7 Nisan 2009 Salı

MANTAR KURABİYE

Yine dayanamadım..rejimi bozdum.gerçi ben en fazla 5 tane yerim gerisi eşim tarafından gözden kaybolur..kendimi böyle avutuyorum.mantar kurabiyeyi yıllar öncesinden çok sevdiğim değerli kardeşim ayşenur sayesinde tadmıştım ve bayılmıştım.her yediğimde onu anmadan yapamam.bu yazıyı okuduğunda eminim şöyle diyecek..sadece matar kurabiye mi..tamam itiraf ediyorum öğle yemeklerimizi ayşenurun getirdiklerinden temin ederdik:)gelelim tarife..
125gr margarin
1 yumurta
1 s.bardağından 2 parmak eksik pudra şekeri
2 s.b mısır nişastası
1,5 s.b yakın un(kıvamı olana kadar ayarlayın)
1 p.k kabartma tozu
1 p.k vanalin
malzemelri güzelce karıştırıp yumuşak bir hamur elde edince yuvarlak top gibi şekil verdiğiniz kurabiyeleri tepsiye dizin.sonra küçük bir kapağı(ben krema şekillendiricimin ucunun arkasından yararlandım) 1 avuç damla çikolatayı 3 kaşık sütle karıştırıp mikrodaga fırında erittim bu karışıma batırıp kurabiyelere bastırın.damla çikolata yerine kakao da kullanabilirsiniz.170derecede üstü pembeleşinceye kadar pişirin.ben biraz fazla pişirdim lafa dalarak..ağızda dağılan bu kurabiye şimdiden afiyet olsun..

9 değerli yorum:

derya on 8 Nisan 2009 12:43 dedi ki...

çok güzel gözüküyor.denemeye değer gibi

nurcan dedi ki...

tesadüfen rastladım bloğunuza bu kurabiyeyi denedim dün.eşim ve oğullarım bayıldı.ama sizinki çok şık olmuş gerçekten.teşekkürler tarifleriniz için

tubanıntarifleri on 15 Mayıs 2009 12:43 dedi ki...

yeni evime taşınır taşınmaz ilk denenecek tarif..

élif(keyf-i mutfak) on 15 Mayıs 2009 17:08 dedi ki...

söz ben yapıp getirecem ilk ziyaretim de inşallah canım..balkonda çay keyfi yaparken iyi gider eminim..

tubanıntarifleri on 2 Haziran 2009 15:59 dedi ki...

bekledim deee gelmedinnn hiç mi beni sevmedinn?

tubanıntarifleri on 14 Ağustos 2009 17:15 dedi ki...

Fırında kurabiyelerim bakalım nasıl olacak????

irem dedi ki...

halacım bu kurabiyelerini çok seviyorum.bir gün bana yapar mısın:)

karamel on 14 Şubat 2016 23:50 dedi ki...

Nefis gözüküyor.iştah kabartıcı :)

karamel on 14 Şubat 2016 23:52 dedi ki...

nefis gözüküyor iştah kabartıcı

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template