11 Ekim 2009 Pazar

DÖĞMELİ YOĞURT ÇORBASI

ç


Güzel geçen bir pazar gününden sonra tekrar merhaba..soframızın olmazsa olmazıdır çorba..illa baştan sıcak sıcak içilecek..sonra ana yemeğe geçilecek..bence bu alışkanlığımız çok hoş..belli başlı çorbalarımızdab biride yoğurt çorbası;diğer adıyla yayla çorbası..şevvalin itirazsız yediği lezzetlerden biri olduğu için de çok sık pişer mutfağımda..ramazanda arkadaşlarla  piknik havasında yaptığımız bir iftar sofrasında sultan arkadaşımın döğmeyle yapılanı ikram etmesiyle pirinçle yapılandan vazgeçtim gibi..döğmeyle ayrı bir güzel oluyor bence..çorba için bu kadar yorum yapılır mı diyorsanız ben tariflerden önce yoruma dikkat keserim..tarif defteri şeklinde değilde yapanın hatta tadanların yorumlarıyla daha hoş oluyor bence..bu benim nacizane fikrim:)geçtim tarife...
                      malzemeler:

1s.b haşlanmış döğme
1s.b nohut
5 y.k yoğurt
2y.k un
1 adet yumurta
1y.k sıvı yağ
2 y.k tereyağ
nane

döğmeleri düdüklüde güzelce pişirin(ben daha önce soğuk ayran çorbası için kullandığım döğmelerden kalanları deepfreeze atmıştım..onu kullandım..1 lt suya haşladığınız döğmeleri ve nohutları koyun 5 dk daha öyle kaynatın(dövmeler ezilecek şekilde pişmiş olmasın,hamur gibi olur)bir kapta yoğurt,yumurta,un,sıvıyağı pürüzsüz hale gelicek şekilde karıştırın..karışım koyu ayran kıvamımda olacak şekilde su ilavesi yapın.. kaynayan dövmenin suyuna yavaşa yavaş bu karışımı ilave edin..bu sırada hızlıca karıştırın ki kesmesin..karıştırma işlemi çorba kaynayıncaya kadar devam etsin..bu sırada ocağınızın altı açık olsun..yoğurt çorbasını pişirirken dikkat edilmesi gereken püf noktalarından biri budur..diğeri ise tuzunun pişdikten sonra servis edilirken atılmasıdır..bir de servis yapılana kadar kapağı kapatılmaz..çorba kaynadıktan sonra 3-4 dk pişirip ocağınızı kapatın..servis etmeden önce tereyağını yakmadan bolca nane ekleyip çorbanıza ekleyin..misler gibi çorbanız afiyetle içilmek  için hazır..

11 değerli yorum:

PAPATYA PRENSES on 12 Ekim 2009 00:34 dedi ki...

oh hemde nohut var içinde daha ne olsun:)
ellerine sağlık canım..

rumma on 12 Ekim 2009 09:33 dedi ki...

Canım bayılırım yoğurtlu çorbalara ellerin dert görmesin ..

Kalabalıkta da daha bir tatlı olur ..

iyi haftalar diliyorum..

selam ve dua ile..

FİLİZ'CE on 12 Ekim 2009 09:55 dedi ki...

bizim ailecek en sevdiğimiz çorbadır..
çok lezzetli gözüküyor..Ellerine sağlık..

Betül MUTFAKTA on 12 Ekim 2009 14:00 dedi ki...

Ellerine saglik canim..
Su an olsa 1 kase o kadar iyi giderdi ki :))

e.esma.albayrak on 12 Ekim 2009 17:48 dedi ki...

elifcim döğmeyi düğme diye okuyunca merak ettim nasıl bir çorba diyee..
:))
neyseki tarifi okuyunca merakım uzun sürmedi....

Zehra Gürgen on 12 Ekim 2009 19:31 dedi ki...

Elif'cim annemde bize hep yapar..ben daha hiç denemedim.Kızım bayılıyor yoğurt çorbasına, iyi hatırlattın senin tarifi birebir yapayım bakalım beğenecek mi?

bu arada bende önce yorumunu okurum yapanın.Düz tarifleri yapmam..

sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU on 12 Ekim 2009 20:35 dedi ki...

en keyifli çorbalardan biri...
afiyetler olsun elif komşum..

mutfaktakizaman on 13 Ekim 2009 11:15 dedi ki...

merhabalar..

ellerinize saglik bidahakine bende busekilde deniyecegim..
sevgiler

Birsel ve İrem on 13 Ekim 2009 15:19 dedi ki...

Merhaba. Bu çorbayı çok severim. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Sevgiler.

Pembe Tatlar on 13 Ekim 2009 15:47 dedi ki...

Nohut süper yakışıyr ellerine sağlık canım...

tasarım mekani on 13 Ekim 2009 21:37 dedi ki...

elinize saglik...havalar sogudukca corbayi da canim ceker oluyor :))) Sizi mimledim.. kabul ederseniz sevinirim.. medinem

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template