17 Eylül 2009 Perşembe

PARMAK TATLISI

Haftayı hafiften hasta olarak kapatıyorum .. Malum havalar bir öyle bir böyle .. hazır bayramda yaklaşırken sizinle bu güzelim tatlıyı paylaşmak istedim .. sevgili Gelincik mutfakta'dan Aldığım bu tatlı (daha önce sevgili arkadaşım tuba sayesinde tatmıştım ve çok beğenmiştim) bizim evin-en iyi grubuna dahil oldu bile .. hele Eşim resmen bayıldı desem yalan olmaz .. yani şiddetle tavsiye edilir ..
MALZEMELER:
1pk margarin (250gr)
1/2s.b sıvıyağ (ben 1 / 2 ç.b kullandım)
1 adet yumurta
1pk kabartma tozu
1pk vanilya
Aldığı kadar un
1/2s.b irmik (dışına bulamak için)
Şerbeti:
3,5 S.B tozşeker
4s.b su
1tk Limon
Ilk önce Şerbeti hazırlayarak başlayın.şerbet kaynadıktan sonra limonunu sıkıp10dk daha kaynatıp soğuması için kenara alın .. tatlının malzemelrini iyice karıştırdıktan sonra kulak memesi kıvamında olacak şekilde ununu ayarlayın (ben ununu birz az koymuşum, bu yüzden tatlım çok yumuşak oldu ama Eşim ben hep böyle isterim dedi:) uzun parmak kalınlığında olacak şekilde şekillendirdiğiniz hamuru En son irmiğe bulayarak yağladığınız tepsiye alın.180dr üzeri kızarana kadar pişirin .. fırından çıktıktan sonra 3 dk kadar bekletip soğuk şerbetini dökün .. Şerbeti öyle hemen çekmiyor .. şerbetini çekmedi bak yanlış mı yaptım demeyin yani:) sonuç mu .. ağızda Dağılan bir tad .. enfes herkese Afiyet olsun ..
**: Parmak kalınlığında şekillendirin demiştim .. benim Parmaklar 3 parmak genişliğinde oldu:) yani şekillendirirken ince yapmaya gayret edin .. sonradan kabarıyor çünkü ..

10 değerli yorum:

e.esma.albayrak on 17 Eylül 2009 13:16 dedi ki...

geçmiş olsun canım tatlında bloğunun yeni halide cok güzel olmuş..

élif(keyf-i mutfak) on 17 Eylül 2009 13:27 dedi ki...

esmacım çok teşekkür ederim..blogumu beğenmene ayrıca sevindim:)sevgiler canım..

Zehra Gürgen on 17 Eylül 2009 16:43 dedi ki...

Elif çok geçmiş olsun.ama havalarda tam hastalığa davetiye, İzmir'de bir yağmurlu kapalı,bir açık sıcaktan yakıyor..
Tatlı çok güzel görünüyor ellerine sağlık..

sevgiler

PAPATYA PRENSES on 17 Eylül 2009 23:15 dedi ki...

mımm pek leziz görünüyor gerçekten.

ellerine sağlık canım ..

geçmiş olsun Allah şifalar versin..

nurcan dedi ki...

gel beni ye diyor bu tatlı!!blogun süper:))

tub@ on 19 Eylül 2009 15:45 dedi ki...

Canım ellerine sağlık

nil dedi ki...

kaç kere denedim bilmiyorum yorum yazmayı.nihayet yazıyorum.tatlı şahane,tarifler birbirinden güzel,şablonunda anladığım kadar yeni.bence çok güzel.merhaba bu arada ben nil.bloger adımla giriş yapamıyorum.normale dönüşünce görüşelim:)

tuğba dedi ki...

Elifcim gerçekten de çok leziz ve hafif bir tatlı ve kaç tane yediğimi hatırlanmıyorum:)) Senin de benim de ellerime sağlık...

Jack T on 17 Ekim 2009 22:48 dedi ki...

Merhaba Elif,

kesinlikle cennet tatlı. My compliments

Kindest regards from Nürnberg, Jacob

Adsız dedi ki...

gerçekten güzel gözüküyor.ellerinize sağlık

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template