11 Aralık 2009 Cuma

FINDIKLI VE HAVUÇLU PASTA-KEK-

pasta2
Kış yüzünü göstermeye başladı buralarda da..dünden beri yağmur kesilmedi..şükür ki bu gün usul usul yağıyor ..dün gece gök gürültüsü korkulmayacak cinsten değildi..şimşek çakmasından korktuğum kadar her seferinde çıkardığı ışığa hayranım da..Allahın bir hikmeti işte..böylesi doğa olaylarında tefekkür etmemek mümkün değil..hiç bitmeyecek gibi yaşadığımız dünya hayatının sonlanmasının aslında ne kadar anlık olduğunu düşünürüm hep.
Dünya hayatının dünyalık saadetlerinden biri de şüphesiz güzelim pastaları yemek:)uzun zamandır canım istiyordu dayanamdım yaptım sonunda..asıl tarifte aslında tam pasta gibi değil ama arasına kremasından koyarak pastaya çevirdim.tercih size kalmış..portakal ağacının eski tariflerinde gezerken rastladığım bu lezzeti ben çok beğendim..havuç keklere çok yakışıyor gerçekten..denemesi size kalmış..tarifimi sevgili düş bahçesi"pasta süsleme teknikleri"etkinliğine gönderiyorum..
pasta
malzemeler:
  • 4 adet yumurta
  • 1,5s.b şeker
  • 1,5 s.b havuç(ince rendelenmiş)
  • 1s.b ince çekilmiş fındık
  • 1 pk kabartma tozu
  • 2s.b un
  • 1ç.bar.sıvı yağ(tarifin orjinalinde yok ama ben koydum)
  • kreması:
  • 3,5 s.b süt
  • 1/2s.b su
  • 1/2s.bar.un
  • 3y.k buğday nişastası
  • 6y.k şeker(şeker oranı arzunuza kalmış)
  • 1pk vanilya
  • 1y.k tereyağ
  • üzeri için:
  • 1/2s.b orta irilikte çekilmiş fındık
  • tarçın
pasta 3
hazırlanışı:
  1. yumurtaların sarısıyla şekeri iyice çırpın(5dk kadar)
  2. havucu,fındığı,yağı,unu ve kabartma tozunu ekleyip spatulayla karıştırın.
  3. yumurtanın beyazlarını cam bir kasede önce yüksek devirde köpürtün.sonra diğer karışıma ekleyip mikserin düşük hızında 1 dakika karıştırın.
  4. uygun bir kek kalıbına yağlı kağıt serip karışımı dökün.
  5. 170dr ilk önce 30dk pişirin.30dk sonra üzerini aliminyum folya ile kapatıp 10dk daha pişirin(kürdan testiyle kontrol edin)
  6. kremanın hazırlanması:
  7. unu tencereye alıp bir iki kere karıştırın.
  8. yavaş yavaş sütü ve suyu ilave edin.
  9. şekeri ve vanilyayı da ilave edin(bu sırada hızlı hızlı karıştırmayı ihmal etmeyin)
  10. muhallebi kıvamına gelince yağını da ilave edin ve ocağı kapatın.
  11. kek piştikten sonra keki ikiye bölüp arasına  ve kekin üzerine kremayı sürün.
  12. üzerine tarçınla karıştırılmış fındıkla süsleyin.(dilerseniz benim gibi damla çikolatayla da süsleyebilirsiniz)
**krema piştikten bir süre sonra  mikserin ezicisiyle 3-4 dk karıştırısanız kremanın kıvamı daha pürüzsüz olur..
**tarifin orjinaline bire bir uymadım..isteseniz aslı burda

20 değerli yorum:

Şengülce on 11 Aralık 2009 23:58 dedi ki...

Annem ben dayanamam denedim nefis yapmışsın canım sunum harika ellerine sağlık ..sevgiler..

Selma - DUSBAHCESI on 12 Aralık 2009 00:05 dedi ki...

Iyiki pastaya cevirmissiniz!:) Hep kuralina uymak zorunda degiliz, oyle degilmi? Ellerine saglik. Katilim icin cok tesekkur ediyorum. Hollandadan sevgiler.

