29 Aralık 2009 Salı

HAŞLAMA ET

haşlama et
Herkese merhaba..ruhumdaki durgunluk yerini hayatın koşturmacasına bıraktı..dersler,sınav derken zaman su misali aktı gitti..öyleki bugün resmen pilim bitti:)ama şarz olmalıyım:))çünkü bunda sonrası daha da yoğun olacak:)nasip bakalım yeni yıl bana ne yenilikler getirecek..rabbim cümlemizin hakkında hayırlısını nasip etsin..bugünün yorgunluğunu kızımın minik elleriyle yaptığı masaj sayesinde atlattım..Şevvalciğin 3 yaşını doldurmasına az bir zaman kaldı..şu sıralar en çok duyduğum soru;ama neden?"bu ne ?"sorularını çoktan geçtik..şimdi herşeyin sebebeini sorgulama dönemi.öyle mantıklı sorular soruyor ki küçücük boyuna inat,anlayabilceği dilde en doğru cevabı vermek için kılıkırk yarıyorum..öyle geçiştirme cevaplara tahammülü yok zaten..tam bir kova kızı..bu bızdıkla Allah ömür verirse çok işim var çok..
söz çocuktan açılmaya görsün hiç susası gelmiyor insanın..en iyisi bu konuya noktayı koymak ve tarifime geçmek..benim için hazırlanması çok kolay  ana yemeklerdendir haşlama..kurtarıcı yani..en son yaptığım da terbiyelisini denedim çok daha lezzetli oldu..öneririm..
malzemeler:
  • 500gr kemikli et
  • 1 adet irice patates
  • 1 adet irice soğan
  • 1 adet havuç
  • tuz,karabiber
terbiyesi için:
  • 1yumurta sarısı
  • 1/2limonun suyu
hazırlanışı:
  1. eti,2 'ye kestiğimiz soğanı,dilimlediğimiz soğanı düdüklüye koyup üzerini 2 karış geçecek şekilde su ilave edin.
  2. et suyu kaynama başlayınca üzerinde oluşan köpükleri alıp kapağını kapatın.
  3. etin pişmesine yakın elma dilimi şeklinde kestiğiniz patatesleri,tuzunu ve karabiberini ilave edin.
  4. patatesler de piştikten sonra hazırladığınız terbiyeye 1 kepçe etin suyundan ilave edip sonra haşlamaya karıştıra karıştıra ilave edin.
**elif''cim ve huriş'cim mim cevaplarım anlayamadığım teknik bir problemden dolayı bir dahaki tarifimde inşallah..

23 değerli yorum:

GÜLSÜM on 29 Aralık 2009 20:00 dedi ki...

harika görünüyor.... ellerine sağlık bir ben alamadım şu sinangil unlardan:))

GÜLSÜM on 29 Aralık 2009 20:01 dedi ki...

ayrıca bende seçuk işletme 2005 mezunuyum sanırım aynı dönemlerde okuldaydık....tarnıştığımza memnun oldum elif...

Adsız dedi ki...

Merhaba canım yemek nefis görünüyor.Bende 2007 Selçuk Kamu Yönetimi mezunuyum,bloğuma beklerim sevgiler.

elif on 29 Aralık 2009 21:11 dedi ki...

canım kırmızı etle pek aram olmasa da senin yemeğin çok nefis görünüyor.böyle güzel haşlandığında sebzeyle birlikte harika oluyor.ellerine sağlık.derslerınde allah kolaylık versin canım.sevgiler..

pelince on 29 Aralık 2009 21:28 dedi ki...

Haşlama nefis gözüküyor,ellerine sağlık...

Şimdiden sağlıklı,huzurlu,mutlu bir yeni yıl diliyorum...
Sevgiler...

Unknown on 29 Aralık 2009 23:18 dedi ki...

ellerinize saglik nefis görünüyor.
inan su anda olsa suyuna ekmegi basa basa yerim sevgiler

Adsız dedi ki...

Ay esim cok sever haslama eti:))
Nefis olmus...
Ellerine saglik canimcim...
Sevgiler...

CAHİDE on 30 Aralık 2009 07:33 dedi ki...

