24 Aralık 2009 Perşembe

FINDIKLI KURABİYE

kurabiye
Herkese merhaba..son yazımda birikmiş ders tekrarlarımı yapıcağımdan bahsetmiştim..ama daha bitiremedim:(iş güç bitmiyor bir türlü..gerçi kimi kandırıyorum ki..işimize gelmeyince bahaneleri sıralayıveriyoruz en fiyakalılarından..insanoğlu hele bir istesin Allah izin verdikçe üstesinden gelmeyeceği şey yok..bu aralar enerjim yok  hiç bir şeye..resesyondayım yani:(genel geçer durumlardan biri işte..yeni bir tarif ekliyeyim de havam değişsin dedim..dün akşam misafirlerim vardı.. onlara hazırladığım lezzetlerden biri de fındıklı kurabiyeydi..olur da bilmeyeniniz varsa bu kurabiye ile tanışma vaktidir..pastahane kurabiyesi lezzetinde,gayet ekonomik,şip şak yapılan harika bir tat..bizim evin çerez gibi tüketilen faworilerinden biri..tabiki sadece kurabiye yoktu,,en yeşilinden ıspanaklı pastave yine bizim faworilerimizden harika poğaçalar vardı menüde..afiyetle yendi hepsi..
kurabiye
malzemeler:(yaklaşık 20  adet çıkıyor)
  • 125gr teremyağ
  • 1 yumurta,1 yumurtanın beyazı(dışına sürmek için)
  • 7 y.k şeker
  • 1s.b hafif irilikte çekilmiş fındık
  • yarım paket kabartma tozu
  • 1pk vanilya
  • aldığı kadar un
hazırlanışı:
  1. oda sıcaklığında erittiğiniz yağınızı,yumurta ve şekerle karıştırın..
  2. unla karıştırdığınız kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyin.
  3. unu da yavaş yavaş ele yapışmayacak kıvama gelene kadar ilave edin.(normal kurabiye hamurlarından biraz daha sert ayarlayın kıvamını,unu az olursa tepsi de yayılır)
  4. ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarladığınız hamuru önce yumurta beyazına sonra fındığa bulayın.
  5. 150 dr de 35 dk pişirin.
   Bu da ıspanaklı pastam..ününü zaten duymuşsunuzdur..gerçekten harika bir lezzet oluyor..

 pasta
Ben tarifimi yazarken güneş yüzünü gösterdi dışarda..bu ne demek oluyor Şevvalimi alıp gezme zamanı:)herkese güzel bir gün diliyorum..(bu arada mim sorularımı cevaplamayı unuttum:(-canım adaşım Elifcim en kısa zamanda geliyor cevaplar inşallah..

32 değerli yorum:

Birsel ve İrem on 24 Aralık 2009 12:00 dedi ki...

Ellerinize sağlık, kurabiyeler harika görünüyor. Fırında karnabahar kızartması tarifinizi denedim, çok beğendim. En kısa zamanda sayfamda paylaşacağım. Sevgiler.

pelince on 24 Aralık 2009 12:14 dedi ki...

Kurabiyeler harika olmuş,servis tabağıda çok hoşuma gitti.. ellerine sağlık...

Sevgiler..

kalpkurabiye on 24 Aralık 2009 12:15 dedi ki...

elifcimm ellerine sağlık 4-5 gün saklayabilirmiyim bu kurabiyeleri acaba cam kavanozda bunlaradn da yapayım nişan akşamı içinn:) çok güzellerr

kalpkurabiye on 24 Aralık 2009 12:23 dedi ki...

menülerimi sayayım sana:) yılbaşı akşamı:
mercimek çorba
çifte peynirli patatesli sarma börek, kırmıız lahana salatası, yeşil salata, zeytinyağlı barbunya,yoğurtlu yıldız şehriye salatası,galetaunlu patates topları
ana yemek, fırın tavuk, pirinç pilavı,sote domates, tatlı profiterol(özel sipariş aldım nişanlımdan:)

kalpkurabiye on 24 Aralık 2009 12:24 dedi ki...

kurabiyelerle ilgili kesinn bir cevap bekliyorum canım acayip hoşuma gittiii

ARZU - ENGÜZELTATLAR on 24 Aralık 2009 12:28 dedi ki...

elif'cim merhaba. Ellerine sağlık. ikisi de nefis görünüyor...

