17 Mart 2009 Salı

PRATİK TAVA BÖREĞİ

bö3
Annemden öğrendiğim bu tarifi eşimin tatiline denk gelen her pazartesi kahvaltısına yaparım hemen hemen..hem pratik hem de bir o kadar leziz olan bu börek bir çok yerde tava böreği olarak geçiyor.ama ben pilav yaptığım tencerede pişiriyorum tavadan daha derin bu isteğe bağlı tabi..normalde börek için büyük özel bir tavam var ama bu tarif ona göre az olduğu için onda yapmıyorum.ama böreği ters çevirmek için kapağını kullanıyorum.böreğimin lezzetini eşimin memleketi elazığdan getirdiğimiz tuza yatırılmış yağlı koyun peynirne de bağlı olduğunu belirtmeden de geçemeyeceğim.yağlı olduğu için böreğin içinde kaşar gibi eriyor..yani inanın süper oluyor..tarif pratik ama tarifi veren pek öyle olmadı.deneyenlere şimdiden afiyet olsun..
3 yufkabö

1 yumurta
1 bardak süt
1 çay bar.sıvı yağ
dilediğiniz iç malzemesi
süt,yumurta,yağ ve çok az da suyu derin bir kapta karıştırın.1 tatlı kaşığı da tuz ilave edin.böreği yapacağınız tavayı yağladıktan sonra bir bütün yufkayı yanlardan sarkacakşekilde tavaya serin.diğer yufkaları parçalayıp hazırladığınız karışıma batırıp tavaya koyun araya peynirli harçdan koyun.geri kalan yufkayı da aynı şekilde harca batırıp tavaya koyun.tavanın dibine serdiğiniz yufkanın sarkan kısımlarını böreğin üstünü kapatacak şekilde yerleştirin.geri kalan harcı da böreğin üstüne döküp her yere gelecek şekilde dağıtın.orta ateşde döndürerek alt üst ederek pişirin.

3 değerli yorum:

tubanıntarifleri on 22 Mart 2009 00:02 dedi ki...

gerçekten pratik bi tarifmiş..ama benim pek başarılı olduğum söylenemez :(
çevirme konusunda pek başarılı olamadım sanırım...
ama lezzetine sahiden diyecek yok :)
tarif için teşekkürler canım
aeo

élif(keyf-i mutfak) on 22 Mart 2009 16:02 dedi ki...

tarifin pratikliğine karşı çevirmesi en zorlayan kısım haklısın..ama ben kocaman bir kapak sayesinde onu da aştım..tadı eminim güzel olmuştur.afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Hello
ambien drug
Events most commonly associated with discontinuation were somnolence (1.0%) and dizziness (1.0%).
[url=http://www.indianastallionstation.com/]cheap ambien[/url]

3.5% of 201 patients receiving 6.25 mg or 12.5 mg of Ambien CR discontinued treatment because of an adverse event in clinical trials with Ambien CR.
http://www.indianastallionstation.com/ - ambien pharmacy
25 mg, and they must be closely monitored.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template