13 Eylül 2009 Pazar

SIRIN

Evdeki herkes derin bir uyku çekerken(okuyanda evde ahali yaşıyor zannedicek:)topu topu 2,5 kişiyiz..ama o buçuk olan bir ahaliye bedel maşallah)sırının tarifini vereyim dedim..ama gözlerim uykuya yenik düşmek üzere..şimdilik fotoğraflardan fikir yürütün:)gördüğünüz yufka ekmek yufkası..gerisi yufkanın yoğurt ve tereyağ ile buluşma töreni..ama püf noktaları olmadan olmaz..tarif inşallah yarına...
 
  Evet gelelim sırının tarifine.. Elazığda ilk defa tattığım bu lezzeti çok sevmiştim..ama dediğim gibi hazırlanışında birkaç nokta var ki dikkat edilmezse ekmek yoğurt yer gibi olursunuz ki bence sırının bir özelliği kalmaz..
malzemeler:
4 adet yufka ekmek
500gr yoğurt
3-4y.k tereyağ
kırmızı biber,tuz
3-4 adet sarımsak
İlk iş olarak yufkamızı ne çok sıkı ne çok gevşek olacak şekilde rulo şeklinde sarıyoruz..daha sonra sardığımız yufkayı 2 parmak genişliğinde enlemesine kesiyoruz..kestiğimiz parçaları dik gelecek şekilde tabağımıza alıyoruz(hazırlayacağımız tabağın en az 5cm derinliği olmalı)sırayla yufkaları yan yana diziyoruz.sıra bittiğinde ne çok sıkışık ne çok gevşek olcak;sıkışık olursa yufkalar istediğimiz şekilde yumuşamaz,gevşek olursa dağınık bir görüntü olur)servis saatinden en az 1 saat önce bu şekilde hazırladığımız yufkaları yoğurtla ıslatmamız gerekiyor..1.püf nokta bu..koyu ayran kıvamında hazırladığımız yoğurdu yufkaların üzerine bolca döküyoruz..yufkaların aralarınıda hafifçe ayırıp karışımın oralarada sızmasını sağlıyoruz..sonra bir saat kadar böyle bekletiyoruz(ben 2saat kadar beklettim,ama bir saat de yeter)servise yakın 5 yemek kaşığı yoğurdu ezilmiş sarımsak ve tuzla karıştırıp ıslanmış yufkaların üzerine yayıyoruz.burda çok önemli bir püf nokta var.yoğurt kesinlikle soğuk olmayacak..ben yoğurdu önceden hazırlayıp dışarıda bırakıyorum yada mikrodalgada 10sn ısıtıyorum.yoksa üzerine döktüğümüz tereyağ donar!).erittiğimiz biberli tereyağ karışımınını bolca yoğurdun üzerine gezdiriyoruz..sırınımız yemek için hazır.. afiyet olsun..

12 değerli yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık elif silor diye bişey yapmıştık yufka zamanı ona çok benziyor.mail attım sana canım..eğer bir problem olursa gene yazabilirsin çok öptümm

FERZAN on 13 Eylül 2009 11:46 dedi ki...

elifciğim ellerine sağlık çok güzel görünüyor,canım çekti yaa,ben bi tabak alıp kaçtım iftarda yerim,sevgiler...

Zehra Gürgen on 13 Eylül 2009 13:12 dedi ki...

Elif'cimekmek yufkasını çook severim.Onu herşekli ileyerim,yoğurtlu,yoğurtsuz,ballı,tereyağlı....ohhh..ellerine sağlık.Şu püf noktalarını bekliyorumm..

e.esma.albayrak on 13 Eylül 2009 14:01 dedi ki...

ımm nefis görünüyor iftar sahur dinlemem her an yiyebilirim
elerine sağlık elifcim sevgiler...

Kul on 13 Eylül 2009 18:35 dedi ki...

Burda da mı "Ziron"..(Başına vuran smileyy..)

Geçen hamarat TazeNane'de de vardı..Hiç kaçarı yok, yarın yaptıracaksınız bana illâ..Ellerine sağlık, yumurcağı öptüm annesi.Nurlu iftarlar..

Kitchen Sweet Kitchen on 13 Eylül 2009 21:39 dedi ki...

Benzer bir şey yemiştim.Gürcü yemeği demişlerdi.Ellerine sağlık,güzel görünüyor.

Pembe Tatlar on 14 Eylül 2009 14:48 dedi ki...

Canım ellerine sağlık hoş bir lezzet...

nurşen on 14 Eylül 2009 15:40 dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım.Denenmesi gereken bir lezzet valla.Afiyet şeker olsun size

Unknown on 15 Eylül 2009 12:26 dedi ki...

Ellerine sağlık. Adını duydum ama hiç denemedim.

e.esma.albayrak on 15 Eylül 2009 13:41 dedi ki...

kadir geceniz mübarek olsun....

nurşen on 15 Eylül 2009 14:13 dedi ki...

Bu gece bin aydan daha hayırlı olan Kadir gecesi. Kulun Rabbine yakın olduğu gecelerin en önemlisi? Kendisine dua edenleri geri çevirmeyen, günahları bağışlayan, her şeyi bilen, gören ve duyan Yüce Allah tüm dualarımızı kabul etsin

TAZE NANE on 15 Eylül 2009 14:42 dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor canım.
Sevgiler.
Kadir Gecesi değer gecesidir, Allah tarafından değerli kılınmış bir gecedir.
Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Bu gece bir ömürden daha hayırlıdır.
Ellerin açıldığı, gözlerin dualarla yaşardığı, kalplerin okşandığı.
Kadir Gecesinde bütün insanların günahlardan uzaklaşıp tövbelerinin kabul edilmesini niyaz ederiz.
Allah tüm inananları iman yolundan ayırmasın. Mübarek Kadir Gecesinde Allah tüm dualarımızı kabul etsin.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template