3 Ekim 2009 Cumartesi

ELMALI KURABİYE VE YALANCI TAVUK İŞKEMBE

elma
Birikmiş tarifleri yayınlama zamanıdır:)ya da şöyle diyeyim yaptıklarımı sıcağı sıcağına paylaşıp geride kalanlara vermeliyim sırayı..elmalı kurabiyeyi kim sevmez diye sorsam herhalde "kimse" diye bir cevap alırım..benim karşıma hiç sevmeyen çıkmadı da!tarif portakal ağacından..yarım ölçü yaptım..bir tepsi çıktı tam..şekerini 7-8 kaşık koymanızı tavsiye ederim..sevgili hatice ne güzel ki şekeri çok tutmayanlardan.tarifte karbonat kullanmıştı ben normal kabartma tozu kullandım...bir de şekil verme işini kolaya kaçtım..zamanın kısıtlı olması nedeniyle hamurdan büyük bezeler koparıp elimle açtım,elmalı harçtan koydum ve rulo yaptım..ruloyuda 3 parmak genişliğinde kestim.üzerlerinide bıçakla kestim ki elmalı harç gözüksün..çok pratik oldu:)orjinal tarif burda...
Gelelim çorbamıza..daha yeni tavuk çorbası paylaştığımı biliyorum..ama bu tarif başka..sevgili annemde yediğim bu çorba kesinlikle muhteşemdi..belki daha önceleri birçok kere yapmışt fakat benim tavukla aram iyi değildi..adında işkembe geçiyor ama tabiki! gerçek işkembe değil..herhalde ömrümde zorda kalmadıkça yemiyeceğim şeylerden biri de işkembe çünkü..

çorb

 
bu kadar tavuk ve et düşmanlığından sonra böyle lezzetlere bayılmam ilginç dimi..demekki insanlar değişiyor..en azından sevdiği lezzetler..geçelim tarife..
                           malzemeler:
  •  2 y.k un
  • 3 y.k teryağ
  • 4 s.b tavuk suyu
  • 1 s.b normal su
  • 1 limon suyu
  • 5 adet sarımsak(arzuya bağlı ölçüsü)
  • didiklenmiş tavuk
  • maydanoz

 
Unu yağla kokusu çıkana kadar kavurduktan sonra tavuk suyu ve normal suyu ilave edin..didiklediğniz tavukları da ilave edip bir iki taşım kaynatın.sıktığınız limonu,ezdiğiniz sarımsakları,tuzunu ve maydanozunu ilave edip bir taşım daha kaynatıp ocaktan alın..çorbanız servise hazır..afiyet olsun..

 

 

16 değerli yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU on 3 Ekim 2009 15:00 dedi ki...

oo.. bu hafta çok çalışkansın elifcim :))
afiyetler olsun eline sağlık :)

Unknown on 3 Ekim 2009 15:11 dedi ki...

Elifcim ellerine sağlık ikiside harika yalnız kurabiye malzemesini göremedim öptüm...

élif(keyf-i mutfak) on 3 Ekim 2009 15:20 dedi ki...

deryacım portakal ağacından aldığım için oraya yönlendirdim tarifi..yaptığım bir iki değişikliğide yazdım..sevgiler..

tub@ on 3 Ekim 2009 15:43 dedi ki...

Elmalı kurabiyeye bayılırım,lakin resimde harika görünüyor.
Çorbada anne çorbası olduğundan miss gibi mis..
Afiyet olsun canım iyi haftasonları.

Adsız dedi ki...

kurabiyelere de elimi uzatsam değecekmişim gibi geldi.çekim süper olmuş.çorba tam benlik sanırım.tarifleriniz çok hoş.sizi tanıdığıma çok sevindim:D.leyla

Pembe Tatlar on 3 Ekim 2009 17:01 dedi ki...

Elficiğim canım bende çok severim elmalı kurabişi...
Ellerine sağlık çorbada nefis gözüküyor hastayım sıcak sıcak canım çekti:))

tatlilar gülcandan on 3 Ekim 2009 22:41 dedi ki...

iyi aksamlar canim corban nefis görünüyor ellerine saglik .Canim kurutulmus fisne yi hic kullanmadim ama simdi tam vevsimi mandalina ve kara eriklede cok güzel oluyor fisnen yoksa .SEvgiler canim öptüm.

fatma on 4 Ekim 2009 02:26 dedi ki...

elmalı kurabiyeye bayılırım ellerine saglık

élif(keyf-i mutfak) on 4 Ekim 2009 10:14 dedi ki...

"leylacım" güzel sözlerin için sağol..keşke bende seni tanıyabilseydim:)
"pembe tatlar" canım çok geçmiş olsun..
"tatlılar gülcandan",doğru söylüyosun,tazesiyle denemem daha makbul kekini..
"fatma"cım teşekkürler..

neslihan arıl dedi ki...

selam elif.ben de ankaralıyım:)antalyayıda çok beğeniyorum.tariflerin birbirinden güzel.poğaçaların da çok güzel gözüküyor.acaba iç harç olarak kıymalı yada patatesli nasıl olur?henüz bir blogum yok.cevabını bekliyorum canım.ankaradan sevgiler.

Butikpartim on 4 Ekim 2009 16:08 dedi ki...

Hmm harika görünüyor,ellerinize sağlık.Özellikle kurabiyeye bayıldımm..

e.esma.albayrak on 4 Ekim 2009 17:18 dedi ki...

elifcim ikiside harika görünüyor özellikle corbayı denemek istiyorum..
ellerine sağlık sevgiler...

tasarım mekani on 4 Ekim 2009 21:11 dedi ki...

kurabiyeler nefis duruyor canim... Keceden sevvalin odasina sirin bir tabloy apabilirsin. Kece bir cok yerde bulunur aslinda. Kumascilara sorarsan bildirirler. Benim yasadigim yerde hobby magazalarinda ve bildigim bir kac yerde var... Cok kolay ve zevkli oluyor calismak. Guzel bir hafta diliyorum simdiden. sevgiler medinem

élif(keyf-i mutfak) on 4 Ekim 2009 21:17 dedi ki...

"neslihan"cım tam bir peynir canavarı olarak hiç değişik iç harçla denemdim,ama neden olmasın?
"medine"cim,bilgilendirdiğin için çok sağol..mutlaka bu fikri hayata geçiricem..çok beğendim çünkü..sevgiler canım..

rumma on 5 Ekim 2009 22:34 dedi ki...

Canım bayılırım içinde tavuk olan çorbalara mutlaka deniycem..

Anneciğinin ellerinden öpüyorum selam ve dua ile..

Betül Özbir on 6 Ekim 2009 13:39 dedi ki...

amanııınn ziyarete geleyim dedim,ama leziz şeyler gördüm,hamilelikten midir nedir,pek ppis boğazlı oldum:)))nefis gözüküyo ellerine sağlık...

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template