23 Mart 2009 Pazartesi

EVDE PİZZA KEYFİ

Pizza benim en sevdiğim şeylerden biri..dışarda yemek yediğimiz zaman ya et döner yada pizza tercih ederim..başka seçeneklere kapalıyım:)evliliğinizi çocukdan önce ve çocukdan sonra diye 2 ye ayırmak gerekiyor bence..çünkü o minik bireyler hayatımızda öyle düzenlemeler getiriyolar ki düzen tamamen altüst oluyor..benim şevvalim 2yaşında..oldukça hareketli bir çocuk..öyle olunca da biryerlerde yemek yemek hem de rahat bir şekilde gittikçe hayale dönüşüyor..döner zevkimden eve sipariş usulüyle vazgeçmedim..pizzayıda aynı şekilde sürdürmeye çalışıyorum ama bugün artık pizzayı evde yapmayı denemenin zamanı geldi diye düşündüm..gördüğünüz gibi ilk dilimi kızmla tadarak başarılı bir pizza çalışması olduğunu söyleyebilirim.şevvalle oyuna dalınca kaşarları biraz fazla pişirmişim..tek can sıkıcı olan bu.onun dışında çok güzel oldu..tavsiye ederim..
mayalı hamur için:
yarımçay bardağı süt
1y.kaşık toz maya
1 t.k şeker
yarım çay bardağı sıvı yağ
2 y.k yoğurt
1 yumurta
1t.k tuz
sütü el yakmayacak kıvamda ısıtıktan sonra 1 kaşık toz maya 1 t.k şekerle 10dk mayalanmaya bırakın.4bardak unu kaba koyun ortasını havuz gibi açtıkdan sonra malzemeleri ve mayalandırdığınız sütü ilave edin yumuşak bir hamur elde ettikten sonra üstünü iyice örtüp scak bi yerde mayalandırmaya bırakın.hamurunuz yaklaşık iki katın çıktıktan sonra yağladığınız tepsiye hamuru yayın.üstüne iki kaşık salçayı sulandırıp sürün.ben biraz da kekik koydum.dilediğiniz malzemeyi pizzanızın üstüne dağıtın.ben sucuk,domates,biber,zeytin kullandım.tepsinizi 15dk kadar fırına verin.sonra çıkarıp kaşarını serpin.kaşarlar eriyene kadar pişirin.afiyet olsun...

4 değerli yorum:

tubanıntarifleri on 25 Mart 2009 16:59 dedi ki...

ay elifff bu neeee nasıl canım iştedi şimdi yaaa çok kötüsünnnnn ühühühühhh
valla şaka bi yana harika görünüyor canım ellerine sağlık süpersin

*LAFMACUN* on 27 Mart 2009 21:54 dedi ki...

yaaa pizza benim hiç bir zaman karşı koyamadığım bi lezzettir.ama şimdi olmadı ki elif ben nasıl gelcem taa antalyaya bunu yemek için aşkolsun.eminim tadı harikadır.ellerine sağlık dostum.

*LAFMACUN* on 27 Mart 2009 21:55 dedi ki...

bu arada bilbakalım ben kimim.neyse biras merak et:))

élif(keyf-i mutfak) on 1 Nisan 2009 22:48 dedi ki...

tubacım senin pizzanın da ünü malum..eminim benden çok daha iyisin bu konuda..malum bu benim ilk denemem..lafmacun da tabiki betül..süper seçmişsin adını..tam sana göre..keşke burda olsanda beraber yesek canım..

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template