5 Nisan 2009 Pazar

ISPANAKLI PASTA

pasta
ıspanaklı pastayı ikinci defa denedim bugün..biraz maceralı oldu gerçi..orjinal tarif yuvarlalak borcam içindi.benim misafir sayım çok olunca tarifi değişirmek zorunda kaldım.pastanın ikiye bölünmesinde ufak bir talihsizliklik yaşadım ama toparladım..yaptığım krema pasta büyüyünce yeterli gelmedi tekarar yaptım..yani zor oldu ama yine güzel oldu:)işte tecrübelerle oluşturulmuş tarifim..diktörtgen borcam için..


kekin tarifi:
4 adet yumurta
1s.b şeker
1/2s.b sıvı yağ
250gr ıspanak
1,5pk kabartma tozu
1pk vanilya
un
kreması:
5s.b süt
7y.k nişasta
7y.k un
13y.k şeker
2y.k tereyağ
1poşet kremşanti
hazırlanışı:
  1. ıspanağı iyice yıkadıktan sonra rengi dönene kadar sıcak suda pişirip soğuk suya atıp şoklayın.suyunu süzüp rondoda püre haline getirin.
  2. yumurta ve şekeri iyice karıştırıp,diğer malzemeleri sırayla ilave edin.
  3. akışkan kıvamda olacak şekilde ununu ilave edin.
  4. yağlı kağıt serdiğiniz diktörtgen borcama karışımı dökün.
  5. 170dr 35 dk pişirin.
  6. kek pişirken kremasını hazırlayın.kremanın pişemesine yakın tereyağını ilave edin.piştikten 5 dk sonra krem şantiyi ilave edip mikserle iyice karıştırın.
  7. kek pişince soğuduktan sonra dikkatlice iki kata ayırın.(kekin kenarlarından bir sıra kesip ayırın)
  8. kremanın yarısını arasına sürün.
  9. üst katı kapatıp kalan kremayla üzerine kapatın.(keki katlara ayırırken parçalanmalar olursa telaşa kapılmayın,dikkatli bir şekilde yerleştirin,kremayla kapatınca anlaşılmıyor)
  10. ayırdığınız parçaları rondodan geçirip kekin üzerine serpiştirin..

10 değerli yorum:

*LAFMACUN* on 6 Nisan 2009 17:51 dedi ki...

bu tarifi ıspanak ve pasta ne alaka diyip ilginç gelmesine rağmen merak edip denemiştim ve hakikaten güzel olmuştu.denemeyen herkese tavsiye ederim bu pastayı.ahh elifcim evler yakın değilki gelsem de yesem o güzel pastandan.neyse bigün belki o da olur şimdilik görüntüleriyle idare ediciiz artık ellerine sağlık canımm.

élif(keyf-i mutfak) on 7 Nisan 2009 13:48 dedi ki...

canım gerçekten çok güzel oluyor.pazar günü gelen misafirlerim de çok beğendiler.eşim resmen bayılıyor.üstündeki kreması ayrı bi güzel.ah bi de sana ikram edebilseydim:(

Adsız dedi ki...

bende bayılırım bu pastaya

Adsız dedi ki...

elif hanım elinize sağlık.o misafirler arasında bende vardım.kek gerçekten güzeldi.sağlıcakla kalın.

tubanıntarifleri on 24 Nisan 2009 17:41 dedi ki...

kesinlikle harika bir tatlı elifcim sende harika yapıyorsun :D yine yap banaa yineee

ebru dedi ki...

elif hanım oldukça güzel görünüyor birde ağlayan kekin tarifini verirseniz sevinirim çalışmalarınızda başarılar

tuğba dedi ki...

Elifcim bu kek görüntü açısından çok iştah kabartıcı tadı da eminim çok güzeldir benim miniğim nasıl bayıla bayıla yemiş onu da kekini de en yakın zamanda yemek istiyorumm ellerine sağlık hafta sonu deneyeceğim bişey daha...

мЧsτєяЧ on 17 Temmuz 2010 20:03 dedi ki...

ıspanaqıı çok seviorummm veee harika görünüoo favoriiLerimden ßirii. eLLlerine kollarınaa saqLık.

Adsız dedi ki...

Cok guzel gorunuyor pastaniz, bende denemek istiyorum yalniz bi sorum olacakti: kremsantiyi pudra halinde mi katiyoruz pasta kremasina yoksa once sutle cirpip sonra mi katiyoruz? cok tesekur eder basarilar dilerim

élif(keyf-i mutfak) on 10 Eylül 2010 12:46 dedi ki...

canım kremşantiyi toz halinde ekliyorsun karışıma..beğenmene çok sevindim..sevgiler..

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template