6 Aralık 2009 Pazar

ETLİ PATATESLİ BEZELYE VE DOMATESLİ BULGUR PİLAVI

bezelye
Yorgunum,uykusuzum,çözülmeyi bekleyen bir yığın testim var ama kime nee..uzun süredir yayınlanmayı bekleyen tarifimi paylaşacağım,kimse tutamaz beni:)bu blog işi bağımlılık yaratıyor resmen..Allahtan diliyorum aynı bağımlılığı derslerime karşı hissettirsin bana(amiiiiin diyin hep bir ağızdan lütfen)eşimin bezelyeye karşı nedeni bilinmez aldığı "mümkünse hiç görüşmeyelim" tavrından dolayı hasret kaldım patatesli bezelyeye resmen:(ama şeytanın bacağı kırıldı nihayet..nasıl olduysa istek kendinden geldi..ben de hemen icabet ettim bu davete..ertesi günün menüsünün  başına oturtturdum patatesli bezelyemi..yanında da güzelim domatesli bulgur pilavı..bir de cacık..daha ne olsun ya..hadi yine iyisiniz yarınki menünüzü belirledim:)
malzemeler:
  • 250gr kuşbaşı doğranmış et
  • 2 adet orta boy patates
  • 2s.b haşlanmış bezelye
  • 1 adet soğan
  • 1 y.k biber salçası
  • 1 adet domates
  • 1y.k tereyağ,2y.k sıvıyağ
  • tuz,kırmızı biber
hazırlanışı:
  1. kuş başı etleri mümkün olduğunca küçük hazırlayın,
  2. düdüklünüze yemeklik kestiğiniz soğanları ve etleri alıp 1 y.k tereyağ,2y.k sıvı yağ ekleyip kavurun.
  3. rendelediğiniz dometesi ve salçasını ilave edip sıcak suyunu koyup pişirmeye bırakın.
  4. etlerin pişmesine yakın , yine küçük küpler şeklinde kestiğiniz patatesleri ilave edin.
  5. patatesler pişince daha önceden haşladığınız bezelyeyi,tuzunu ve kırmızı biberini ilave edin,
  6. bir iki taşım daha kaynatıp ocaktan alın.
**etler ve patateslerin küçük küpler halinde kesilmesinin nedeni kaşığa rahat gelecek şekilde olmasını sağlamak..
  Geldik güzelim bulgur pilavına..daha önce bahsetmiştim bulgurun her halini severim diye..hürmelinin tarifini paylaşmıştım..domatesli bulgur pilavını da çok severiz ailecek..bulgurun besin değeri de pirince göre çok daha yüksek malum..böyle olunca değişik tariflerle soframızda sıkça yer bulur kendine.

pilav
malzemeler:
  • 1,5s.b pilavlık bulgur
  • 1adet irice soğan
  • 1adet iri boy domates
  • 3-4adet sivri biber
  • 1y.k biber salçası
  • 2y.k tereyağ,3y.k sıvı yağ
hazırlanışı:
  1. yağ koyduğunuz tencere de yemeklik doğradığınız soğanları ve orta incelikte kestiğiniz biberleri soteleyin.
  2. salçasını kavurup,küp küp kestiğiniz domatesleri ilave edin.
  3. iyice yıkadığınız bulguruda koyup biraz kavurduktan sonra 3 s.bardağını iki parmak geçen kaynamış suyu ve tuzunu ilave edin.
  4. kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.(ben hafif sulu bırakıyorum,bu şekilde çok daha lezzetli olduğuna inanıyorum)
**bu aralar fındık yağını kullanıyorum..kesinlikle öneririm..o kadar hafif ki miğdeyi hiç rahatsız etmiyor..
       Güzel ve bereketli bir hafta diliyorum hepinize...afiyet olsun..

22 değerli yorum:

Adsız dedi ki...

hmm harika görünüyor canim ....
ekmek ile ban ban ye :)))
Bulgur pilaida cok nefis...

ellerinize saglik..



P.S
Karistirmisim o zaman pardon canim

elif on 6 Aralık 2009 23:06 dedi ki...

iki yemek de nefis görünüyor canım.bezelye,patates ve et birlikteliği,beni yurt hayatında kendinden bıktırsa da özlemişim yemeği resmi görünce anladım:)mutlu bir hafta diliyorum canım.sevgiler..

tatlilar gülcandan on 6 Aralık 2009 23:15 dedi ki...

ellerine saglik canim bukadar mi güzel görünür bir yemek nefis görünüyor

Unknown on 7 Aralık 2009 07:02 dedi ki...

Elifcim bezelye ve pilav harika bir ikili ellerine sağlık mutlu haftalar öpüyorum.

CAHİDE on 7 Aralık 2009 07:38 dedi ki...