Adsız dedi ki...

Hmm canim benim ellerine saglik...

Cok güzel görünüyor, hele arasindaki krema...
bayildim...

Sevgilerle---

elif on 12 Aralık 2009 01:17 dedi ki...

tam benlik bir pasta olmuş bu elifcim ya:)havuclu keke krema çok yakışır bence de.ellerine sağlık canım.mutlu haftasonları..

NEŞELİ MUTFAK on 12 Aralık 2009 01:43 dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRNÜYOR NASIL CANIM ÇEKTİ AY .
BURALARDA DA HAVALAR BOZULDU YAĞMUŞ YAĞIYOR .ŞİMŞEK ÇAKMASI BENDE DE AYNI HİSLERİ UYANDIRIR.
SEVGİLER

Unknown on 12 Aralık 2009 10:41 dedi ki...

Elif'ciğim ellerine sağlık pastan ha
rika olmuş.Mutlu hafta sonları öpüyo
rum.Rabbimize hergün şükredecek o ka
dar fazla sebebimiz var ki:))

kalpkurabiye on 12 Aralık 2009 11:22 dedi ki...

canımm ellerine sağlıkk nefis bir görüntüü :)) sendende bir yılbaşı menüsü isteyebilirmiyimm bloğumdada bu isteğimi herkese yayınlayacağım zatenn nişanlım ve annesi yılbaşı gecesi bize geliyorlar izmirden.. nişanım olacakk çok özel bir sofra istiyorumm belirlediğim listem var ama seçeneklerbirbirinden güzell bana yardımcı olunn önerilerini bekliyorum canım sevgiler..

CAHİDE on 12 Aralık 2009 16:35 dedi ki...

Elif'cim pastan harika görünüyor.İncide çevresinde fark atmış doğrusu.kalp şeklinde oluşu ayrı bir güzellik.Ellerine sağlık bitanem...

Saliha on 12 Aralık 2009 17:06 dedi ki...

ay bundan bende yaptım nefis oluyor:)ellerıne saglık canım..

Pembe Tatlar on 12 Aralık 2009 18:08 dedi ki...

Ay bede korkarım şimşekten ya ...

Ellerine sağlık canım süper gözüküyor..

Behiye Sönmez on 13 Aralık 2009 22:20 dedi ki...

havuçlu kek ve krema bir arada nasılda güzel olmuştur:)ellerine sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU on 13 Aralık 2009 22:45 dedi ki...

elifciğim
harika görünüyor canım.

pelince on 14 Aralık 2009 00:12 dedi ki...

Ne kadar güzel bir bileşim olmuş,ellerine sağlık..

Sevgiler..

http://www.lezzetibol.com on 14 Aralık 2009 11:43 dedi ki...

Havuç keki çok hafif bir hale getiriyor bence.
ok güzel bir pasta ve çok şık olmuş canım.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

ŞIKELLA on 14 Aralık 2009 12:05 dedi ki...

çok şeker bir pasta olmuş. mideler bayram eder bunu tadınca :)

Hatice on 14 Aralık 2009 15:24 dedi ki...

ellerine sağlık canım, çok hoş görünüyor, bir dilim alıyorum:)
sevgiler...

Unknown on 14 Aralık 2009 15:40 dedi ki...

Elifciğim müthiş bir pasta olmuş. Sunumunda çok şık bayıldım buna. Ellerine sağlık

nurşen on 14 Aralık 2009 16:41 dedi ki...

Selamlar arkadaşım.Bu görüntüye ne söylenebilirki süper olmuş,ellerine sağlık.
Güzel bir hafta geçirmeni dilerim.
Sevgiler

rumma on 14 Aralık 2009 18:50 dedi ki...

Canım iyi haftalar ,güzel günler diliyorum sana..:)

sevgiyle kal..

élif(keyf-i mutfak) on 14 Aralık 2009 19:10 dedi ki...

rummacım güzel bir haftaya gerçekten ihtiyacım var..amin diyorum öyle içten:)
tüm yorum yapan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum,her bir dilimi sizin adınıza da yedim:)

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template