Çok besleyici olmuş canım,biliyorum iki gündür bu yazıyla boğuşmaktasın:)
Evvelki gece yazını gördüm sayfana zor bela girdim yorum yazayım diye baktım yazı yok:)Bazen oluyor böyle,"bir editör lazım bana" diyorum.Tarif çok ama bazen yayınlıyacak takatim yok.Olduğu kadar artık.
Evladının en verimli çağları olduğunun farkındasın.Bu çok iyi,elinde şekil verilmemiş bir hamur var.İstediğin gibi şekillendirebilirsin.Çocuğu üç yaşına gelmiş her anneye tavsiyem "bir kardeş".bana kızma sakın,ben sadece dostum:))
Hayırlarla kal kardeşim...

Disalce on 30 Aralık 2009 08:15 dedi ki...

canım anlat yaz bol bol..bunların hepsi hatıra kalıyor insana..ben unutmam dediğim herşeyi unutuyorum kızıma ait..büyüdükçe yeni şeyler öğrenip onları uyguladıkça eskiler yavaş yavaş unutuluyor...

onun için yaz bol bol....bizimkini kameraya çekmişiz ordan hatirlıyorum nasıl konuştuğunu..yoksa beynimde izi kalmadı neredeyse...

ellerine sağlık..nefis görnüyor...

rumma on 30 Aralık 2009 09:32 dedi ki...

Canım al bendende o kadar tam bir kurtarıcı gerçekten bu haşlama..

Nedense hep salçasız yaparız, ben bu sefer salça ekledim, birde salçayı kavurup ekle bir dahakine istersen, çok daha lezzetli oluyor..:)

kalpkurabiye on 30 Aralık 2009 10:13 dedi ki...

canımm ellerine sağlık ben sevmem kırmızı eti ama güzel görünüyor:))

kalpkurabiye on 30 Aralık 2009 10:14 dedi ki...

mutlu yıllar dilerim canımm

Unknown on 30 Aralık 2009 10:50 dedi ki...

ellerine saglık ve şimdiden iyi yıllar diliyorum.

http://www.lezzetibol.com on 30 Aralık 2009 17:35 dedi ki...

Canım çok sağlıklı ve çok güzel olmuş yemeğin. Ellerine sağlık canım.
Ben ağzımı her açtığımda çocumdan bahsediyorum. Her günü her saati ayrı bir hikaye

Canım Yeni yılın sana ve ailene sağlık, mutluluk, başarı ve huzur getirmesini diliyorum canım.

Yeni yılın kutlu olsun

sevgilerimle

Pembe Tatlar on 31 Aralık 2009 01:36 dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika gözüküyor fotoya bayıldım:))

Ailenle beraber geçireceğin mutlu bir yıl diliyorum...

Birsel ve İrem on 31 Aralık 2009 08:45 dedi ki...

Merhaba. Kızımın en sevdiği yemek, özellikle suyuna bayılıyor. Ellerinize sağlık, afiyetler olsun. İyi seneler, tüm sevdiklerinizle, sağlıkla, mutlulukla....

birsence on 31 Aralık 2009 09:59 dedi ki...

Evinizden pasta,börek,çöreğin eksik olmadığı,kalbinizin tatlı anılarla dolacağı,sağlığınızın tam kıvamında olduğu,cebinizin tıkır tıkır para kaynadığı,neşenizin kulak memesi yumuşaklığında olduğu ,birseninmutfagi.com 'u ziyaret etmediğiniz bir gününüzün bile geçmediği bir yıl diliyorum....

Afiyetle kalın Birsence'de kalın...

SeViL ( sevdalitatlar ) on 31 Aralık 2009 10:11 dedi ki...

Umutlar sarsın dört bir yanınızı mutluluklar serpilsin etrafınıza yeni gelen yıl size ve sevdiklerinize sağlığı , huzur u sunsun her daim.
MUTLU YILLAR
Sevgilerle … SeViL :…

nurşen on 31 Aralık 2009 12:08 dedi ki...

2009 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalacak. 2010 daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamında güzel günler, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep seninle olsun. Yeni yılın sana ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

Aybike Ceylan on 3 Ocak 2010 04:46 dedi ki...

Hersey harika Elif'cigim,
Ellerine saglik.

Nice senelere, saglikla...

élif(keyf-i mutfak) on 3 Ocak 2010 23:00 dedi ki...

güzel yorumları için herkese çok teşekkür ediyorum..

sarımutfak-hande on 5 Ocak 2010 11:30 dedi ki...

hem sağlıklı hem leziz
ellerine sağlık

rumma on 17 Ocak 2010 23:56 dedi ki...

Canım hadi bismillah..:)

İşlerin yolunda gider inşaallah..

Her işin hakkını verir benim arkadaşım..:)

Selam sevgi ve dua ile..

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template