9 Aralık 2009 Çarşamba

ARNAVUT CİĞERİ

ciğer
Çok aram olmamakla beraber faydaları dolayısıyla ciğeri tüketiyoruz gerektiği ölçülerde..nedense beni çok çabuk kesiyor yerken..gerçi zamanla tadına daha da alıştığımı farkediyorum.ben ki ağzıma et koymazdım küçükken..yarı aç kalkardım sofralardan..acayip yemek seçerdim..o kadar çok yumurta sever ve yerdim ki vücudumda alerjiler çıkardı:)annem seni yumurtacıya vericem derdi yumurta almaktan illallah geldiğinde:)şimdi kızıma bu konuda taviz vermemeye çalışıyorum..canım annem zorlamazdı beni çok..hoş bir kaç kötü deneyimden sonra buna karar verdi sanırım..şimdi ise onu severim,buna bayılırım...sınır yok..eskisi daha mı iyiydi ne:(miğde bir kez genişledi mi daraltmak zor oluyor..hele de mutfakla iç içeyseniz kaçış yokk!ciğerin bu şeklini seviyorum en çok..hazırlanması pratik pişmesi çabuk..bu arada ilk defa zeytinyağlı kereviz denedim bugün..yakında paylaşacağım onu da inşallah..beklediğimden güzel oldu ama bayıldım tadına diyemem:(yararlı şeyler neden bayılınacak cinsten olmuyor ki...
-2-3 kişi için-
Malzemeler:
  • 1 adet koyun ciğerinin yarısı
  • 1s/b un
  • 1t.k kırmızı biber
  • 1t.k tuz
  • kızartmak için yağ
  • 1 adet soğan
  • 2t.k sumak
Hazırlanması:
  1. zarını temizlediğiniz,sinirini çıkardığınız ciğeri güzelce yıkayıp kuşbaşı şeklinde doğrayın.
  2. un,tuz ve biberini üzerine döküp iyice harmanlayın.
  3. dilediğiniz ölçü yağda(ben 1ç.b kadar kullandım)5dk kadar sürekli karıştırarak pişirin.
  4. piyazlık doğradığınız soğanlaru tuz ve sumakla karıştırın.tavaya alıp 2 dakika kadar ciğerle çevirin.
  5. bu şekilde yapmak benim önerim..soğanı çiğ olarak ciğerin yanında da servis edebilirsiniz..
  6. güzel bi pilavın üzerine ki bulgur pilavını daha çok yakıştırıyorum ben servis edip afiyetle yiyin.

25 değerli yorum:

rumma on 9 Aralık 2009 22:29 dedi ki...

Canım yanına ayranla harika olur ,tok olmama rağmen olsa yerim sanki..:)

Yanına söğüş soğanda isterim ayrıca ,bol sumaklı..:)

ellerine sağlık sevgiler..

élif(keyf-i mutfak) on 9 Aralık 2009 22:33 dedi ki...

Rummacım bol köpüklü ayran masa da hali hazırda zaten:)istediğin bol sumaklı soğan olsun..yaptım gitti:)

Adsız dedi ki...

Bende yeni yeni alisiyorum ciger yemeye:))

Gecenlerde kestigimiz tavuklarin cigerlerini ilk defa kavurdum:)))


Ellerine saglik canim...
Cok hos görünüyor...


Sevgiler...

PAPATYA PRENSES on 9 Aralık 2009 23:16 dedi ki...

Evet bencede baylılcak şeyler neden kalorisiz ve sağlıklı olmuyor:))

Ciğeri çok severim, yanına patates kızartması ve ayran mımmmmmmmmm


Ellerine sağlık canım..

elif on 9 Aralık 2009 23:28 dedi ki...

bende ciğer evde yapılınca yiyebiliyorum.hem de iştahla yiyorum birkaç seferdir:)senin fotografında cok iştah acıcı gorunuyor elifcim.canım çekti şimdi görünce:)ellerine sağlık canım..

Pembe Tatlar on 10 Aralık 2009 01:04 dedi ki...

aynen benimde pek hatta hiç aram yok ellerine sağlık canım meinim harika olmuştur ...

Stil Direktoru on 10 Aralık 2009 02:00 dedi ki...

Annem çok sever ama ben tadına alışamadım gitti :(

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR..CANIM ÇEKTİ..SEVGİLER..

asimelek58 sizlerle on 10 Aralık 2009 08:35 dedi ki...

günaydınlar arkadaşım ne kadar güzel anlatmışın duygularını evet neden se sağlıklı şeyler hiç iştah açıcı değilller ama napalım sağlık deyip yemeye çalışıyoruz bayılmasakta bende ciğeri fazla sevmem ama ara ara tüketmeye çalışırım malum bende bide kansızlık olunca yemek zorunda kalıyorum ama gerçekten senin resmin çok güzel ve iştah açıcı görünü ciğer sevmeyene bile çekici geliyo neyse çok konuştum sanırım ellerine sağlık deyip hemen kaçıyorum sevgiler

http://www.lezzetibol.com on 10 Aralık 2009 09:46 dedi ki...