élif(keyf-i mutfak) on 24 Aralık 2009 12:42 dedi ki...

Denizcim hiç o kadar kalmadı ki kurabiyelerim bileyim:)hemen tüketiliyor çünkü..hava almaması önmeli..sen o gün yap bence..zamanını almıyor..şip şak:)

élif(keyf-i mutfak) on 24 Aralık 2009 12:44 dedi ki...

"birselcim" beğenmene sevindim karnıbaharı..ben geçen akşam ikincisini yaptım ve bir kez daha emin oldum lezzetinden:)
"pelincim" beğenmene sevindim..teyzoşumdan hediyedir kendisi..
"arzucum" sağol canım..

kalpkurabiye on 24 Aralık 2009 13:04 dedi ki...

canımm sağol bizdede kalmaz da ben kilitli kasada saklıcam dermişim ne yapayım:) sağol bitanem sarmayı nişan akşamına düşünüyorum:))

olmadı pastam gibi bir akşam önceden hemde nişanlımla beraber yaparım:))sağoll canımm öpüyorumm

Adsız dedi ki...

Adas kurabiye cok güzel görünüyor bide findikli tikir tikir:))

Ispanakli Pasta harika arasindaki krema himmmmmmmm:))

Soft bowl yarismiasnda oyum sana :)))

Öptüm k.i.b

SeViL ( sevdalitatlar ) on 24 Aralık 2009 13:22 dedi ki...

Harika bir görüntü ellerine sağlık

Sevil Şahin on 24 Aralık 2009 14:57 dedi ki...

elifcim merhaba canım
tarifin için tşk ederim yanlız senden ricam bu tarifi tek bir post olarak yayınlaman
o şekilde yayınlarsan ancak kabul edebiliriz
yada yeni bir tarifle katılırsan .. sevgiler

Unknown on 24 Aralık 2009 15:00 dedi ki...

Ellerine sağlık canım kurabıyeler çok güzel görünüyor.Sevgiler...

CAHİDE on 24 Aralık 2009 16:33 dedi ki...

Elif'ciğim hem pastan hem kurabiyelerin nefis görünüyor ellerine sağlık canım.Değişken ruh hallerine hepimiz sahibiz.bazen bir arı gibiyken,bazen koaloya dönüşüyoruz:))
Rabbim kolaylıklar versin canım...

Pembe Tatlar on 24 Aralık 2009 17:57 dedi ki...

Canım pek bir lezizi gözüküyor ellerine sağlık hımm...

elif on 24 Aralık 2009 18:21 dedi ki...

canım adaşım ikisi de birbirinden nefis görünüyor.ellerine sağlık.fındıklı kurabiyeleri ayrıyetten çok beğendim dediğin gibi tam çerezlik duruyorlar:)sevgiler canım..

http://www.lezzetibol.com on 24 Aralık 2009 19:33 dedi ki...

Canım mamalar harika. Hangisi daha güzel diyemiyorum bile.
Ellerine sağlık canım. Misafirlerin çok şanslıymış.
sevgiler

rumma on 24 Aralık 2009 22:33 dedi ki...

Canım ikiside harika olmuş..Ispanaklı pastayı denemedim ama kekini denemiştim lezzetli bir kek cidden..

sevgiler canım hayırlı cumalar..

Zehra Gürgen on 25 Aralık 2009 01:05 dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor ve içindekilerde oldukça az ve kolay bir tarif.
Tarifini bende evde bir deneyeyim bakalım bizimkiler ne diyecek,

ellerine sağlık canım

Unknown on 25 Aralık 2009 10:35 dedi ki...

