26 Ağustos 2009 Çarşamba

SAHURLUK İKRAMLAR

Başlığı sahurluk ikramlar diye attım..malum şu aralar tüm derdimiz iftar ve sahur sofrasına ne hazırlayabiliriz...hoş iftarda onca susuzluktan sonra içilen 1 bardak soğuk su herşeye yetiyor..bizim evde sahur daha çok kahvaltı türü yiyeceklerle geçiriliyor..krep,yumurtalı patates,ve hazır yufkadan yapılan gözleme hem doyurucu hem hafif oluyor..özellikle yumurtalı patatesi herzaman yiyebilirim..hepsi genel olarak bilinen şeyler ama ben yine de kendi tariflerimi sizinle paylaşmak istedim..
YUMURTALI PATATES:
Kişi miktarınıza göre ayarladığınız patatesleri küp şeklinde kesip çok az yağ koyduğunuz teflon tavanızda kısık ateşte pataetsler yumuşayana kadar pişirin.pişen pateteslere tuzunu atıp yine kişi sayınıza göre yumurta kırıp(küçük bir kapta çırptıktan sonra)iyice pişiriyosunuz.üzerine de istediğiniz baharatı döküp afiyetle yiyorsunuz:)(patateslerin kızarmış olmasını istiyorsanız pişdikten sonra ocağın altını iyice açın 1-2 dk böyle pişirin)
KREP:
2 s.b süt
2 s.b un
2 yumurta
1/2 ç.b sıvı yağ
1t.k tuz
1t.k şeker
hazırladığınız karışımı pürüzsüz ve akışkan bir hale gelene kadar çırpın.teflon tavanızda alt-üst ederek pişirin.ben ne tuzlu ne tatlı yaptığım için hem peynirle hem tatlı şeylerle yiyebiliyorum.arzunuza kalmış..
GÖZLEME:
Gözlemenin elde açılanı makbuldur tabi(hem annem hem kayınvalidem süper yaparlar)ama bizim gibiler için tembel işi bu gözlemelerde gayet lezzetli oluyor.tek yaprak yufkayı tezgaha serip istediğiniz iç harçtan koyun .ben elazığdan getirdiğimiz yağlı koyunpeynirinden koyuyorum kii harika oluyor..yufakanın üzerinede sıvı yağ gezdirip kare olacak şekilde katlayın.yağladığınız teflon tavada alt üst ederek pişirin.piştikten sonra da margarinle her iki tarafını yağlayın.(yoksa kuru olur)çayın yanında süper oluyor..afiyet olsun..(1 yufkadan bir gözleme oluyor..kişi sayısına bağlı olduğu için miktar belirtmedim)

14 değerli yorum:

FİLİZ'CE on 26 Ağustos 2009 13:32 dedi ki...

ikramlar çok güzel,ellerine sağlık,hayırlı ramazanlar..

Nilüfer on 26 Ağustos 2009 13:47 dedi ki...

Ellerinize sağlık ikramlarınız çok güzel görünüyorlar gözlemeyi aldım gidiyorum:)hayırlı ramzanlar sevgiler...

tubanıntarifleri on 26 Ağustos 2009 14:08 dedi ki...

Ellerine sağlık canım,patatesli yumurtanı yemiş biri olarak harika diyebilirim.sevgiler

Adsız dedi ki...

elıne saglık.patatesle yapılan her seyı yerım ben :)

tatlilar gülcandan on 26 Ağustos 2009 17:58 dedi ki...

Merhaba canim Blogunun cok güzel tarifler harika .Ellerine saglik .Canim senide deyerli arkadaslerimin yanina ekliyorum. Bu sekilde daha iyi seni takip ede bilirim .Hersey gönlünce olsun sevgiler öptüm.

e.esma.albayrak on 26 Ağustos 2009 18:25 dedi ki...

ayy nasılda canımm çekti o kreptenn olsada yesem şimdi
ellerine sağlık arkadaşım hayırlı iftarlar

armina on 26 Ağustos 2009 19:38 dedi ki...

Krep ve patatesli yumurtayı çok severim ellerine sağlık canım.

Pembe Tatlar on 26 Ağustos 2009 23:56 dedi ki...

İkramlıklar süper canım ellerine sağlık...

fatma on 27 Ağustos 2009 13:19 dedi ki...

ellerine saglık süper olmuşlar bunları sahurda biri hazırlasada bende yesem inşallah yaparım izninle blogumda yayınlarım destegin için teşekkür ederim

cimcime on 27 Ağustos 2009 14:57 dedi ki...

Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.

gümüşlerin hobi dünyası on 27 Ağustos 2009 15:24 dedi ki...

hepsi birbirinden güzel gözüküyor.elinize sağlık

nurşen on 27 Ağustos 2009 15:47 dedi ki...

Arkadaşım tariflerin hepside çok hoş,aralarında karar vermek çok zor.Hepsini birden yapsam ve biraz biraz yesem gece uykusuzluk çekermiyim diye düşündüm :)
Ellerine sağlık canım.
sevgiler

Zehra Gürgen on 27 Ağustos 2009 23:54 dedi ki...

Pataesi bende çok seviyorum, hee gözleme...ellerine sağlık çok güzel görünüyor hepsi.

bu arada yorumunu dikkate alıp kendimle ilgili 7 maddeyi sıraladımÇok teşekkür ederim kıymetli yorumun için.
sevgiler
www.derininperievi.blogspot.com

lafmacun on 1 Eylül 2009 14:12 dedi ki...

şu sıralar sahurda ne yapacağımı şaşırmış durumdayım yumurtalı patates fikri gerçekten güzel oldu elifim...

TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

KEYF-İ MUTFAK Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template