14 Aralık 2009 Pazartesi

HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK

kek3
Nihayet Şevvalimi uyuttum hatta üstüne bir de eşimle yoğurta galeta batırarak açlık sinyali veren midemi susturdum:)yoğurt ve galeta ikilisini tavsiye ederim bu arada..hani akşam yemeğinden sonra ne yesek ama gecede off nerden yedim bunu demesek dedirttiren türden birşey..yorucu geçen bir günün ardından artık sabit bir yerde oturabilmek en güzeli:)üstüne de kahve keyfi..bir yandan da ezel dizisinin özlü sözleri arka fonda..yani keyifli keyifli yazıyorum tarifimi:))

 
kek6
sinangil unları gelirde ben hemen bunu değerlendirmez miyim?ilk olarak tropik aromalı hindistan cevizli kekunla başladım işe..hımm..pişerken mutfağa yaydığı koku mest etti beni..içinde damla çikolata kullanarak pardon pasta çikolatası-şevvalin değimiyle:)bu aralar tabak tabak yiyor bundan,nereye saklıyacağımı şaşırdım artık-kekimi renklendirdim..kekunla yapılan kekler malum çok farklı oluyor..yani hindistan cevizlisini deneyin derim..
malzemler:
  • 3 yumurta
  • 1,5s.b şeker
  • 1/2s.b sıvıyağ
  • 1/2s.b süt
  • 1/2ç.b su
  • 3s.b sinangil tropik aromalı hindistan cevizli kekun
  • 1pk sinagil vanalin
  • 1/2ç.b damla çikolata
**kekunun içinde kabartma tozu olduğu için kabartıcı kullanılmıyor.
kek4
hazırlanışı:
  1. yumurta ve şekeri mikserle iyice karıştırın.
  2. yağı,sütü,suyu,vanilyayı ve unu ilave edip mikseri düşük hızda 1-2 dk karıştırın.
  3. en son damla çikolatayı da ilave edin.
  4. karışımı yağladığınız kek kalıbına dökün.175dr.yaklaşık 40dk kadar pişirin.(kürdan testi yapmayı ihmal etmeyin)

25 değerli yorum:

elif on 15 Aralık 2009 00:12 dedi ki...

canım ellerine sağlık.hindistan cevizi tatlı hamur işlerine harika bir aroma katıyor.ayrıca damla çikolata ile de çok nefis olmuştur eminim ki.sevgiler..

PAPATYA PRENSES on 15 Aralık 2009 02:06 dedi ki...

ben de galetayı en çok beyaz peynirle yemeyi seviyorum. ama yoğurda batırarak yemek de nefis oluyor:)

kek de ye beni diyor yani:) ellerine sağlık canım..

Pembe Tatlar on 15 Aralık 2009 02:23 dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis oluyor....

Unlarınıda güle güle tüket canım...

CAHİDE on 15 Aralık 2009 07:24 dedi ki...

Elif'cim çayı koyda hemen gelip bir dilimde ben yiyeyim.Kalmadı deme sakın:)Çok güzel görünüyor canımsın.Fotoğrafta daha bir güzel çıkmış.Ellerine sağlık...

http://www.lezzetibol.com on 15 Aralık 2009 08:45 dedi ki...

Canım hindistancevizine bayılırım. Hele kekine:))),Mutlaka deneyeceğim
Ellerine sağlık canım
sevgiler

kalpkurabiye on 15 Aralık 2009 08:53 dedi ki...

elifciğimm bu ne güzel bir kek böyleee hmmmmmmmmmmmmm ellerine sağlıkk..

Disalce on 15 Aralık 2009 08:54 dedi ki...

ben bu unu deneyeli bi kaç yıl oldu sanırım..gerçekten en güzeli bu..harika bir hazır kek tadı oluyor..ellerine sağlık canım nefis görünüyor...

soft bowl on 15 Aralık 2009 08:58 dedi ki...