Kurabiyeler nefis görünüyor. Bence fındık kurabiyelere çok yakışıyor. Ellerine sağlık.

osbilbumusa on 25 Aralık 2009 13:45 dedi ki...

s.a.
hayırlı günler hayırlı cumalar sevgili kardeşim.ellerinize emeğinize sağlık,tarifler daha doğrucası resimdekiler harika görünüyor.ama benim favorim alttaki zeytinyağlı kereviz.bazan hepimiz yaşıyoruz yazdığınız ruh halerini.ben den de alın bi o kadar.ama mecbur olması gerekenler oluyor canım.herşey gönlünzce olsun.a.e.o.

filiz dedi ki...

elifcim günden güne blog şenleniyor.bana da uzaktan bakmak kalıyor:(şevvalcik çok şanslı valla.ellerine sağlık birtanem.seni çok özledim.

élif(keyf-i mutfak) on 25 Aralık 2009 19:27 dedi ki...

filizcim canım ben de çok özledim seni.nasıl üniversite günlerine benzemiyorum dimi:))neyse hatırlatmıyayım:)şevvalciğin umrunda değil hiçbirşey..kendi dünyasında mutlu mesut o:)öpüyorum seni..görüşelim mutlaka..

Adsız dedi ki...

Merhabalar Elif hanim,ilk defa ugradim ve harika tarifler var resimler süper.Her bir tarif icin ellerinize saglik diyorum Allah agziniz tadini bozmasin ins,kizinizada hayirli ömürler diliyorum.Müsadenizle sizi linklerime eklemek istiyorum,bende bekliyorum sizi:)

Selamlarimla,Serap.

sarmaşık on 26 Aralık 2009 12:38 dedi ki...

bir trabzonlu fındıksever olarak tam bana göre bir kurabiye :)

Aşura gününüzü kutlarım Elif hanım, sevgiler..

sarmaşık on 27 Aralık 2009 12:11 dedi ki...

elif, bahsettiğin yağlar süt oranı biraz daha değiştirilerek yumuşatılmış yağlar, doğada hiçbir şekilde katı halde bulunmayan bitkisel yağların suni yolla katılaştırılıp sonra nasıl trans yağ içermediği de büyük bir soru işareti? trans yağın tanımlarını işlerine geldiği gibi değiştirerek insanları inandırmaya çalışıyorlar elif, biz herşeye karşı ne olur ne olmaz deyip öncelikle yeni neslin sağlığı için en sağlıklı olana yönelmeliyiz. bunun için margarinden (hangi marka veya cins olursa olsun) uzak durmamız gerektiğini düşünüyorum. ki tüm dünyanın doğala yöneldiği bu zamanlarda margarin tüketimi de oldukça azalıyor ve bu yüzden margarin reklamları da artıyor tüketimi arttırmak için. yazıdaki doktorun söylediği gibi, margarinin böcekler tarafından bile bir yiyecek olarak algılanmayıp yenmediği gibi bir gerçek var çünkü bu doğallıktan uzak tamamen bir kimyasallar karışımı.
margarin yerine ne kullanabileceğini sormuşsun, ben margarin geçen tüm tariflerde onun yerine aynı miktarda tereyağı kullanıyorum ve inan çok çok daha güzel oluyor...

mutfaktakizaman on 27 Aralık 2009 13:37 dedi ki...

canim mimlendin:))bana buyurmazmisin;))

rumma on 28 Aralık 2009 10:00 dedi ki...

Canım iyi haftalar ,iyisindir inşaallah (herşey yolundamı , dersler nasıl gidiyor..)

sevgiler..

paşakızı mutfakta on 29 Aralık 2009 10:48 dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Tek kelimeyle harika:)Sevgiler.

sarımutfak-hande on 29 Aralık 2009 11:24 dedi ki...

kurabişler harika:):)
ellerine sağlık canım

PAPATYA PRENSES on 29 Aralık 2009 19:03 dedi ki...

Derslerini ve tekrarlarını tez zamanda bitirirsin inşallah canım, Rabbim zihin açıklığı versin.

Kurabiyeler acayip güzel göründü gözüme:) Olsa hiç acımaz üç beşyerdim yani:)

Ellerine sağlık..

Işıl on 31 Aralık 2009 08:54 dedi ki...

Yuvalarınızdan huzur,
Bedenlerinizden sağlık,
Kalplerinizden AŞK eksik olmasın...

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template