18 Aralık 2009 Cuma

ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ

kereviz
Kereviz aşkımdan bahsetmiştim değil mi!?önceki yazdıklarımı okumayanlar lütfen benim kerevizsiz yaşayamayacağımı,tüm tadsız tuzsuz bir de yağsız şeylere hayran olduğumu farz etsin..hamur işlerini de ayda yılda bir ağzıma koyduğumu..yani sağlıklı beslenen mükemmel biriyim ben:))ne yani hayal kurmak da mı suç!ama bir gerçek var ki bu hayalin ucundan paçasından yani bir yerinden yakalamak zorundayım..kalabalık bir aile olmayınca,evde de sürekli bulununca(hele de şu soğuk günlerde)yaptıklarının yarısını yemek durumunda kalıyorsunuz.bunun geri dönüşümü de hiç iyi olmuyor haliyle:(yani şu sağlık kokan salatalar diyarını keşfetme zamanıdır..bu aralar bir çok tarifim birikti;hergün yeni bir şey yapıyorum canım,bu kadar olmaz ki!(dün ne yemek yapsam diye 1 saat düşünüp umutsuzluğa düşdükten sonra et haşlama yapma fikriyle bu serominiden kurtulan ben değilim sanki)ama tariflerim kadar konu tekrarlarım da birikti..hal böyle olunca bu haftayı derslerimin tekrarına adayacağım..sonra da kendimi ödüllendireceğim inşallah:)ziyaretinize gelemiyeceğim için şimdiden affınıza sığınıyorum..
malzemeler:
  • 1 kg kereviz
  • 1 adet soğan
  • 1 y.k biber salçası
  • 1adet havuç
  • 1 adet patates
  • 1 avuç nohut
terbiyesi için:
  • 1 yumurta sarısı
  • yarım limonun suyu
hazırlanışı:
  1. kerevizleri soyup küp küp doğrayın.
  2. soğanları yemeklik doğrayıp soteledikten sonra salçanızı ilave edin.dilimlediğiniz havuçları ve kerevizleri ilave edip 5 dk kadar kısık ateşte pişirin.
  3. küp küp kestiğiniz patatesleri de koyup suyunu ilave edin.tuzunu da ilave edip pişmeye bırakın.
  4. pişdikten sonra önceden haşlamış olduğunuz nohutu da ilave edip bir taşım daha kaynatın.(ben nohut kullandım ama bezelyenin daha çok yakışacağını tahmin ediyorum)
  5. piştikten sonra limonla karıştırdığınız yumurta sarısına ilk önce kerevizin suyundan bir kepçe koyup karıştırın.sonra hzılıca karıştıra karıştıra kerevize ilave edin.
  Her şey bir yana kereviz oldukça yararlı bir sebze..ve mutfağımızda kesinlikle sürekli yer almalı..bundan sonra kerevizi değişik versiyonlarıyla denemeye devam edeceğim..alışma süresini aşıcam azmimle:)herkese afiyet olsun..

20 değerli yorum:

osbilbumusa on 18 Aralık 2009 14:34 dedi ki...

s.a.
hayırlı cumalar arkadaşım.hicri yılbaşınız hayırlı olsun.kereviz yemeğine bayılırım.yapan ellerinize ve emeğinize ssağlık.a.e.o.

Unknown on 18 Aralık 2009 15:00 dedi ki...

Canım bende çok severim kerevizi ama eşim ve oğlanlara sadece salata
sını yedirebiliyorum ellerine sağ
lık.hayırlı cumlar sevgiler...

Sevil Şahin on 18 Aralık 2009 15:19 dedi ki...

canım mükemmel bir lezzet ellerine saglık
sevgiler

Unknown on 18 Aralık 2009 15:56 dedi ki...

ah ah bizde de yense de ben de yapsam.

Adsız dedi ki...

ELLERINE SAGLIK ADASIM...
ZEYTINYAGLI KEREVIZ HIC YEMEDIM BU ZAMANA KADAR :)))

MUTLAKA BIR GÜN YEMEM LAZIM AMA:))

HAYIRLI CUMALAR CANIM...

ÖPTÜM

lavantalimon on 18 Aralık 2009 16:24 dedi ki...

kerevizin portakalısnında terbiyelisni de çok severim afiyetler olsun

elif on 18 Aralık 2009 18:46 dedi ki...

elifcim ellerine sağlık canım.ben de kerevizi önceden hiç yemezdim ama artık sevmeye başladım:)bu arada seni mimledim canım:))sevgiler ve mutlu hafta sonları..

fatma on 18 Aralık 2009 21:11 dedi ki...

DEGİŞİK OLMUŞ MUTLAKA DENİYECEM ELLERİNE SAGLIK

Zehra Gürgen on 18 Aralık 2009 22:26 dedi ki...

Bizim evde benden başka kimse sevmiyor, hiçbir şekilde yemiyor baba kız...

Pembe Tatlar on 18 Aralık 2009 23:33 dedi ki...

eşim çok sever ellerine sağlık elifciğim:)))

Mutlu hafta sonları canımmm

Disalce on 19 Aralık 2009 11:54 dedi ki...

ne kadar güzel..keşke bende çok sevseydim....

ellerine sağlık..

Disalce on 19 Aralık 2009 11:54 dedi ki...

ne kadar güzel..keşke bende çok sevseydim....

ellerine sağlık..

CAHİDE on 19 Aralık 2009 12:34 dedi ki...

Ah Elifcim tatsız tussuz olur mu hiç?Kereviz kokusuna bayılırım ama buralarda bulmak ne mümkün...
bu sene henüz siftah etmedik:((
Neyse olanlara şükür,adam olana çok bile...
Sana derslerinde muvaffakiyet ve istikrar dilerim canım...

Armina on 19 Aralık 2009 19:47 dedi ki...

Kerevizin kokusunu ve tadını ben de çok severim. Sebze çorbalarında da çok güzel oluyor. Ellerine sağlık canım görüntüsü enfes.

akasyakokusu on 19 Aralık 2009 22:06 dedi ki...

Biri kerevizmi dedi..
Evet kereviz demiş...Çok severim...Çiğ kokusunu bile yüzümü gözümü sürer bebek gibi severim kerevizi..
Hele birde yeşili çoksa bayram ederim...Burda Migros'tan bir kere iki büyük yumru alıp patates gibi yemeğini yaptım...Ahhh yeşili olsaydı yoktu işte..
Elinize sağlık diyorum...Kolayda gelsin diyorum..Memleketime selamlar sunuyorum..

rumma on 19 Aralık 2009 23:05 dedi ki...

sa

canım ellerine sağlık harika olur zeytinyağlı kereviz..:)

sevgiler

rumma on 21 Aralık 2009 12:02 dedi ki...

Canım iyi haftalar sevgiler..

Hülya on 21 Aralık 2009 13:41 dedi ki...

Sebze yemekleri cok guzeldir bu yemeginde oldugu gibi, ellerinize saglik!

mutfağımdan on 22 Aralık 2009 09:45 dedi ki...

Kereviz hiç bilmediğim ve tatmadığım bir lezzet.Aslında denemek istiyorum bunun için tarifine baş vurucam.Ellerine sağlık...

élif(keyf-i mutfak) on 24 Aralık 2009 12:02 dedi ki...

yorumlarınız için hepinize teker teker teşekkür ediyorum:)

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template