15 Ekim 2009 Perşembe

İNCİRLİ TATLI VE YENİ MİM'im

tat1

dün akşam evimizdeki keyifli sohbete eşlik etti tüm tadanlardan yıldızlı on alan incirli tatlı..bu tatlı bambaşka..sevdiğim lezzetlerin baştacı resmen..yok böyle birşey yani..eminim ki birçoğunuz benden duymuyorsunız zaten bu lezzeti...namı blog dünyasına salınmış olmalı..hazırlanışı da bence bu lezzete göre çok basit..yani misafirlerinize özel bir lezzet sunmak istiyorsanız hem de kendinizi çok da yormadan:)haydi başlayın malzemeleri hazırlamaya..incirli tatlıya havuç topları ve pratik tava böreğim eşlik etti..havuç toplarının tarifi yakında..
malzemeler:
  • 5adet kuru incir
  • 3 adet irice yumurta
  • 1 s.b şeker
  • 1s.b hafif iri çekilmiş ceviz
  • 1pk kabartma tozu
  • 1s.b yakın un
muhallebisi:
  • 4s.b süt
  • 4y.k nişasta
  • 4y.k un
  • 7y.k şeker
  • inmiye yakın2y.k tereyağ
  • 1pk kremşanti

şerbeti:(kaynatılmıyor)
  • 1,5s.b su
  • 1/2s.b şeker
  • 1yk nescafe


tat

hazırlanması:
  1. incirleri 5dk suda bekletin..yumurtaları ve şekeri iyice köpürtün..
  2. en son küçük küçük doğradığınız incirleri ilave edicek şekilde malzemelerin hepsini karıştırın..
  3. karışımı dikdörtgen borcama döküp 160dr de pişirin..
  4. kek pişerken mullebisini pişirin..muhallebi piştikten 5dk sonra kremşantisini ilave edip tekrar karıştırın.
  5. kek fırından çıktıktan sonra 4dk havalandırın ve pişirmeden hazırladığınız şerbeti kekin her tarafını ıslatacak şekilde dökün.
  6. 5dk daha bekletip muhallebisini dökün.servis saatine kadar buzdolabında bekletin.
  gelelim mim'e..sevgili tasarım dünyası-medinem-beni mimledi..mim sorularının kendini tanıtmakdan öte kendini tanımaya yönelik olduğunu düşünüyorum..önceden sormadığımız soruları bu şekilde ciddi ciddi yöneltiyoruz kendimize:)işte cevaplarım...
1-En sevdiğiniz 3 çiçek ismi???
tabiki gönlümün sultanı gül,duruşuna hayran olduğum lale,saflığın sembolü papatya(annem beni hep böyle sever:))

2-Gerçekleşmesini istediğiniz 3 hayaliniz??

eski hayalperestliğimin kalmadığından yakınıyorum gerçeklerle yüzleştikçe..hayal kurmak bence bir nimet..tabi abartmamak şartıyla..gelelim hayallerime..
başta herşeyiyle hayırlı bir evlat yetiştirmek
kendimi her konuda geliştirmek..
kendime ait arabam olması..say say bitmez ki..

3-En sevdiğiniz ve en sevmediğiniz 3 huyunuz??
çok düşündüm bu soruyu cevaplamadan önce..benim sevdiğim huylarım başkaları tarından sevilmeyen huylar olabiliyor netice de..
sevdiklerim;ön yargısız olmamam-kimseye hemen baştan puan vermem yada puan kesmem -tecrübeler sağolsun:)
düzenli olmam
yardım  etmeyi sevmem. hiç bir zaman bananeci olamadım ..
sevmediklerim;fazla otariter olmam(şevval açısından dezavantaj)
dediğim dedik çaldığım düdük damarımın tutması*aslan burcunun tipik özelliği*
kararlarımı yerine getirmedeki iradesizliğim

4-Gıcık olduğunuz 3 hareket;
riyakarlık-yüzüne gülüp arkan atıp tutanlar-
insanları görünüşleriyle yargılayanlar
sokağa tükürenler..dövesim geliyor hepsini.