ELİF TATLIM TARİFİNİ YAYINLIYORUM SENDEN RİCAM BU TARİF İLE YARIŞMAYA KATILDIĞINI YAZMAN VE SANA OY VERMELERİ İÇİN ARKADAŞINA DUYURMAN
SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim....

Kokusu taaaa buralara kadar geldi, bedne diyorum allah allah nerden geliyor acaba..
Meger senden geliyorumus :)))


Öptüm seni..
Sevgiler..

aysesueda.blogcu.com dedi ki...

elifcim kek harika görünüyor ellerine sağlık

aysesueda.blogcu.com dedi ki...

elifcim kek harika görünüyor ellerine sağlık

Unknown on 15 Aralık 2009 16:00 dedi ki...

Nefis bir görüntü. Ellerine sağlık.

pelince on 15 Aralık 2009 17:19 dedi ki...

Ayy bende dün ezeli izledim :)) kek mis gibi kokmuştur,ellerine sağlık..

Sevgiler yolluyorum..

mandalincikmazi on 15 Aralık 2009 18:12 dedi ki...

Kek o kadar canlı görünüyorki sanki uzansam alabilecekmişim gibi ellerine sağlık arkadaşım nefisss olmuş :))
Sinangil unları gerçekten harika ben de denedim mükemmel oldu ...

TAZE NANE on 15 Aralık 2009 18:29 dedi ki...

Kek inanılmaz güzel görünüyor.
Sevgiler canım.

rumma on 15 Aralık 2009 19:02 dedi ki...

Güzel kabarmış bir kekten daha güzel ne olabilir ki..:)

Ellerine sağlık arkadaşım..sevgiler

lavantalimon on 15 Aralık 2009 20:41 dedi ki...

ellerine sağlık pek güzel görünüyor.

sarmaşık on 15 Aralık 2009 21:55 dedi ki...

ben de sizinle böylece tanışmış oldum Elif hanım, inşallah karşılıklı olarak istifadeli paylaşımlarda bulunuruz, güzel sözleriniz için Allah razı olsun, selametle efendim...
ve kekiniz gerçekten güzel görünüyor elinize emeğinize sağlık,
hoşçakalın:)

reyyan on 15 Aralık 2009 22:57 dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor demek kabartma tozu kullanmaya gerek yok, gerçekten unun içinde varmı? inanın bilmiyordum.:)
Bir daha sinangil unlarından tarif yapacak olursam, kabartma tozu kullanmıyayım mı?

sevgiler...

élif(keyf-i mutfak) on 15 Aralık 2009 23:02 dedi ki...

reyyancım paketlerin üzerindeki tariflerde yazıyor zaten..kabartma tozuna gerek yok diye..benim kekimde ilaveten kabartma tozu yok..gayet de güzel kabardı:)emin olabilirsin canım..

e.esma.albayrak on 16 Aralık 2009 18:15 dedi ki...

canım ya buralardayım iyiim çok şükür de anaokulu ve kendi okulumdan hiç fırsat bulamıyorum sınavlarım hep üstüste geldiler...
böyle arada bir girip neler yapmışsınız onlara bakıp geçiyorum....
buarada kek sahane görünüyor ellerine sağlık...

Işıl on 19 Aralık 2009 21:58 dedi ki...

sevgili rakibim başarılar dilerim

Adsız dedi ki...

Elifcim hadi ikimize bol sanslar diliyorum soft bowl kek yarismasinda...

Biribirimize oy atalim:D
Ben attim sana:))

Öptüm seni...

élif(keyf-i mutfak) on 19 Aralık 2009 22:25 dedi ki...

elifcim sana da başarılar canım..bir oy da benden sana :)
ışılcım sana da başarılar canım..

soft bowl on 22 Aralık 2009 08:56 dedi ki...

ELİFCİĞİM KEKİN BU MU SOFT BOWL YARIŞMASI İÇİN YAZMAMIŞSINDA...BİRSENCE....

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template