. şunun şurasında blog sahibi bir kadınım,bana soracaksın" diye hava atmadığım olmuyor değil:))onlar da bana evlilikten öncesini hatırlatıyorlar..puff diye sönüyor havam:(
- EN SON ALDIĞIN GARİP ŞEY ?
kullabileceğim şeyleri almaya çalışıyorum..pek garip şeyler aldığım söylenemez..ama bunu anneme sormalı..kendisi çok renkli bir mizaca sahiptir de:)
- ŞEKER GİBİ OLDUĞUN ANLAR ?
istediğim bir şey için birini ikna ederken:)bir de işimi gücümü bitirmiş,Şevvali uyutmuş keyif yaparken tabi..
- ARKADAŞIM SORMAYIN DEDİĞİNİZ ŞEY ?

 hiç sormayın....
- AYNAYA BAKINCA GÖRDÜĞÜM ?
hatları oturmuş bir yüz..ama içindeki hınzır çocuk hala gülümsüyor ona..
- BU BLOG SAHİBİ NERELERDE GÖRÜNÜR ?
gezme de tabi ki...ama bu aralar ya kursta ya da annesinde...park olayından bahsetmeye gerek bile görmüyorum..


  Gelelim "tubanın tarifleri"tuba'nın MİM sorularının cevaplarına..

 •Şu anda okumakta olduğunuz kitap ve kısaca konusu?şu sıralar haşır neşir olduğum tek kitap türü kpss serisi:(((
•En son aldığınız kitap?
Elif Şafak"AŞK"..kesinlikle öneririm..
•Şimdiye kadar aldığınız kitaplar arasında en sevdiğiniz?
bir dönem kitap kurduydum..ve sevdiğim çok kitap oldu..öyle net bir yanıt yok aklımda..
•Bir türlü bitiremediğiniz, bitirseniz de sizi bıktıran kitap?
üniversite dönemindeyken dünya klasiklerinin hemen hemen hepsinin olduğu bir set almıştım..sanırım ciltlerine vurulmuştum..ama hangisini tam bitirdin derseniz sadece "suç ve ceza "diyebilirim..hepsi okunmayı bekliyor..romanlarda geçen isimler deli ediyor beni..ayşe,ahmet diye okumaya çalıştım ama nereye kadar..okuyacağım ama azimliyim:)
•Elinizdeki kitap bitince okumayı düşündüğünüz kitap?
Osmanlı İmparatorluğunun yükseliş ve çöküşü(LORD KINROSS)evde bir tarihçi olunca böyle kitaplar bol miktarda mevcut..bir OSMANLI İMPORATORLUĞU hayranı olarak seviyorum bu tür kitapları..
**gecikmeden dolayı her iki arkadaşımdan tekrar özür diliyorum ve beni hatırladıkları için çok teşekkür ediyorum..

35 değerli yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik...

sevgilerle...

tatlilar gülcandan on 3 Aralık 2009 14:00 dedi ki...

Canim nefis görünüyor sarma ellerine saglik afioyet olsun .Sevgiler öpüyorum.

elif on 3 Aralık 2009 14:02 dedi ki...

elifcim yaprak sarmasıyla ilgili düşüncelerini okurken işte bu ben dedim:)aynı hisler içerisindeyiz canım:)ama ben henüz hiç tek başıma yapmayı denemedim.inşallah bir gün o da olur:P ellerine sağlık canım.

Disalce on 3 Aralık 2009 15:26 dedi ki...

sana bir sarma delisi daha geldi...bende bayılırım....helede tencereden araklamaya..off...ama ben sadece kendi yaptığımı yiyebiliyorum..çünkü soğan yemiyorum..

valla sevdiğini öyle güzel anlatmışsın ki benimde ağzım sulandı..şimdi olsa ne güzel yenirdi..ellerine sağlık..seninkiler harika görünüyor...bayıldım yanii..

mutfaktakizaman on 3 Aralık 2009 15:54 dedi ki...

hmm sarmalar harika gorunuyor canim cekti bak kim saricak simdi onu:))

ellerine saglik canim...

pelince on 3 Aralık 2009 16:06 dedi ki...

