28 Ağustos 2009 Cuma

ETLİ KURUFASULYE

Bloglar arasında dolaşırken bakıyorum da herkes iftar davetlerine başlamış.birbirinden güzel sofralar iştahımı açıyor..inşallah ben bu davetlerimi vermeye haftaya başlayacağım..son menümüzde etli kuru fasulye vardı.bir kez daha anladım ki bir yemeğin malzemesi iyi olursa yemek bir şekilde güzel oluyor..aksi taktirde istediğiniz tarifle yapın bir şeye benzemiyor..şanslıydım ki kurufasulyem için binbir tereddütle aldığım fasulyeler süper çıktı:)etler zaten artık klasik kasapçımızdan..malzemeler iyi yapan da güzel olunca:)lezzetli bir yemek çıktı orataya..
malzemeler:
300gr fasulye
300gr kemikli koyun eti(arzuya bağlı)
2 büyük baş soğan
1,5 y.k karışık salça
3-4 adet sivri biber
1 adet küçük domates
3 y.k sıvı yağ
1y.k tereyağ
fasulyeleri günün erken saatinden suda ıslattım(akşamdan da ıslatabilirsiniz)3 saat kadar beklettikten sonra düdüklüye alıp yaklaşık yarım saat kadar haşladım.haşladığım fasulyeleri bir kaba aldım.yemeklik doğaranmış soğanları etlerle birlikte kavurdum. kabuklarını soyduğum domatesimi de ilave ettim..daha sonra salçamı ve biberimi ilave edip sıcak suyumu koydum ve etleri pişirdim.etler piştikten sonra fasulyeleride etli suya ilave edip düşük ısı da 5dk.daha beraber pişirdim.son olarak 1 t.k tuz ve kırmızı biberini ilave ettim.(etin pişme süresine güvenemdiğim için ben ikisini ayrı pişiriyorum)yanında güzel bir pilav eşliğinde iftar soframızın baştacı oldu..herkese afiyet olsun..

9 değerli yorum:

Esra on 28 Ağustos 2009 12:23 dedi ki...

Yanında birde turşuyla-pilav vazgeçilmez üçlü .Ellerine sağlık.

Zehra Gürgen on 28 Ağustos 2009 12:49 dedi ki...

ETLİSİ,SUCUKLUSU,PASTIRMALISI..
HERTÜRLSÜ SOFRANIN BAŞTACI KURU FASULYE GİBİSİ YOK!!
ELLERİNE SAĞLIK...

tubanıntarifleri on 28 Ağustos 2009 13:16 dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.

TAZE NANE on 28 Ağustos 2009 14:28 dedi ki...

İftar için tabağı alıp kaçıyım.

Unknown on 29 Ağustos 2009 01:51 dedi ki...

Kesinlikle haklısın malzeme güzel olunca çok daha lezzetli oluyor.nasıl severim bir bilsen
elerine sağlık canım
sevgiler.

eldivenlerim on 29 Ağustos 2009 14:19 dedi ki...

ewet çok lezzetli gözüküyor ya;) ellerine sağlık arkadaşım....

Pembe Tatlar on 29 Ağustos 2009 18:13 dedi ki...

Canım harikasın yaaa off valaha gözüm gönlüm açıldı ellerine sağlık:)

e.esma.albayrak on 30 Ağustos 2009 13:13 dedi ki...

canım ya nefis görünüyor bu yemeğe hayır diyen varmıdır acaba..?????

TAZE NANE on 30 Ağustos 2009 13:38 dedi ki...

İyi pazarlar canım.

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template