16 Aralık 2009 Çarşamba

FIRINDA KARNIBAHAR KIZARTMASI

karnıbahar
Karnıbaharın kızarmış ve sarımsaklı yoğurtla birleşmiş halini sevenlerden, ama yağda kızardığı için vicdan azabı çekenlerden misiniz?o zaman sizi bu vicdan azabından kurtaracak harika bir tarifim var:)eşimin aldığı kocaman karnıbaharı nasıl bitireceğimi düşünürken bu şekilde pişirilmişine rastladım internette:)hemen denedim ve sonuçtan çok memnun kaldım..yağda kızarmıştan farkı yok..çok hafif  ve bir o kadar lezzetli oluyor..kesinlikle öneririm..
karnıbahar3
malzemeler:
  • orta boy karnıbahar(bizim karnıbahar çok büyük olduğu için yarısı orta boya denk geliyor)
  • 2 yumurta(3 de kullanılabilir)
  • 2y.k silme galeta unu(ben kurutulmuş rondodan geçirilmiş ekmeklerden hazırladım)
  • 1/2ç.b  dan 1parmak fazla sıvı yağ
  • tuz ,karabiber
  • sarımsaklı yoğurt
  • kırmızı biber
hazırlanışı:
  1. karnıbaharları varsa buharlı pişiricinizde pişirin.yoksa benim gibi bir tencerenin üzerine süzgeç yerleştirip,üzerine tam gelecek bir kapak kapatıp suya değmeden pişirebilirsiniz.yaklaşık 15 dk kadar sürüyor.buharda piştiği için besin değerlerinden hiç birşey kaybetmiyor.
  2. yumurta,galeta unu,yağ,karabiber ve tuzu bir kaba alıp karıştırın.yoğun kıvamlı bir karışım oluyor.
  3. çiçeklere ayrılmış karnıbaharları bu karışıma iyice bulayıp yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine alın.
  4. 185dr.de üzerleri kızarana kadar pişirin(yaklaşık 40 dk sürüyor)
  5. fırından çıkınca servis tabağınıza alıp hazırladığınız sarımsaklı yoğurdu üzerine dökün.dilersiniz tereyağla hazırladığınız dilerseniz sade kırmızı biberi üzerine dökün.

33 değerli yorum:

Adsız dedi ki...

Evet bizde hep kızartırız iyi oldu bu tarif çok sağol paylaşımın için:))

ANNEMİNELİ on 16 Aralık 2009 19:11 dedi ki...

Canım hemen deneyeceğim.Benim en çok sevdiğim şey karnabahar kızartması,istediğim tadı yakalarsam,her daim sana dua edeceğim...Ellerine sağlık.Teşekkürlerrrrr.

elif on 16 Aralık 2009 19:36 dedi ki...

elifcim harika olmuş bu.ilk fırsatta ben de fırında karnıbahar deneyeceğim:)sevgiler canım..

Cahide on 16 Aralık 2009 21:34 dedi ki...

Elifcim bu çok iyi bir fikir.Bende hep çok yağ çekiyor diye kızartmaktan geri duruyor çok az yapıyorum.en kısa zamanda denemeli ellerine sağlık canımsın...

Adsız dedi ki...

elifcim gercketen cok iyi bir fikir firinda pismesi:))
Yagsiz ve saglikli...

Ellerine saglik adasim...

Öptüm

orece on 16 Aralık 2009 22:29 dedi ki...

elifcim valla ne güzel yapmışsın. ellerine sağlık. vijdan azapsız karnıbahar kızartması:))))

Zehra Gürgen on 16 Aralık 2009 22:42 dedi ki...

Elifcim bende yağda kızartma sevmiyorum.
patates dahil fırında yapıyorum :) karnıbaharı yapmadım hiç, evdekiler genelde çiğ bile yediği için çok az tereyağında soteleyincede seviyorlar..böylede ddeneyeceğim bakalım ne yorum alacak :)

ellerine sağlık canım

PAPATYA PRENSES on 16 Aralık 2009 23:47 dedi ki...

seviyorum seni karnıbahar:) iyi fikir fırında yapmak. ellerine sağlık tatlım.

yeni yılımız hayırlı ve bereketli geçsin inşallah..

Pembe Tatlar on 17 Aralık 2009 01:01 dedi ki...

Canım ben hep yağda kızartıyorum:((

Bunu mutlaka deneyeceğim elelrine sağlık...

Hülya on 17 Aralık 2009 08:53 dedi ki...

Ellerine saglik! Ben her turlusune bayilirim ama bu hakkaten daha iyi yagi az sekilde!

Birsel ve İrem on 17 Aralık 2009 09:07 dedi ki...

Merhaba. Tarif için teşekkürler, evde bekleyen karnabaharla ne yapacağıma karar vermemiştim, süper bir fikir oldu. Karnabahar kızartmasını çok severim ama fazla yapmıyordum. Bu tarifle bol bol yaparım artık. Ellerinize sağlık, afiyet olsun.

pelince on 17 Aralık 2009 10:17 dedi ki...

Harika bir fikir,çok daha sağlıklı olmuş,ellerine sağlık...