Kim sevmez ki :) nefis olmuştur eminim.. ellerine sağlık...

Ballı Cimcime on 3 Aralık 2009 16:27 dedi ki...

Bayıldım.. Bayıldım... bayıldım.. Kalem gibi Maşallah Canım, ellerine sağlık, nefis...

tasarım mekani on 3 Aralık 2009 17:27 dedi ki...

sevgili elif, resimdeki sarmalar super duruyor... :))) canim cekti yaaa.. :) eline saglik olsun.. mimler sayesinde birazcik blog arakdaslari ile tanismaktan zevk aliyorum. yani severek okudum yazdiklarinizi... Size bol bol keyifler :) medinem

http://www.lezzetibol.com on 3 Aralık 2009 18:27 dedi ki...

Hmmmmmmm olsada yesek.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU on 3 Aralık 2009 19:58 dedi ki...

ah elifcim :)
ne desen haklısın..
bak aklım kaldı şimdi gördünmü :)

rumma on 3 Aralık 2009 20:10 dedi ki...

Canım limonda var çıkardığım şapır şupur sesleri diğer odadan duyulacak cinsten..:)

Aynı havayı bende atıyorum arkadaşlar arasında meşhur şahsiyet edasıyla..:))))

çok keyifli cevaplar

sevgiyle kal..

Unknown on 3 Aralık 2009 22:13 dedi ki...

ÖYLE GÜZEL ANLATMIŞSINKİ İNAN SEVMEYENİN BİLE SEVİP YİYECEĞİ GELECEK..
CANIMI ÇEKTİRDİN:((
NEFİS GÖRÜNÜYOR EMEĞİNE SAĞLIK CANIM...

Pembe Tatlar on 3 Aralık 2009 23:36 dedi ki...

Canım bende sarma için aynı şeyi söylüyorum ba yı lı rım...

Elerine sağlık!!
Mim cvpları çok güzel

Zehra Gürgen on 4 Aralık 2009 01:09 dedi ki...

Ahh ben çok seviyorum sarmayı ama eşimin miğdesine dokunduğu için yapmıyor vede yemiyoruz :(

Böyle resimleri görünce iç çekmek kalıyor bana..
ellerine sağlık

CAHİDE on 4 Aralık 2009 08:10 dedi ki...

Bende çok severim sarmayı maşaallah kalem gibide sarmışsın ellerine sağlık canımsın.benim sarmalar daha yeni bitti.bayramda sarmıştım.Gelen giden olmayınca girdik çıktık yedik:))
Hayırlı cumalar dilerim mahirem...

kristalkelebek(aslı) on 4 Aralık 2009 11:33 dedi ki...

Elifcim sarmayı sevmeyen yok sanırım:). Ben de çok seviyorum. Özellikle bayramlarda, nasıl olsa ipin ucu kaçacak diye sarmaları götürüyorum birer ikişer:).
Sarmaların harika görünüyor, ellerine sağlık canım:).
Sevgiler..
aslı

Damak Tadı on 4 Aralık 2009 11:58 dedi ki...

Tek kelimeyle harika Elif'ciğim..Ellerine sağlık tatlım..Sevgiler..

Unknown on 4 Aralık 2009 12:20 dedi ki...

Kim sevmez bu sarmaları. Öyle güzel anlatmışsın, resimde süper görünüyor. Nasıl canım çekti şimdi.

nil dedi ki...

off ki ne offf elifcim.duygularıma ferman oldun diye buna denir.ne güzel gözüküyor bunlar böyle.mim cevaplarında çok muhabbet.samimi bir insan olduğunu hissediyorum:)ellerine sağlık şekerimmmm

fatma on 4 Aralık 2009 17:08 dedi ki...

canım aynen bende sarmaya dayanamam ellerine saglık

fatma on 4 Aralık 2009 17:08 dedi ki...

canım aynen bende sarmaya dayanamam ellerine saglık

Zehra Gürgen on 4 Aralık 2009 21:30 dedi ki...