Canım benim Allah sana işlerinde başarılar versin inşaallah.Herşey gönlüne göre olsun,gönlünde hakka göre şekillensin.(amin)Şu mübarek bezelyeyi benim kadar seven yoktur sanırım(hoş neyi sevmiyorum ki:))bazen insan bazı yemekleri yapmayı unutuyor.Hatırlattığın ne iyi oldu.Ellerin dert görmesin canım çok iştah açıcı görünüyor...

Disalce on 7 Aralık 2009 08:59 dedi ki...

bende anlamış değilim..şu harika yemeği erkekler neden sevmez....

benimkide zorla yerse yiyor işte..bidaha yapma bu yemekten diyor ara sıra..bende aksine bayılıyorum..

ellerine sağlık..seninkide harika görünüyor....

yemezlerse yemesinler..bizde kendimize yaparız:)

rumma on 7 Aralık 2009 09:12 dedi ki...

Canım benim ellerine sağlık hem dersler hem tarifler..(tü tü tü maaşallah) :)

benimde en sevdiğim ve en sık yaptığım yemektir..

iyi haftalar arkadaşım

http://www.lezzetibol.com on 7 Aralık 2009 09:50 dedi ki...

Canım menün süper olmuş. Tam bana göre:)))
Ellerine sağlık canım
İyi haftalar
sevgiler

kalpkurabiye on 7 Aralık 2009 10:23 dedi ki...

elifciğimm diyorum aramızda pek yaş farkı yok diye:)) 87liyim bende:)) ellerine sağlıkk nefis bir görüntü bezelye favorimdir 7 gün 7 gece olsa bıkmam ellerin dert görmesinn.

Pembe Tatlar on 7 Aralık 2009 15:42 dedi ki...

ooo canım süper iki tarif:))
Bezelye zaten bayılırım domatesli pilav süpersin canım ellerine sağlık:)

Ghanima on 7 Aralık 2009 17:17 dedi ki...

akşam yapmıştım bezelyeyi eşim de seviyor neyse ki:)

Ghanima on 7 Aralık 2009 17:17 dedi ki...

akşam yapmıştım bezelyeyi eşim de seviyor neyse ki:)

NEŞELİ MUTFAK on 7 Aralık 2009 21:32 dedi ki...

ELİFCİĞİM ELLERİNE SAĞLIK BENDE BEZELYEYİ ÇOK SEVERİM :)

nil dedi ki...

benimde en seevdiğim yemektir bu.ne yapsam diye düşünmeme gerek kalmadı geçekten:))her ikisi de çook güzel gözüküyor elifcim.ellerin dert görmesin tatlım.

nil dedi ki...

söylemeyi unuttum incirli kurabiyeni denedim geçen gün.çok beğendik.teşekkürler tarif için canım.

mutfaktakizaman on 8 Aralık 2009 12:32 dedi ki...

ellerine saglik canim nefis olmuss...pek severim bezelyeyide yazdan dipfirize atmak lazim burda bezelye bulmak mumkunmu..konservelere talim....

Betül Özbir on 9 Aralık 2009 00:03 dedi ki...

tühh ya ben nedense difrize bezelye koymayı unuttum bu sene hazırlarıda almak istemiyom:((nasıl unuttum bu yemek yenmez mi şimdi...ellerine sağlık

kolay gelsin aminn diyelim bizde derslerinde kolaylık versin:)

Saliha on 9 Aralık 2009 01:03 dedi ki...

evet niye erkekler bezelye sevmez anlamam:)çünkü benım eşim seviyor:)ellerıne saglık bende turlu turlu yapıyorum..

sevgılerımle..

CAHİDE on 9 Aralık 2009 11:00 dedi ki...

Elif'cim şablonumun firefox da çok kötü göründüğü ve fazlaca yana kaydığı ile ilgili çok uyarı geldi.Bende mecburen kalırdım.Daha iyi ne olabilir fazlada bilgim yok doğrusu.Yeni şablon indirmek bütün linklerin gitmesi demek.O düzenlemeleri yeniden yapmaya gözüm kesmiyor.Bildiğin uygun bir yer varsa söyle memnun olurum canım...

tub@ on 9 Aralık 2009 18:34 dedi ki...

Bu yıl mevsiminde bezelyeyi iyi depo etmiş ve bezelyeyi çok seven biri olarak kısa sürede tekrar yapayım iyi hatırlattın canım, ben genelde tavuklu yapıyordum ama bu defa da etli yaparım İnşallah.

sevgiler

Zehra Gürgen on 9 Aralık 2009 21:57 dedi ki...

Bende çok seviyorum, evde nedense kimse aramıyor yokluğunu bu yemeğin.
Bu hafta bende yapayım, yanında da pilav işte akşam yemeği hazır :)

ellerine sağlık

Sevgi Küçük on 10 Aralık 2009 16:45 dedi ki...

Annem sağolsun geldiğinde yaptı da midelerimiz şenlendi. :)
Pek severim bende. Ellerine sağlık

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template