3 Nisan 2009 Cuma

MERCİMEK KÖFTESİ

Mercimek köftesi benim favorilerim arasında..misafirlerime de yapmadan edemem..sağolsunlar onlarda beğenerek yerler..size de şimdiden afiyet olsun..

  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 3su bardağı su
  • 1su bardağı ince bulgur
  • 1 büyükbaş soğan
  • 1/2su bardağı yağ
  • 3 y.k salça
  • 7-8adet taze soğan
  • yarım demet maydonoz
  • baharatlar(özellikle kurtulmuş
  • (fesleğen)reyhan koymanızı şiddetle öneriyorum)
  • tuz
  1. mercimeği düdüklüde haşlayın.
  2. haşlanan mercimeklere bulguru da ilave ettikten sonra bulgurun kabarması için 10 dk dinlenmeye bırakın.
  3. bu sırada soğanı yağ ve salçayla kavurun.
  4. mercimek ve bulgurlu karışıma soğanlı salçalı karışımı ve yeşillikleri ilave edin..baharatları da(özellikle bol kırmızı biber bence..tabi acıyla aranız iyiyse)ilave ettikten sonra iyice karıştırın..

Ve güzel ellerinizle şekil verin ki elinizin lezzeti köftelere geçsin:)gerisi..taze marullarla mercimek köftesinin eşsiz buluşması...

2 değerli yorum:

*LAFMACUN* on 6 Nisan 2009 17:43 dedi ki...

elifcim harikasın çok iştah kabartıcı görünüyor.ben de geçen hafta yaptım mercimek köftesi ve kursuma götürdüm parmaklarını yediler kurstaki hanımlar övünmek gibi olmasın:))ellerine sağlık elifcim.

élif(keyf-i mutfak) on 7 Nisan 2009 13:49 dedi ki...

eminim sen de harika yapmışsındır canım..senin bezelerini çok özlüyorum bi de..bi gün bende yapıcam ama sennkiler pastahanedekiler gibi oluyordu...

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template