Sevgiler....

kalpkurabiye on 17 Aralık 2009 12:01 dedi ki...

tatlımm elelrine sağlıkk nefis bir görüntü ben bayıldım bu öneriyeee:) menü için sağol beni düşünmen yeter canım benimm

Disalce on 17 Aralık 2009 12:15 dedi ki...

bende geçenlerde bu yöntemle yaptım...gerçekten nefis oluyor..birde üzerine nane yaktım..mantıyı andırdı...

ellerine sağlık..görüntü harika...hicri yılbaşın kutlu olsun...en güzel şekilde geçirmen dileğimle..

CAHİDE on 17 Aralık 2009 13:53 dedi ki...

Ailecek hicri yılbaşınızı kutlar,Rabbimden hayırlara vesile olmasını dilerim canım.Rabbim cümle günahlarımızı affeylesin(amin)

aleyna on 17 Aralık 2009 16:14 dedi ki...

arkadaşım eline sağlık.artık bu tarifi uygulayacağım vicdan azabı çekmeyeceğim.şaka bir yana karnıbahara bayılırım.ellerine sağlık

rumma on 17 Aralık 2009 19:57 dedi ki...

Canım bendede karnıbahar var ve ne yapıcağımı bilmiyorum..:(

Galeta unum olsaydı tarifini denerdim , belki beşamel soslu yaparım fırında bakalım nasip..

iyi seneler sevgiler

lavantalimon on 17 Aralık 2009 20:35 dedi ki...

Elif ne güzel fikir :)) bibe rpatlıcanı fırında biliyordumda karnıbaharad güzel fikir denyeceğim.
ellerien sağlık afiyetler olsun.
hemen linkleriem ekliyorm sana daha rahat ulaşabileyim.sevgiler

élif(keyf-i mutfak) on 17 Aralık 2009 22:35 dedi ki...

tüm müslüman aleminin hicri yılbaşısı kutlu olsun..
rummacım bayat ekmeğin varsa rondodan geçirip kullanabilirsin.ben öyle yaptım..ama tavukla birlikte beşamel soslusunu da çok severim karnıbaharın..gerisini de öyle mi yapsam ki:)

paşakızı mutfakta on 18 Aralık 2009 11:24 dedi ki...

Görüntü süper..Lezzeti eminim aynıdır..Ellerinize sağlık..Sevgiler.

mutfaktakizaman on 18 Aralık 2009 11:25 dedi ki...

Elif'cigim ellerine saglik nefis gorunuyor simdi yapmaya gidiyorum cok severim karnibahari bu tarz cok hosuma gitti:)))

hayirli cumalar opuyorum...

http://www.lezzetibol.com on 18 Aralık 2009 12:42 dedi ki...

Hem hafif hemde lezzetli olmuş canım
Ellerine sağlık
sevgiler

gümüşlerin hobi dünyası on 21 Aralık 2009 11:40 dedi ki...

bu tarifi mutlaka denemeliyim.çok güzel bir tarif.eline sağlık.

buzlubadem on 11 Ocak 2010 23:01 dedi ki...

Tarifinizi denedim, çok beğendik, sayfamda da yayınlıyorum müsaadenizle. Teşekkür ederim.

sarmaşık on 14 Ocak 2010 17:46 dedi ki...

medura'nın sayfasında ilk dikkatimi çekmişti, bugün yaptım afiyetle yedik, gelip size de teşekkür etmek istedim çünkü çok güzeldi :) galeta unu olmayınca mısır unuyla yaptım ben ve çok da iyi oldu :) birkaç fotoğraf çektim ama içime sinmedi belki koyarım izninizle bloguma..
tekrar teşekkürler ve elinize sağlık..

élif(keyf-i mutfak) on 14 Ocak 2010 18:45 dedi ki...

handenurcum beğenmene çok sevindim.izin ne demek çok sevinirim:)

Nedir on 12 Nisan 2012 14:52 dedi ki...

Şuan karnıbaharı pişiriyorum. Diyet yaptığım için yağda pişsin istemiyordum. Faydalı bir yazı olmuş.Beyaz un la da yapılabilir mi

ANNEMİNELİ on 13 Nisan 2012 13:13 dedi ki...

Merhabalar; kesinlikle yapılır.Afiyet olsun,kolay gelsin...

Nedir on 16 Nisan 2012 15:18 dedi ki...

Galeta unu bozulmuştu. Beyaz unla yaptım. Mısır unu ile de denemek lazım.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Bu tarifinizi denedim ve cok begendim. Yogurtla mukemmel bi tad ortaya cikti.Tesekkur ederim paylasiminiz icin.

ANNEMİNELİ on 17 Eylül 2012 14:42 dedi ki...

Bende bütün arkadaşlarıma gönüşlden teşekkürlerrr..sevgilerrrrr...

emel-derya on 2 Kasım 2012 16:56 dedi ki...

tarifiniz için teşekkürler çok lezzetli oluyor

Unknown on 23 Eylül 2013 19:12 dedi ki...

tarif çok süper. ilk defa bugün yaptım su an yiyorum:) çok sağlıklı oldu. aynı zamanda buhardA pişirmenin lezzeti bi harika:) çok teşekkürler..

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template