21 Mart 2009 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI BAKLA

Baklayla aranız nasıldır bilmem ama benim evlendikten sonra iyi oldu..çok düşkünü değilimdir ama arada yaparım..et yemeklerine çok düşkün olan eşim ilginçtir ki çok sever..yapmışken tarifini size de vereyim dedim..baklanın cilt güzelliğine iyi gelen yüksek bitkisel protein içeren bir sebze olduğunu da hatırlatayım..ben biraz sulu yapıyorum..biz yoğurtla karıştırıp yemesini daha çok seviyoruz..dileyenler suyunu daha az tutabilirler...baklaları fasulye gibi temizledikten sonra bir kaba koyup üzerine limon sıkıp bir kaşık da un koyun.biraz da su ilave edin..1 tane soğanı zeytinyağ ilave ettiğiniz tencerede kavurun.. 1 tane domatesi rendeleyip soğana ilave edin.daha sonra baklaları koyun.suyunu dilediğiniz ölçüde ilave edin.1kaşık şeker ilave edin(zeytinyağlıların vazgeçilmezi)tuzunu da ayarladıktan sonra pişmeye bırakın.(ben düdüklüde pişirmeyi tercih ediyorum)pişmeye yakın dereotunu da koyup bir iki taşım daha kaynattıktan sonra ateşden alın..umarım beğenirsiniz..

2 değerli yorum:

tubanıntarifleri on 25 Mart 2009 17:06 dedi ki...

canımcım benim yaptığım usülden biraz farklı tarifin ama bu şekilde mutlaka deneyeceğim.öptüm

élif(keyf-i mutfak) on 1 Nisan 2009 22:52 dedi ki...

yoğurtlu olarak yendiğinde güzel oluyor canım..senin tarifinide bekliyorum..

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template