Elifcim şeker hamurunu ben İzmir'de gıda çarşısından alıyorum.Antalya'da bildiğim Pasdekor'un şubesi varmış.Adresi: Demirci Kara Mah Narenciye Cad .Kardelen Apt No 11/4 ANTALYA
Tel : 0242 312 80 46--Fax : 0242 312 80 48
tabii değişmediyse.bunun dışında nette satış yapan yerlerde var.yaklaşık fiyatlar birbirine yakın.
http://www.pastamalzemeleri.com
http://www.supermutfak.com

dilerim işine yarar canım..sevgiler.

mutfakcini on 4 Aralık 2009 21:55 dedi ki...

Çok severimmm .Limonlu limonlu ağzım sulandı :)Ellerine sağlık canım.

balböcükleri on 4 Aralık 2009 22:00 dedi ki...

aboooooooooow bwn daha öncw gwlmwdimmi bu bloga nasıl oldu acep dehşet güzel ya biraz içeriğe baktım yazışalım şikerim:)

élif(keyf-i mutfak) on 4 Aralık 2009 23:01 dedi ki...

anlaşılan tek sarma canavarı ben değilmişim:)ağzımızın tadını biliyoruz hanımlar..
Zehracım ilgilendiğin için çok teşekkürler..çok işime yarayacak gerçekten..
Serpilcim yazışalım canım:)beğenmene çok sevindim..her zaman beklerim:)

Behiye Sönmez on 5 Aralık 2009 00:17 dedi ki...

ben sizi takibe aldım:)merhaba tesadüf geldim gördüm çok beğendim:)sarmalar harika gözüküyor elinize sağlık..benimde eşimin ailesi antalyada..sık sık gideriz antalyaya..sevgiler

TAZE NANE on 5 Aralık 2009 13:02 dedi ki...

Şimdi böyle görünce canım çekti. Ama kim sarıcak böyle güzel.
Sevgiler.

tub@ on 5 Aralık 2009 15:08 dedi ki...

Canım ellerine sağlık,sarmayı kim sevmez ki..
Sevgiler

MADENİ CESARET, Funda Şenol on 5 Aralık 2009 17:28 dedi ki...

elif hanım merhaba

blog sayfanızı başka blogların linklerinden buldum. ve çok beğendim.

gazi ün. iletişim fakültesi'nde hocayım. alternatif medya araçlarından biri olarak bloglar ve blog yazarları hakkında çalışmalarım, yayınlanmış yazılarım var ve bu konuda ders veriyorum.
şu anda, yemek ve gurme blogları üzerine çalışıyorum.
sizin için sakıncası yoksa blog yazarlığı serüveniniz ve blogunuzun içeriği üzerine birkaç sorumu yanıtlar mısınız? tabii ki kimlik bilgileriniz gizli kalmak koşuluyla.
kimliğimi ve mesleki bilgilerimi gazi ün. iletişim fakültesi'nin sayfasından teyid edebilirsiniz. ayrıca laika@gazi.edu.tr adresinden de yazışabiliriz.
teşekkürler
doç.dr.funda şenol cantek
kullandığım e mail adresi: funda.senol@gmail.com

Adsız dedi ki...

Canim hastamisin, MUTFAKTA KIM VAR ´in blogunda yorum yazmisin da orda okudum...

gecmis olsun, umarim ciddi birsey yoktur(ALLAH KORUSUN)


kendine iyi bak:))

Sevgilerle...

Adsız dedi ki...

:))Ellerinize sağlık hemen izlemeye aldım sizi tarifleriniz süper:)

papatyaninguncesi on 6 Aralık 2009 17:49 dedi ki...

ayyy çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

asimelek58 sizlerle on 7 Aralık 2009 08:47 dedi ki...

günaydınlar arkadşım her şey gönlünce olsun sevgiler

sarımutfak-hande on 8 Aralık 2009 14:48 dedi ki...

aman allahım harika şeyler gördüm sayfanızda kekler harika midye tatlı süper hele sarmalar enfes ellerine sağlık
sevgiler

Duchess of Tea on 11 Aralık 2009 00:22 dedi ki...

Darling, you have a delicious blog and a new follower...me. I love stuffed grape leaves mmmm. I will be back daily.

Love & hugs
Duchess

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template