29 Ekim 2009 Perşembe

HÜRMELİ

hürmli
Bugün kendime izin verdim..günümü tembellik ederek geçirdim:)acısı çıkacak nasılsa keyfini çıkarmak lazım..hazır evde ortam uygunken(bu şevvalin uyuduğu anlamına geliyor)bu güzelim lezzeti sizinle paylaşayım dedim..hürmeli Isparta yöresinde davet yemeğinde sunulan bir bulgur pilavı türü..son zamanlarda annemlerin hemşeri günlerinde hürmelisiz servis olmuyor nerdeyse!hem çok lezzetli hem de bir o kadar doyurucu!bulgur pilavını zaten çok severim ama böylesi bir başka..denemenizi kesinlikle öneririm..
malzemeler:
  • 2sb bulgur
  • 1 baş sarımsak
  • 150gr tereyağ
  • haşlanmış tavuk(bütün tavuk daha lezzeti oluyor ama 2 adet göğüs eti de kullanabilirsiniz)
hazırlanışı:
  1. bulgur pilavımızı pişirelim.
  2. haşladığımız tavuğu didelim.
  3. ezdiğimiz sarımsakları 1/2ç.b suyla karıştıralım.
  4. tereyağını eritip, yakmadan iyice kızdıralım.
  5. servis yapacağınız tabağa bir kat pilav,pilavın üzerine tavuk dizelim.
  6. her katın üzerine bol tereyağ ve sarımsaklı su gezdirelim.


hürmelinin tadını veren sarımsak ve tereyağ..bunun için bu kadar çok sarımsak çok fazla düşünmeyin..sarımsağı ve yağı az bir hürmeli hürmeli değildir inanın bana!ilk denememden billiyorum:)





16 değerli yorum:

PAPATYA PRENSES on 29 Ekim 2009 23:35 dedi ki...

ayy bayılırım ben tavuklu bulgur pilavına.
gerçi bunun sunumu değişik ama olsun bunu da bayılırım:))))

ellerine sağlık canım..

Gümüş Tepsi on 29 Ekim 2009 23:39 dedi ki...

bulgur pilavını bende çok severim.birde tavuklu olursa.bizde misafirlere sık sık yaparız.eline sağlık

tub@ on 30 Ekim 2009 00:54 dedi ki...

Bulgur ve tavuk hiçbir zaman hayır demeyeceğim iki lezzet..ikisi birarada süper olmuş,ellerine sağlık Elif'cim..sevgiler

elif on 30 Ekim 2009 01:59 dedi ki...

gece gece görünce iştahım açıldı benim de:)bizim buralarda da çok yapılır.ellerine sağlık elifcim.
sevgiler..

Pembe Tatlar on 30 Ekim 2009 09:17 dedi ki...

Akşama ne yapacağımı buldum:))

http://www.lezzetibol.com on 30 Ekim 2009 10:14 dedi ki...

Çok güzel olmuş Elifçim ellerine sağlık canım.
Bugün akşam eşime yapmalıyım.
Sağol canım
sevgilerimle

Tijen AKTAY

Unknown on 30 Ekim 2009 12:51 dedi ki...

Çok severim bulgur pilavını. Değişik bir lezzet ama görüntü şahane. Mutlaka deneyeceğim.

Gülay on 31 Ekim 2009 15:29 dedi ki...

Merhaba elif'ciğim,ellerine sağlık.tariflerinin hepsi çok güzel,sitende çok güzel.Siteni tuba'nın sitesinde buldum,bende antalyada oturuyorum,seninlede tanışmak isterdim.Sevgiler.

pelince on 31 Ekim 2009 17:00 dedi ki...

Nefis görünüyor,sarımsaklı lezzetlerde tam benlik :)
ellerine sağlık...

élif(keyf-i mutfak) on 1 Kasım 2009 20:59 dedi ki...

birbirinden değerli yorumlarınız teşekkürler..kocaman sevgiler..

mutfaktakizaman on 2 Kasım 2009 18:30 dedi ki...

degisik bir lezzet ellerine saglik canimm...

nurşen on 3 Kasım 2009 12:35 dedi ki...

Bulgur pilavı çok sevdiğim bir lezzet,yanınada tavuk yakışır.Ben sevdim bu hürmeli yi :)
Ellerine sağlık canım,afiyet şeker olsun size ve misafirlerinize.
Sevgiler

nurşen on 3 Kasım 2009 12:35 dedi ki...

Bulgur pilavı çok sevdiğim bir lezzet,yanınada tavuk yakışır.Ben sevdim bu hürmeli yi :)
Ellerine sağlık canım,afiyet şeker olsun size ve misafirlerinize.
Sevgiler

Pembe Tatlar on 7 Kasım 2009 14:55 dedi ki...

Canım tarifini o akşam vakit kaybetmeden denedim gerçekten harika bir lezzet tşkrlr...
Yayında:))

élif(keyf-i mutfak) on 7 Kasım 2009 22:17 dedi ki...

canım afiyet olsun..seninin elinin lezzetiyle de eminim daha güzel olmuştur:)

KandilSimidi on 13 Kasım 2009 11:06 dedi ki...

offf bu nasıl bi yemek böyle aklım gitt:) ellerine sağlık:) memnun oldum:) ziyaretlerini beklerim:)

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template