1 Ekim 2009 Perşembe

PEYNİRLİ POĞAÇA

poğaça


Pratik,lezzetli, ağızda dağılan bir poğaça tarifi mi arıyorsunuz..doğru adrestesiniz o zaman:)hem misafire hem de ev hanesine güvenle sunabilirsiniz..biz de bir tepsi bir günde tükendi..hem de nerdeyse tek kişi! tarafından..yeterince fikir sahibi olduysanız geçiyorum tarife...
malzemeler:

125gr teremyağ
1/2ç.b sıvıyağ
2 yumurta(1nin sarısı dışına sürmek için
3 y.k yoğurt
1pk kabartma
 1t.k tuz
3 s.b un
peynirli iç harç
Tüm malzemeleri iyice karıştırın.ben unu 3 bardak  kullandım ama siz ununu yavaş yavaş ilave edin, ele yapışmayacak kıvama gelince tamamdır..mutfağın sıcaklığı çok etkiliyor çünkü kıvamı tutturmada..daha sonra iç harcınızı koyduğunuz hamuru şekillendirerek yağladığınız fırın tepsisine dizin 180 dr üzeri kızarana kadar pişirin..afiyet olsun...
p
*3 y.k yoğurt yerine ,2 y.k yoğurt,1/2 ç.b süt de koyabilirsiniz.
*normalde kek için kullandığım saklama kabımı poğaçalarım içinde kullandım..yemesi çok pratik oldu..
*kabartma tozu ve tuzu ilk önce bir miktar unla karıştırıp öyle yaş malzemlere ilave edin..




20 değerli yorum:

pembecikolata on 1 Ekim 2009 12:56 dedi ki...

Gülşen yengem bu poğaçayı çok güzel yapardı:) Sizinkide nefis görünüyor olsada yesek:) Ellerinize sağlık...

lafmacun on 1 Ekim 2009 13:19 dedi ki...

ooooohhhh elifcim ellerine sağlık çok iştah kabartıyo doğrusu.

armina on 1 Ekim 2009 13:27 dedi ki...

Kahvaltıda nefis olur ellerine sağlık canım, poğaçan çok güzel görünüyor.

tasarım mekani on 1 Ekim 2009 13:54 dedi ki...

senin pogacalar ne guzel kabarmis.. ben kabartma tozu kullaninca boyle olmuyor... :(( eline saglik.. sevgiler medinem

Unknown on 1 Ekim 2009 14:36 dedi ki...

Nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Poğaçaya bayılırım zaten nerde tarif görsem denerim. Senin tarifi aldım deneyeceğim.

Unknown on 1 Ekim 2009 15:16 dedi ki...

Elifcim ellerine sağlık harika olmuş çayın yanında alsam öpüyorum.

FERZAN on 1 Ekim 2009 16:16 dedi ki...

elifciğim ellerine sağlık poğaçalar süper olmuş ben bikaç tane aldım çayın yanına:)sevgiler...

Pembe Tatlar on 1 Ekim 2009 17:27 dedi ki...

Canım hemen not aldım ellerine sağlık harika gözüküyor...

PAPATYA PRENSES on 1 Ekim 2009 19:12 dedi ki...

poğaçanın her türlüsüne bayılırım. bunlara da bayıldım:))

ellerine sağlık canımm

Zehra Gürgen on 1 Ekim 2009 21:32 dedi ki...

Ellerine sağlık, sabah kahvaltıda çayla birlikte sıcak sıcak yemek vardı şimdi :)

Unknown on 2 Ekim 2009 15:15 dedi ki...

mis gibi koktu.ellerine saglık.

Hatice on 2 Ekim 2009 21:52 dedi ki...

çayımın yanına bir tane alayım:)
çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık...

sevgiler...

Kitchen Sweet Kitchen on 2 Ekim 2009 23:14 dedi ki...

Bazen öyle canım istiyor.üşeniyorum yapmaya.Oğlum istese yaparım da ondan da çıt yok:)

élif(keyf-i mutfak) on 2 Ekim 2009 23:28 dedi ki...

canım bu poğaçalar tembel işi:)şipşak yani..mayalama falan derdi yok..

Unknown on 3 Ekim 2009 03:00 dedi ki...

Kıyır kıyır poğaçadan alıyorum bir tane nefiss görünüyor.
ellerine sağlık
sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU on 3 Ekim 2009 09:36 dedi ki...

elimde güzel bir fincan var,
içinde karanfilli çayım :))
ve yanına bir adet senden poğaça :)
ne güzel oldu dimi :)

élif(keyf-i mutfak) on 3 Ekim 2009 12:27 dedi ki...

bir de senin o bayıldığım balkonunda olursa bu keyif harika olur:)keşke hepinize ikram edebilsem..

tub@ on 3 Ekim 2009 12:42 dedi ki...

Elifcim çok güzel görünüyor pohaçaların, bana kaldımı bilmiyorum ama şöle kıyıda köşede kalmış 2tanesini de ben aldım :)
Sevgiler

élif(keyf-i mutfak) on 3 Ekim 2009 13:04 dedi ki...

sana kıyıda köşede kalanını ikram eder miyim..taze taze yaparım ..sen iste:)

Adsız dedi ki...

harika gözüküyorlar.keşke olsada yesem.hollandadan sevgiler.leyla

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template