Canım bende oğluma pek zorlamamaya çalışıyorum. Biliyorum zorlarsam o yemekten soğuyacak. Annecim vitaminli diye kerevizi yemem için zorlardı. Şimdi görmeye bile dayanamıyorum. Kokusunu bile sevmiyorum. Eğer lezzetini çocuğunuza sevdiremiyorsak yapacak bir şey yok demektir. Sonuçta sevmediği birşeyi sırf vitaminli diye zorla yedirmenin bir manası yok. O vitamini başka şeylerden de alabilir diye düşünüyorum.
Ciğere gelince bayılırım. Lavaş arası özellikle süper olur.
Ellerine sağlıklı canım. Çok güzel görünüyor
sevgilerimle

élif(keyf-i mutfak) on 10 Aralık 2009 10:15 dedi ki...

doğru söylüyosun tijencim..miğde almıyorsa vitaminli bunu yiyeceksin diye ısarar etmenin sonucu hüsran oluyor..ama bir kez yemedi diye pes etmeyi de önermiyorum..farklı şekillerde denenmeli aralıklarla..olmuyosa da şükür ki çeşit çeşit nimetler var..başka şekillerde telafi etmeli..

CAHİDE on 10 Aralık 2009 10:49 dedi ki...

Bu aralar bloglarda çok görüyorum ama sen pilavla karıştırıp farlılık yapmışsın.çokta hoş olmuş.Bir ara denemeli,ellerin dert görmesin canımsın...

Damak Tadı on 10 Aralık 2009 12:17 dedi ki...

Bizde de hiç pişirilmez canım..Görünütüsü öyle nefis görünüyor ki,imrenmemek elde değil tatlım..


Kocaman sevgilerimi gönderiyorum..

Disalce on 10 Aralık 2009 12:20 dedi ki...

yararlı şeylerin tadı gerçekten çok güzel olmuyor buna katılıyorum...

ne şekil verirsen ver içine ne eklersen ekle değişmiyor bi türlü..

Allah'dan ciğeri severim ben...nefis görünüyor...ellerine sağlık...

Sevil Şahin on 10 Aralık 2009 12:32 dedi ki...

elifcim hiç yemedim desem inanırmısın ciger benim annelemlerde yemezdi sanırım ondan hiç tadını bilmem ..
yine ellerine saglık yiyenlere afiyet olsun..

Unknown on 10 Aralık 2009 14:22 dedi ki...

Bende çok severim ciğeri. Ama soğanı çiğ olarak alim ben. Uzun zamandan beri yapmıyordum aklıma düşürdün şimdi. Ellerine sağlık

Sevgi Küçük on 10 Aralık 2009 16:39 dedi ki...

Ben çok seviyorum yalan yok. Bu da nasıl güzel olmuş. İnan canım çekti. :)
Ellerine sağlık

pelince on 10 Aralık 2009 19:45 dedi ki...

Benimde eşim çok sever,ama evlendiğimizden beri hiç yapmadım :)) annesinde yer her seferinde...
yumurta bende çok severim :)

ellerine sağlık..

Sevgiler..

gülay mutfakta on 11 Aralık 2009 00:06 dedi ki...

canım ellerine sağlık.. ciğeri ben çok severek yiyorum.. kerevizi ilk yediğimde ben de çok beğenmemiştim ama şimdi sıkça yapıyorum:)
sevgiler..

Adsız dedi ki...

elifciğim bende yıkayarak pişiriyorum.yıkanmaması gerekiyomuşya pişiren ben olunca maaalesef yıkıyorum ama dışarda önemli değil nasılsa gözüm görmüyor:)ben ciğeri çok severim olsa da yesek şimdi.geçenlerde ben de kereviz pişirdim az bişey sırf çocuklara yedirebilmek için mmmhhh nefis kelimelerinden bolca tükettim azıcıkda baskı ile yedirdim tabi bayıldım diyemem bende ağzımda büyüdü resmen.ama seviyeli bir birlikteliğimizde olmak zorunda:))
çok öptüm canım hayırlı cumalar..

élif(keyf-i mutfak) on 11 Aralık 2009 14:02 dedi ki...

öylemiymiş..bilmiyordum inan..şu et için yıkanmaz sertleşir dedikleri gibi mi acaba..yok azcık tadından gitsin ama temiz olsun:)kerevize gelince aynen seviyeli bir birliktelik olmak zorunda:))

"gülaycım" umarım sonum senin gibi olur:)
"sevgicim" bu can çekme olayı çok fena dimii..
"pelincim" işin kolayını bulmuşsun valla:)eşine süpriz yap bence..senin elinden başka olur muhakkak..
"mahpericim" sonradan tabağın yanına çiğ olarak koymadım diye hayıflandım bende:(
"sevilcim" yararına bak tadına sen mutlaka..kan yapıcı özelliği çok özellikle..
"disalcim" sevmen ne güzel..
"gül" mutfağına bir ara konuk et ciğeri yararına hatta sevabına:)
"cahidecim",maharetli hatun diyorum ben sana:)sen yaparsan eminim bambaşka olur:)

balböcükleri on 11 Aralık 2009 15:02 dedi ki...

ayyyyyyyyyyyyh çok nefis duruyo ya ellerine sağlık ben anneme gidince yapıyorum anca çocuklar ciğer yemiyo ya:(

FERZAN on 11 Aralık 2009 15:52 dedi ki...

elifciğim ellerine sağlık ben de çok severim arnavut ciğerini,size afiyet olsun canı,sevgiler...

mutfaktakizaman on 11 Aralık 2009 18:42 dedi ki...

canim ellerine saglik hmmm pekde leziz gorunuyor...

benim oglusta ayni senin belirtilerden var:pp

cok yemek seciyor fakat yumurtadan vazgecmiyor acaba gelecek yillarmiz aydinlikmi:))hehehe

sevgilerimle canimm...

élif(keyf-i mutfak) on 11 Aralık 2009 19:15 dedi ki...

hurişcim apaydınlık hem de:)büyük ihtimalle büydüğünde de sevecek yumurtayı ama diğer şeylerden de yiyecek..bak bendeki gelişime için rahatlasın:)

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template