5-Bu benim bu güne kadar olan en kara günümdü,dünya başıma yıkıldı ve bir daha ayağa kalkamam diye düşündügünüz olay?
yaşadığım en acı olay 2 yaşındaki yiğenim nisamı kaybetmekti..hem de çok acı bir şekilde..ama hiç bir şeyde ben artık yaşayamam demedim..en azından şimdiye kadar..imtihan dünyası anlayışının bir kuralı bende bu..tek duamda Allahın herne olursa olsun bana o gücü vermesi..isyan ettirmemesi..rabbim kimseye kaldıramıyacağı yük vermesin..verirse de sabrını versin..
tüm blog arkadaşlarımı mimliyorum..hepsine burdan kocaman sevgiler..

14 değerli yorum:

Unknown on 15 Ekim 2009 13:18 dedi ki...

Elifcim tatlı muhteşem ellerine sağlık tarifi ve mim cevapların yok ama:))Öptüm...

élif(keyf-i mutfak) on 15 Ekim 2009 13:27 dedi ki...

deryacım hem tarif yazıp hem şevvalin dediklerini yapmak durumunda kalınca anca yazabildim:)sevgiler..

tub@ on 15 Ekim 2009 16:51 dedi ki...

Daha önce bilakis incirli tatlını yemiş ve tam 10 puan vermiş biri olarak ve dünki tatlıyı da tadan yakın bir arkadaşımın da süperdi diye bahsettiğini belirtmeden geçemeyeceğim:)))
Sevgilerimle canım ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES on 15 Ekim 2009 17:22 dedi ki...

bu tatlı varya öyle böyle değil acayip süper bişi:)

ellerine sağlık canım..

tasarım mekani on 15 Ekim 2009 20:19 dedi ki...

ne guzel...tatli esliginde mimini okudum.. tsk ediyorum.. Rabbim acilarimizi hafifletip bize hep kolaylik gostersin ins... sevgiler medinem

Zehra Gürgen on 15 Ekim 2009 20:41 dedi ki...

Elifcim incir tatlısı çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
Bencede insanın en büyük acısı dönüşü olmayan kayıplar yaşaması.Ama Allah hiçbir anne babaya evlat acısı yaşatmasın..sevgiler canım..

elif on 15 Ekim 2009 21:04 dedi ki...

Bu tatlı benim de favori tatlılarımdan elifcim.Gercekten çok lezzetli ve hafif bir tarif.Ellerine sağlık..

tatlilar gülcandan on 16 Ekim 2009 00:42 dedi ki...

Canim ziyaretin icin tesekkürler tatlin nefis görünüyor ellerine saglik sevgiler öptüm. Seni takip ettigim deyerli arkadaslarima ekliyorum sende benim blogumu eklersen sevinirim hersey gönlünce olsun.

eldivenlerim on 16 Ekim 2009 11:43 dedi ki...

tatlı hem çok ama çoook lezzetli gözüküyor, hem de pratikmiş;) denemeye değer;)ellerine sağlık elifciim....

Işıl on 16 Ekim 2009 13:40 dedi ki...

İNCIR TATLIN ÇOK GUZEL BENDE COK SEVERİM KENDINIDE ÇOK GUZEL GUZEL ANLATMISSIN PROFILİNE BAYILDIM BLOGUMA BEKLERIM

Pembe Tatlar on 16 Ekim 2009 15:46 dedi ki...

Canım ellerine sağlık gerçekten acayip lezzetli bir tatlı...
Mim işine bayılıyorum seni daha yakından tanımak çok güzel...

Pembe Tatlar on 16 Ekim 2009 22:47 dedi ki...

Canım mail adresime hr
tarifinin linkini yazarsan katılabilirisn...
Daha önce yyaınladığın tarifte olur...
Yani bir değil bir kaç kerede katılabiliyorsun bekliyoru:)

merve dedi ki...

incirli tatlı gerçekten harika bir tatlı:))yorumuna katılıyorum.mimin cevaplarınıda okudum.açıkcası yazı uslubunu övmeden edemiyeceğim.okurken zevk alıyor insan yazdıklarını okurken.havuç topları ne zaman?mersinden selamlar:)

élif(keyf-i mutfak) on 17 Ekim 2009 12:05 dedi ki...

mervecim övgülerin beni mest etti..günüme iyi başlattığın içi sağol:)ışılcım sana da ayrıca teşekkürler..ve tüm yorum yapan arkadaşlarıma kocaman sevgiler..takip ettiğiniz için çok teşekkürler.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template