21 Mart 2009 Cumartesi

ETLİ KURU DOLMA

Evliliğimin ilk 2 yılında etli dolma konusunda tam bir felakettim..Rabbim affetsin çöpe giden dolmaları hatırlamak bile istemiyorum..etli dolma benim için kabus gibi olmuştu desem abartmış olmam..sonunda birgün mutfağa girdim ve dedim ki o gün bu gündür..bunun üstesinden geleceğim..görende çok zor bir yemek yapıyorum zanneder..ama takılmıştım bi kere..ve o gün eşim dolmayı yediğinde şöle dedi:tamamdır..süper olmuş..bendeki sevinci tahmin edersiniz..işin özünün dolmanın yağını ayarlamak olduğunun farkına vardım.kuru olduğu zaman tadı olmuyo bizce..kıyma yağlı olursa dolmanın tadına diyecek yok..kuru biberlerim de elazığdan geldi.malum antalyada kuru biber olayı hayal..kayınvalidem sağolsun bu konuda kurtarıcımız oluyor..
Kuru dolmaları sıcak suda 5 dakika kadar haşlayın.1çay bardağı pirinci,1tane yemeklik doğranmış soğanı ,1 tane kabukları soyulmuş domatesi ve 150gr kıymayı(bu ölçüler kişi sayınıza göre değişebilir bu ölçüden 10 adet çıkıyor)kıydığınız maydonozları bir kaba alın.kıymanız orta yağlı ise 3y. kaşığı tereyağı tavaya alıp 1 yemek kaşığı salçayla kavurun..kavurduğunuz salçayı karışıma ekleyin.salçalı karışımdan biraz tavada bırakın.baharatlarını da ilave ettiğiniz iç malzemesini güzelce harmanlayın..dolmalarınızı 2 parmak boş kalacak kadar doldurup ağızlarını domatesle kabuğuyla kapatın..tencereye dizdiğiniz dolmalara yarılarını geçecek kadar tavada kalan yağla karıştırdığınız sıcak su ilave edin.suyuna bir kaşık tuz koymayı unutmayın.üstüne uygun bir tabak koyduğunuz dolmaları kısık ateşde iyice pişirin.(fotoğraftaki dolmalar kurtarabildiğim son dolmalardı.istediğim düzgünlükte değildi ama napalım..bi daha ki yapışımda daha fotojenik olanları seçeceğim:)

2 değerli yorum:

tubanıntarifleri on 25 Mart 2009 17:08 dedi ki...

yöreden yöreye oldukca farklı tabi eşimin(yani adana) memleketinde daha değişik yapıyorlar kuru dolmayı doğal olarak bende :) ama harika görünüyor canım dolmaların inşallah bi gün tadarız :) byeee

élif(keyf-i mutfak) on 1 Nisan 2009 22:50 dedi ki...

canım sizinki baharat ağırlıklı bildiğim..isteğe bağlı tabi.bizde fazla baharat sevilmediğinden koymadm..sizin tarife göre de denemek isterim..eminim o da çok güzeldir..

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template