12 Nisan 2009 Pazar

YOĞURTLU BULGUR KÖFTESİ

Dün katıldığım arkadaş toplantısında arkadaşlar yaptığın şeyleri yiyerek kilo alacaksın dediler:)(doğal sınırları çoktan aştım çoktaan)aslında sırf bloga yeni tarifler ekliyeyim diye yaptığım özel birşey yok..nerde bende o azim..zaten mutlaka atıştırmalık birşeyler yapıyorum çayın yanına..gelelim yoğurtlu bulgur köftesine.yöresel bir lezzet..Elazığlı olan eşimin memleketinde ilk defa tattığım bu lezzeti ben çok beğendim.biz de bu yemek ve biber kızartması kafidir o günün akşam yemeği için..tabi eşim çok sevdiği için böyle..sizde yemeğin yanına alternatif olarak hazırlayabilirsiniz.inanın 2 yaşındaki Şevvalim de çok sevdi ve bitince bize kızdı.bloga fotografını koyunca da "anne mama istiyom baaak"dedi:)
denemenize değer...
Malzemeler:
  • 1,5 s.b bulgur
  • 4 y.k un
  • 1 adet yumurta
  • tuz,kırmızı biber

üzeri için:
  • yoğurt
  • sarımsak
  • 2 kaşık tereyağ

Hazırlanışı:
  1. 1,5 bardak köftelik bulguru bulgurun üzerine hafif çıkacak kadar sıcak su ile kabartın.
  2. kabardıktan sonra 4 kaşık un 1 yumurta ,tuz ve dilerseniz biraz da pul biberle yoğurun.yaklaşık 5 dakika kafi gelecektir.eğer cıvık olursa un ilavesi yapabilirsiniz ama ununu fazla kaçırırsanız köfteniz sert olur.
  3. daha sonra elinizi suya batırarak küçük toplar yapın.sıcak suda 10 dk haşlayın.
  4. sarımsaklı yoğurt ve kızdırdığınız kırmızı biber tereyağ karışımıyla servis edin..afiyet olsun..

7 değerli yorum:

tubanıntarifleri on 24 Nisan 2009 17:26 dedi ki...

canımcımmm bulgurumu ıslattım beklemedeyim bakalım nasıl olacak köftem???

élif(keyf-i mutfak) on 24 Nisan 2009 22:39 dedi ki...

canım inşallah beğenirsiniz..değişik bir lezzet çünkü..yorumunu bekliyorum her türlü iletişim aracıyla:)

Kul on 13 Eylül 2009 18:44 dedi ki...

Al işte, bizim oralardan bir lezzet daha..Yarına Ziron niyet ettik TazeNane ve senin sayende..Yoksa sırada bu dolma vardı. Ben de minik Şevval gibi çok kızarım bu dolmaya doymadan kalkarsam. (= Bolca yapmak lazım ki doyursun yiyeni. Sarmısaklı olunca fazlaca yediriyor lezzeti çünkü..

Bizim orda "İmir dolması" adı. Her yörede değişik bir adı var. "Fellah köftesi", "Arap köftesi." Hatta Afyon'da bile yapılıyor bu yemek. Bulgura azıcık kıyma katanlar olduğu gibi, üstünün sosuna kıyma kavuranlar da var. Bizim yörede, bol, ince kıyılmış soğanla kavrulmuş salçalı sosla servis yapılır. Soğanın tadı da dolmaya aroma katar..

Ellerine sağlık hamarat kardeşim .Nurlu iftarlar..

FİLİZ'CE on 25 Eylül 2009 09:13 dedi ki...

bugün iki sevdiğim arkadaşım bana gelebilir,bundan yapıcam galiba..nefis gözüküyüor,diğüer tüarifleriniz gibi..ellerinize sağülık..sevgiler.

élif(keyf-i mutfak) on 25 Eylül 2009 11:39 dedi ki...

filizcim denersen yorumunu bekliyorum..bizim evde çok seviliyor ama yöresel bir lezzet olduğu için herkes için değişebilir..kolay gelsin..sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba
Öncelikle bloğunuz çok güzel :) Blog da gezinirken bu yemeği gördün açıkçası yemek yapmaya yeni başlamış biriyim.O yüzden elimin ayarı yoktur."1,5 bardak köftelik bulguru sıcak su ile kabartın" kabartın denmiş ama su miktarı söylenmemiş.Acaba ne kadar su ile kabartmak gerekiyor? Cevaplarsanız minnettar olurum.

élif(keyf-i mutfak) on 7 Nisan 2013 11:41 dedi ki...

merhaba..blogumu beğendiğinize çok sevindim.yemek yapmaya ilk başladığımda ben de ölçüsüz yapamıyordum:)bulguru ıslatırken sıcak suyu bulgurun çok az üstüne çıkacak kadar döküyorum.eğer suyu az olursa sert oluyor çünkü. bir daha ki yapışımda ölçülü dökeceğim ve tarifimi güncelleyeceğim.kolay gelsin.sevgiler.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template