8 Ekim 2009 Perşembe

İNCİRLİ KURABİYE

ku

Bu aralar bloguma fazla vakit ayıramadım..daha doğrusu gezmelerden fırsatım olmadı..yediğim içtiğim de bana kaldı fotoğraf makinemi yanıma almayı unutmamın sonucu:(güzel bir  kurabiye tarifiyle verdiğim arayı telafi edeyim..
Aydından gelen incirlerin son taifeleri buzdolabında kendilerinden geçmekteydiler ki incirli kurabiye yapma fikriyle israf olmaktan kurtuldular çok şükür..sonuç olarak çok beğendim kurabiyeler çıktı ortaya..mutlaka deneyin derim:)
        malzemeler:
  • 5 adet incir(ben taze kullandım,dilerseniz kuruda kullanabilirsiniz)
  • 125gr teremyağ
  • 1ç.b çekilmiş ceviz
  • 1/2ç.b sıvıyağ
  • 1ç.b şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1pk kabartma tozu
  • 1pk vanalin
  • 3 s.b un
  • üzerine serpmek için pudra şekeri
ku4

İncirlerin kabuklarını soyup içlerini çıkarın..un hariç tüm malzemeyi karıştırıp yavaş yavaş ununu ekleyin..ele yapışmayacak kıvama geldiğinde ,hamur hazır demektir..yağladığınız tepsiye ceviz büyüklüğünde şekil verdiğiniz kurabiyeleri yerleştirin.160dr 30 dk üzerleri hafif kızarana kadar pişirin..fırından çıkar çıkmaz üzerine bolca pudra şekeri eleyin..bu ölçülerde tam bir tepsi kurabiye çıkıyor..eğer kuru incirden yapacaksanız küçük küçük doğradığınız incirleri bir süre suda bekletin..son olarak, eğer tatlılık oranını çok istiyorsanız şekerini 3 kaşık daha arttırın..bence tam kararında oluyor verdiğim ölçüde..baymıyor yedikce..ama tercih sizin..afiyet olsun..

20 değerli yorum:

elif on 8 Ekim 2009 23:46 dedi ki...

merhaba;
cok güzel olmuş kurabiyeler sevgili adaşım.ben de bayılırım incire ve incirli herşeye:)ellerine sağlık..
sevgilerle..

FERZAN on 9 Ekim 2009 00:12 dedi ki...

elif'im ellerine sağlık çok değişik bi kurabiye,daha önce hiç duymamıştım,sevgiler...

PAPATYA PRENSES on 9 Ekim 2009 00:15 dedi ki...

taze incirleri kurabiyede değerlendirmek çok leziz bir fikir:)
pek de iştah açıcı görünüyor.

ellerine sağlık canım..

FİLİZ'CE on 9 Ekim 2009 00:22 dedi ki...

KURABİYELER ÇOK LEZİZ GÖZÜKÜYOR,ELLERİNE SAĞLIK..

Unknown on 9 Ekim 2009 09:55 dedi ki...

Ellerine sağlık. Değişik bir kurabiye olmuş.

Unknown on 9 Ekim 2009 11:18 dedi ki...

Elifcim ne güzel keşke bende geze
bilsem kurabiye enfes ellerine sağlık öpüyorum...

nurşen on 9 Ekim 2009 11:52 dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,afiyet şeker olsun.
Hayırlı cumalar,bu mübarek günde Allah gönlünden geçeni versin.
Sevgiler

e.esma.albayrak on 9 Ekim 2009 20:47 dedi ki...

tam incir zamanı çok güzel fikir bu ellerine sağlık elifim:)
sevgiler...

Pembe Tatlar on 9 Ekim 2009 21:43 dedi ki...

Canım taze incir gerçekten nefis olmuştur eminim ellerine sağlık...

Zehra Gürgen on 9 Ekim 2009 23:30 dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel bir tarif ama ben İzmir'de taze incir bulamıyorum.Sanırım zamanı geçti? hep kuruları satılıyor..

Hatay Sofrası(Şenay) on 10 Ekim 2009 00:10 dedi ki...

Selam siten süper yeni geziyorum daha.Takip ettiğim bloglar listeme ekledim sitemde de.
2 şey sorabilirmiyim.:
1.si bende kendimce değişik sitelerden kenar süslerini değiştirebiliyorum sitenin ama tamamen seninki gibi değiştirmem için alttaki senin aldığın siteye girdim orda hoşuma giden birkaç template var ama kaydettim bil.a açamıyorum zip açan programmı indirmem lazım.Daha önce indirmiştim ama bozuk çıkmıştı indirdiğim template açamadım bozuk çıktı nasıl yapıluyor bu iş yaa.Bloğa kaydetsemde xml hatası filan veriyor bir o işten anlamıyorum.Halbuki sıfırdan bilgisayarı eve alınca fotoşop slayt,müzikli slayt(hatta oğluma klip yaptım movie makerdan çok güzel oldu onu uzun olmazsa aslında bloğuma da ekleyim oğlumun) vs.herşeyi kendim öğrendim de bir bunnlar kaldı.

2.si de bunlar da ilginizi çekebilir deyip altta başka tarifleri nasıl öyle yapıyorsunuz görüyorum sitelerde.Şimden teşekkürler...:)

Şenay on 10 Ekim 2009 00:13 dedi ki...

http://springflowers-bietemplates.blogspot.com/

Mesela bu template çok güzel nasıl değiştirebilirim benim bloğumda bunu ekleyebilirim.gerçi benimde bloğum fena değil de:)
Oğlumun sitesinede bakarsan sevinirim.

rumma on 10 Ekim 2009 08:25 dedi ki...

Ah..Ah..canım kurabiyelerini görünce kardeşim geldi aklıma çok güzel yapar incirli kurabiyeyi..

gurbet zor iş..

ellerine sağlık sevgiler

élif(keyf-i mutfak) on 10 Ekim 2009 12:26 dedi ki...

"şenaycım" teşekkür ederim..sitene yorumumu bıraktım..
"rumma"cım gurbet gerçekten çok zor..en kısa zamanda kardeşinin elinden yersin inşallah..
tüm yorum yapanlara kocaman teşekkürler..kurabiye konusunda tereddüt etmeyin derim:)

Hatay Sofrası on 10 Ekim 2009 16:08 dedi ki...

İlgine teşekkür ederim canım saol...

Adsız dedi ki...

eliffff ellerine sağlık öyle canım çekti ki..şu yasağı tarifle kırma planları yapıyorum malum evimiz nazi kampını geçti:)))
kısa zamanda dönmeyi uman yosunbuka..:)

NEŞELİ MUTFAK on 11 Ekim 2009 00:08 dedi ki...

ellerine sağlık.çok güzel bir tarif denemek lazım sevgiler

Hatay Sofrası on 11 Ekim 2009 01:02 dedi ki...

Canım ilginizi çekebilir yapmaya çalıştım ordaki şeyleri doldurdum ekledim ama sitede boş gözüktü ingilzce türkçe online yaptım netten bir problem oluyor ama anlamadım.Seninde kafanı şişirdimmi öyleyse özür canım...:)

Adsız dedi ki...

merhaba.dün bir cesaret denemesi göstererek yaptım kurabiyelerini.harika oldular.incir gerçekten çok yakıştı kurabiyeye.sıra çikolata soslu kekinde.çooook sağol tarifin için.manisadan sevgiler.***betül***

Selma - DUSBAHCESI on 13 Ekim 2009 00:36 dedi ki...

Gece vakti canim kurabiye cekti. Ellerine saglik cok nefis gorunuyor!

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template